کاربران آیفون 14 پرو از بروز مشکل هنگام شارژ شدن گوشی خبر می دهند

به گزارش وبلاگ پلاک 9، ظاهراً تغییرات سخت افزاری و نرم افزاری که اپل در آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس ایجاد نموده، مسائل متعددی را برای کاربران این گوشی ها به همراه داشته است. در ادامه این روند، بعضی کاربران آیفون 14 پرو گزارش داده اند که گوشی هوشمند آن ها هنگام شارژ با مگ سیف یا کابل لایتنینگ، به طور متناوب ری استارت می گردد و فرآیند شارژ شدن گوشی به درستی صورت نمی گیرد.

کاربران آیفون 14 پرو از بروز مشکل هنگام شارژ شدن گوشی خبر می دهند

در یک پست Reddit، چندین کاربر از ری استارت شدن چند باره آیفون 14 پرو در حین شارژ شدن شکایت نموده اند. اولین پست مربوط به هشت روز پیش است و کاربری در خصوص آن نوشته: من که به تازگی آیفون 14 پرو خود را دریافت نموده ام، هنگام شارژ شدن گوشی متوجه این قضیه شدم که بعضی اوقات گوشی در هنگام شارژ شدن چند بار ری استارت می گردد. در خصوص این مشکل در اینترنت به جست وجو پرداختم، اما چیزی پیدا نکردم. نکته جالب اینجاست که این مشکل فقط در هنگام شارژ شدن گوشی اتفاق می افتد و در حالت عادی هیچ مسئله ای ندارد.

کاربر دیگری گفته که آیفون 14 پرو مکس او در سیستم عامل iOS 16.0.1 هر 10 تا 20 دقیقه در حین فرآیند شارژ شدن ری استارت می گردد. بعضی از افراد دیگر گزارش داده اند که حتی در نسخه بتای سیستم عامل iOS 16.0.2 یا iOS 16.1، این مشکل همچنان دیده می گردد. تیم پشتیبانی اپل در پاسخ به گزارش یک کاربر، چند راه چاره موقت را پیشنهاد نموده که ظاهراً باز هم در حل این مشکل تأثیری نداشته است. این راه چارهها عبارتند از:

  • بازیابی کامل نسخه بکاپ قبلی سیستم عامل
  • بازیابی کامل با استفاده از حالت Recovery Mode
  • غیرفعال کردن حالت شارژ بهینه
  • حذف اپلیکیشن Eufy

سپس همان کاربر در جواب تیم اپل گفته: پس از چند روز، متوجه نوعی الگو در این مشکل شدم. ظاهراً این مشکل فقط زمانی اتفاق می افتد که باتری بین 90 تا 95 درصد (مخصوصاً 93 درصد) شارژ گردد و از گوشی نیز استفاده نگردد. تا به امروز تنها راه چارهی که برای من مفید واقع شده (فعلا دو روز گوشی من در حین شارژ ری استارت نشده)، غیرفعال کردن رفرش شدن اپلیکیشن ها در پس زمینه است.

البته باید اشاره کنیم که برترین راه چاره ممکن، برای کسانی که واجد شرایط هستند، این است که آیفون خود را ظرف مدت 14 روز برگردانند و سپس یک آیفون نو دیگر بگیرند یا درخواست تعویض آیفون به وسیله وب سایت این شرکت را ثبت نمایند. معین نیست چه تعداد از مدل های آیفون 14 پرو تحت تأثیر این مشکل قرار گرفته اند، هرچند که مسائل باتری پیرامون مدل های نو آیفون 14 پس از عرضه بسیار نگران نماینده است.

به غیر از این مشکل طی چند هفته گذشته، بعضی کاربران از مسائل مختلف این گوشی ها گله مند هستند. یکی از بارزترین این مسائل، لرزش زیاد دوربین هنگام استفاده از اینستاگرام است. این مشکل دوربین باعث می گردد که فیلم ها با لرزش زیاد بسیار ناپایدار به نظر برسند. گفته می شد که لرزش زیادی سیستم لرزشگیر علت اصلی این مشکل است. غول فناوری آمریکایی نیز ضمن تأیید این مشکل ،به روزرسانی حل این مشکل را منتشر نموده و به کاربران اطمینان داده که این مشکل سخت افزاری نیست.

بعلاوه بعضی از کاربران این گوشی ها گفتند که با مسئله ای روبرو شده اند که مانع از شنیدن صدای آن ها در هنگام تماس های تلفنی به وسیله CarPlay در خودرو می شوند. به گزارش این کاربران، پس از تماس با شخصی به وسیله CarPlay با آیفون 14 پرو یا آیفون 14 پرو مکس، صدای آن ها در تماس چندان واضح به طرف مقابل منتقل نمی گردد. ظاهراً این مشکل بیشتر کاربران سیستم عامل iOS 16.0.1 را تحت تاثیر قرار داده و در این میان گزارش بعضی کاربران iOS 16.0 نیز به چشم می خورد. در هر صورت اپل هنوز هیچ واکنشی به این مشکل نشان نداده و باید منتظر ماند و دید که به روزرسانی آینده این شرکت می تواند باگ های پرچم داران نو اپل را رفع کند یا نه.

منبع: 9to5mac

منبع: دیجیکالا مگ

به "کاربران آیفون 14 پرو از بروز مشکل هنگام شارژ شدن گوشی خبر می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربران آیفون 14 پرو از بروز مشکل هنگام شارژ شدن گوشی خبر می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید