دانشمندان توضیحی برای ارواح پیدا کردند

به گزارش وبلاگ پلاک 9، دانشمندان فکر می نمایند که توضیحی برای ارواح پیدا نموده اند اما مردم نمی خواهند آن را بشنوند.

دانشمندان توضیحی برای ارواح پیدا کردند

به گزارش خبرگزاری وبلاگ پلاک 9، همانطور که فیلم شکارچیان ارواح نشان داد، معتقدان واقعی به ماوراء طبیعی به ندرت در نهادهای علمی پیروز می شوند. در طول تاریخ، دانشمندانی که به تئوری هایی در خصوص ارواح، جادو و زندگی پس از مرگ می پرداختند، به وسیله همتایان خود بی اعتبار و محکوم می شدند که پایه های عقلانی این رشته را خدشه دار می نمایند. حتی اسحاق نیوتن علاقه خود به کیمیاگری را کم اهمیت جلوه داد تا معروفیت خود را به عنوان پدر علم مدرن حفظ کند.

با این حال محققانی مانند جان فریار و ساموئل هیبرت مشتاق بودند که گوشه های تاریک فکر را روشن نمایند؛ این پزشکان پیشگام، مشاهده ارواح را نه به عنوان موجودات خارجی، بلکه به عنوان محصول نقص در مغز یا از اعصاب نوری بیش از حد تحریک شده تفسیر کردند. برای چنین نظریه پردازانی، ماوراء طبیعی با تمام توهمات خود از تاریک ترین فرورفتگی های فکر سرچشمه می گیرد.

مشاهدات، مردگانی نبودند که به زندگان ظاهر می شدند، بلکه توهمات زودگذری بودند که به وسیله یک روان غیرقابل پیش بینی ایجاد می شدند که اغلب به وسیله بیماری ها و ضعف در سلامت برانگیخته می شدند. همانطور که ابنزر اسکروج در سرود کریسمس اثر چارلز دیکنز به روح شریک تجاری فقیدش جیکوب مارلی گفت: شما ممکن است یک تکه گوشت گاو هضم نشده، یک لکه خردل، یک خرده پنیر، یک تکه سیب زمینی هضم نشده باشید.

اما بسیاری از مردم از سرگرم کردن خود با این توهمات لذت می بردند. معنویت گرایی - این اعتقاد که ارواح مردگان می توانند با زنده ها ارتباط برقرار نمایند - از سال 1848 در شمال استان نیویورک آغاز شد - در دهه 1850 به بریتانیا توسعه یافت. یکی از جذابیت های آن این بود که به نظر می رسید شواهد تجربی و قابل مشاهده ای از تأثیر دنیا ارواح بر محیط مادی ما ارائه می دهد.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "دانشمندان توضیحی برای ارواح پیدا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشمندان توضیحی برای ارواح پیدا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید