علم و تکنولوژی

معرفی مودم 5G نوکیا گیت وی 3.2 و تفاوتش با نوکیا 3.1

داستان مودم های نوکیا و شماره مدل های فراوانش ما را به یاد گوشی های شیائومی و مدل های بی شمارش می اندازد که انتخاب را برای کاربران به شدت سخت و شاید غیر ممکن می نماید.

26 اسفند 1402

مشخصات کلیدی و قیمت گلکسی A35 لو رفت

شرکت سامسونگ خود را برای ماه مارس پرمشغله آماده می نماید و انتظار می رود دو گوشی هوشمند نو از سری A به زودی عرضه شوند. پس از گلکسی A55، اخیراً افشاگری های نو، اطلاعات فراوانی را در خصوص گلکسی A35 ارائه داده است که تصویر جامعی از آنچه باید از این دستگاه آینده...

10 اسفند 1402

فناوری خطرناک خودروهای بی ام و

ایسنا نوشت: فناوری خودرو سالانه در نمایشگاه CES مورد توجه قرار می گیرد و دو جایزه به شرکت خودروسازی بی ام و(BMW) تعلق گرفت. یکی از این جوایز به اختراعی اهدا شد که با مشارکت دستیار صوتی الکسا(Alexa) شرکت آمازون(Amazon) ابداع شده است.

28 دی 1402

گلکسی A14 در مقابل ردمی 13C؛ انتخابی سخت بین دو مالی مجذوب کننده

گلکسی A14 و ردمی 13C دو مالی بسیار مجذوب کننده و خوش قیمت بازار از شرکت های سامسونگ و شیائومی محسوب می شوند که انتخاب یکی از آن ها با توجه به تفاوت های زیادی که در یک سری از بخش ها با یکدیگر دارند بسیار سخت است. در نتیجه تصمیم گرفتیم در این مطلب به صورت تخصصی...

21 دی 1402

صداهایی که از اعماق زمین به گوش می رسد

ایسنا نوشت: زمین شناسان موسسه فناوری ماساچوست(MIT) کشف کردند که صداهای سنگ های اعماق زمین، عمق این سیاره را آشکار می نماید.

20 مهر 1402

پژو 207 پانوراما 6 سرعته دستی ایران خودرو معرفی گردید ، آنالیز مشخصات فنی

پژو 207 پانوراما 6 سرعته دستی تیپ جدیدی از پژو 207 با سقف شیشه ای است که به زودی به بازار می آید. ایران خودرو تا خاتمه شهریور سال جاری فروش این خودرو را با قیمت 366 میلیون و 180 هزار تومان شروع خواهد نمود.

3 تیر 1402

دکل های مخابراتی که باعث سرطان های گسترده می گردد!

شرق نوشت: دکتر ها می پرسیدند شغل پدر رادیولوژی بوده که دچار این نوع سرطان شده؟ بعد که متوجه شدند دکل مخابرات در ساختمان نصب شده، دلیل سرطان را همان دکل اعلام کردند، الان مادر و پدرم را به خاطر سرطان از دست دادم و می دانم همسایه های دیوار به دیوارمان هم...

9 خرداد 1402

جاهای دیدنی لندن ، تقابل سنت و مدرنیته!

بیش از 1000 سال است که شهر لندن میزبان پادشاهان و ملکه های انگلیسی است و جزو معدود شهرهایی به شمار می آید که در آن سنت و مدرنیته هم زیستی مسالمت آمیزی دارند؛ درست چند قدم آن طرف تر از برج 900 ساله لندن، آسمان خراش د شارد واقع شده و همین مسئله هم جذابیت این شهر...

23 اردیبهشت 1402

تدوین پیوست رسانه ای برای پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب وکارها

به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پی تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر ضرورت افزایش اطلاع رسانی درباره پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب وکارها و آگاهی بخشی درباره مزایای این پروژه به مردم، نخستین کارگروه تهیه...

11 اردیبهشت 1402

دانشمندان قارچ هایی را کشف نموده اند که می توانند پلاستیک را در 140 روز تجزیه نمایند

سیاره ما یک مشکل پلاستیکی دارد. زباله های انباشته شده و فراوری مداوم آنها، باعث ایجاد تپه های زباله در سراسر خشکی ها و حتی اقیانوس های ما شده است.

10 اردیبهشت 1402

خبرنگار صداوسیما درگذشت

احسان معراجی فر خبرنگار، کارگردان، شاعر و تهیه کننده صدا و سیما امروز ششم اردیبهشت ماه بر اثر سکته مغزی درگذشت.

6 اردیبهشت 1402

به پرداخت ملت به ازای هر سهم 307 ریال سود تقسیم کرد

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت به پرداخت ملت با حضور 93.61 درصد سهامداران برگزار گردید.

5 بهمن 1401

بیرانوند: بازی های عابدزاده را اصلا ندیدم! ، آرژانتین روی این صحنه قهرمان جام جهانی شد ، قرار نیست تا ابد به لوکادیا فکر کنیم

علیرضا بیرانوند بعد از درخشش در بازی حذفی از نیم فصل سختی می گوید که در انتظار پرسپولیس است.

27 دی 1401

چرا اپل در مقابل استفاده از پورت USB، C مقاومت می نماید؟

گجت نیوز نوشت: چرا اپل که زمانی یکی از ریسک پذیرترین کمپانی های حوزه تکنولوژی بود تا این حد در برابر استفاده از پورت USB-C مقاومت می نماید؟

27 دی 1401

در گران ترین هتل های جهان شکوه و قدرت را با هم احساس کنید

بعضی از تجربه های خاص در زندگی بعضی افراد ممکن است تنها یک بار در طول زندگی اتفاق بیفتد، سفر به نقاط ویژه جهان، داشتن تفریحاتی نو و یا اقامت در یک هتل فوق لوکس هر کدام از این مسائل به دلایلی مانند هزینه های بالا، نداشتن زمان، نبودن موقعیت مناسب ممکن است...

15 دی 1401

دستگاه ضروری پرتودهی خون برای بیماری های خونی ساخته می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی، با حمایت ستاد توسعه فناوری سلول های بنیادی و پزشکی بازشناختی، ظرفیت های فناورانه و بومی به ساخت دستگاه پرتودهی خون برای یاری به بیماران خونی منجر شد.

11 دی 1401

شرکت اپل 7 مک بوک تازه را در کمیسیون مالی اوراسیا ثبت کرد

گزارش ها حکایت از آن دارند که شرکت اپل هفت دستگاه نو قابل حمل را در پایگاه داده های کمیسیون مالی اوراسیا ثبت نموده است. پیشبینی می گردد این دستگاه ها مک بوک باشند.

8 دی 1401

جدیدترین ربات تحویل پیتزا از راه رسید

شرکت نورو نوعی ربات مجذوب کننده و خودران طراحی نموده که می تواند نسل جدیدی از تحویل و سفارش پیتزا را رقم بزند. این ربات مجذوب کننده به شکل آزمایشی در منطقه هوستون ایالات متحده فعالیت می نماید.

6 دی 1401

برنده نوبل فیزیک 2022: در تلاشم از این همه توجه جان سالم به در ببرم

آلن اسپکت، برنده نوبل فیزیک 2022 در تلاش بود تا حد مکانیک کوانتوم را بیابد، اما او در مصاحبه ای تلفنی پس از شنیدن خبر برنده شدنش می گوید: من آن را پیدا نکردم! مکانیک کوانتوم در برابر تمام حملات ممکن مقاومت می کند!

6 دی 1401

آپدیت نو الدن رینگ یک زمین مبارزه آنلاین به بازی اضافه می نماید؛ تریلر آن را ببینید

استودیوی فرام سافتور (FromSoftware) به تازگی در کنار انتشار تریلری از آپدیت نو بازی الدن رینگ با عنوان Colosseum رونمایی نموده است.

19 آذر 1401
تعداد: (168)