به پرداخت ملت به ازای هر سهم 307 ریال سود تقسیم کرد

به گزارش وبلاگ پلاک 9، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت به پرداخت ملت با حضور 93.61 درصد سهامداران برگزار گردید.

به پرداخت ملت به ازای هر سهم 307 ریال سود تقسیم کرد

به گزارش روابط عمومی شرکت به پرداخت ملت، با موافقت سهامداران این شرکت، صورت های مالی منتهی به 30 آذرماه 1401 در این مجمع به تصویب رسید. بر این اساس سود انباشته شرکت به پرداخت ملت برای سال مالی منتهی به 30 آذرماه امسال، 3.514 میلیارد ریال اعلام شده است. بعلاوه با موافقت سهامداران، 70 درصد ازسود انباشته که مبلغ 2.456 میلیارد ریال را شامل می شود، بین سهامداران تقسیم شد و سود هر سهم 307 ریال مشخص شد.

ابراز رضایت سهامدار عمده از عملکرد هیات مدیره و مدیرعامل شرکت

در ابتدای این مجمع، علیرضا حمیدی که به نمایندگی از سهامداران عمده شرکت، ریاست مجمع را برعهده داشت، درخصوص عملکرد اعضای هیات مدیره شرکت به پرداخت ملت گفت: اعضای هیات مدیره به پرداخت و مدیرعامل آن در سال گذشته عملکرد مطلوبی داشتند و توسعه خوبی را در این شرکت رقم زدند، تا جایی که پیروز شدند سود مناسبی را نیز محقق نمایند.

در ادامه این مجمع، شهریار خلیلی؛ مدیرعامل به پرداخت ملت با اشاره به تاریخچه این شرکت بیان کرد: شرکت به پرداخت ملت از 17 سال پیش تا به امروز در حوزه فراوری و توسعه برنامه های بانکی و پرداخت فعالیت نموده است. وی با بیان این که در میان شرکت های PSP (پرداخت الکترونیک) به پرداخت ملت از جمله شرکت هایی است که هم نظام بانکی و هم نظام پرداخت کشور را پوشش می دهد، درخصوص شرایط سهامداری این شرکت اعلام نمود: 88 درصد سهام این شرکت در اختیار گروه فناوران هوشمند بهسازان فردا، 4 درصد شرکت مهندسی سیستم یاس ارغوانی، 2 درصد سهامی بیمه ایران، یک درصد مهندسی نرم افزار شقایق و یک درصد بیمه مرکزی جمهوری اسلامی است و سهامداران جزء هم شامل شرکت های توسعه نوین ملت، ساختمانی ملت و چاپ بانکی ملت هستند و 3 درصد هم متعلق به سایر سهامداران است.

کسب رتبه نخست در تعداد و مبلغ تراکنش ها

مدیرعامل به پرداخت ملت افزود: موضوع خدمات این شرکت به حوزه نظام پرداخت کشور برمی شود و با کوششی که در شرکت و شرکت های همکار به ویژه یاس ارغوانی انجام شد، رتبه نخست را از نظر تعداد تراکنش کسب کردیم و از نظر مبلغ تراکنش هم از قبل این جایگاه را در اختیار داشتیم. وی ادامه داد: در 9 ماه نخست امسال، حدود 200 هزار خاتمهه خریداری شده که حدود 130 هزار دستگاه آن نصب شده است و براساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا خاتمه سال بقیه این خاتمهه ها هم نصب خواهد شد.

خلیلی با بیان این که درمجموع 960 هزار خاتمهه فعال سیستمی و 20 هزار درگاه اینترنتی داریم و 50 هزار درگاه خدمات ارائه می دهد، افزود: تا به امروز 10 میلیون مورد نصب برای اپلیکیشن سکه به ثبت رسانده و رشد قابل ملاحظه ای در تراکنش های اینترنتی طی امسال داشتیم. در حوزه تراکنش های موبایلی نیز مانند گذشته بیش از 50 درصد سهم بازار را در اختیار داریم. به گفته وی، شرکت به پرداخت از سال های گذشته در پروژه های بزرگ ملی مشارکت داشته است. مهم ترین و حساس ترین این پروژه ها، همکاری با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در حوزه پرداخت اعتباری بهای سوخت است.

مدیرعامل شرکت به پرداخت ملت بعلاوه گفت: سامانه پیشخوان دولت، سامانه پیمایش نفت سفید و سامانه توزیع سبد کالا را از قبل در برنامه شرکت داشتیم که از این سه سامانه، بخش توزیع سبد کالا به عنوان یک پروژه تازه کلید خورده، اما هنوز گستردگی و پراکندگی آن در کشور زیاد نیست. وی با بیان این که دستگاه های MPos را به شرکت ملی پست نیز ارائه می کنیم، افزود: در حوزه بانکی هم توسعه و هم نگهداری سوئیچ صادرنمایندگی بانک ملت در دست به پرداخت است که در این حوزه، 4.700 خاتمهه خودپرداز و 8 هزار خاتمهه شغلی در شعب بانک ملت به وسیله این سوئیچ کارت پشتیبانی می شود. سامانه رمز پویای بانک ملت هم به وسیله این شرکت توسعه داده شده و یک میلیون و 700 هزار کاربر دارد. علاوه بر این، نرم افزار خوددریافت و خودپرداز هم در سطح 50 دستگاه در بانک ملت راه اندازی شده است.

خلیلی درخصوص جایگاه شرکت به پرداخت ملت توضیح داد: در خاتمه سال مالی منتهی به 30 آذرماه، به پرداخت از لحاظ تعداد تراکنش، رتبه اول را بین شرکت های پرداخت کشور کسب نموده است. سایر شاخص ها هم که از گذشته در شرکت به پرداخت خوب بوده؛ ازجمله در مبلغ تراکنش و سرانه تراکنش به ازای هر کارتخوان که در جایگاه اول بوده است. درواقع، تنها شاخصی که در این مدت تغییر داشت، تعداد تراکنش بود که خوشبختانه در این شاخص نیز به پرداخت به جایگاه قبل خود بازگشت. بعلاوه رتبه 14 را بین 150 شرکت برتر ارائه دهنده خدمات پرداخت در دنیا در اختیار داریم.

افزایش سرمایه؛ مهم ترین اتفاق امسال برای سهامدار و شرکت

مدیرعامل شرکت به پرداخت یادآور شد: در سالی که گذشت، مهم ترین اتفاق که هم برای سهامدار و هم برای شرکت مفید و مجذوب کننده بوده است، افزایش سرمایه از 3000 میلیارد ریال به 8000 میلیارد ریال بود که محقق و اجرایی شد. وی در ادامه گفت: در یک سال اخیر، کمپین های تبلیغاتی را در حوزه کارتخوان ها و دو طرح عمده در حوزه جایگاهداران به عنوان مشتریان ویژه و دو طرح تکریم و کیمیا را برای سایر پذیرندگان داشتیم که هر سه طرح بازخورد های خوبی در جذب تراکنش داشته است. خلیلی بعلاوه درخصوص دستاورد های شرکت در این سال مالی بیان کرد: در این مدت، اعطای نشان ملی حاتم به مدیرعامل شرکت، دریافت نشان زرین برند محبوب ایرانی، دریافت تندیس زرین و لوح تقدیر مشتری مداری و تجهیز مدرسه بچه ها اوتیسم را شاهد بودیم.

وی با بیان این که چند پروژه در شرکت عملیاتی شده که هنوز کامل نشده، اما تاثیرات خوبی داشته است، افزود: یکی از این پروژه ها به پرداخت من است. در این راستا، با توجه به این که یکی از مهم ترین جوامع هدف ما پذیرندگان شرکت هستند و ارائه خدمات به آن پذیرندگان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تصمیم گرفته شد نقطه تماس به روز و تازهی را برای آن ها طراحی کنیم. مدیرعامل شرکت به پرداخت ملت با اشاره به این که به پرداخت من هم به صورت اپلیکیشن و هم وب اپلیکیشن برای کاربران IOS در دسترس بوده و ادامه داد: درحال حاضر پذیرندگان می توانند به وسیله خاتمهه های اینترنتی و فیزیکی درخواست دهند، اما در آینده نزدیک، تمام خدمات خاصی را که مدنظر دارند، مانند گزارش تراکنش ها یا تغییر IP یا اصلاح نام و حساب نیز از این طریق امکان پذیر خواهد بود که هم باعث می شود پذیرنده سریع تر به جواب خود برسد و هم بار کار مرکز تماس کاهش خواهد یافت. بر این اساس، امیدواریم این موارد در دو ماه آینده عملیاتی شود.

وی افزود: بحث دیگر، خرید شارژ از اپراتور ها بود که بسیار پیگیری شده است و بدون هیچ واسطه ای این کار را انجام دادیم تا عایدی های شرکت افزایش یابد و بتوانیم به وسیله این عایدیها، تبلیغات بیشتری انجام دهیم و اندازه فروش را افزایش دهیم. بدین ترتیب، این موضوع هم با همراه اول و هم با ایرانسل نهایی شد و تا هفته آینده ایرانسل پایلوت می شود و بعلاوه امیدواریم تا یک ماه آینده همراه اول را هم زیر بار بیاوریم. خلیلی با بیان این که بهینه سازی درگاه پرداخت اینترنتی از دیگر اقدامات شرکت بوده است، گفت: با توجه به این که تراکنش های اینترنتی رشد قابل توجهی داشته است، بهینه تر کردن و کاربرپسندکردن این سایت ضروری بود و تغییراتی در درگاه اینترنتی داده شد تا مشتری راحت تر بتواند تراکنش موردنظر را انجام دهد. یکی از مهم ترین تغییرات؛ امکان ضبط و ذخیره شماره موبایلی است که دارنده کارت به وسیله آن خرید اینترنتی انجام می دهد تا نیازی به ورود شماره کارت نداشته باشد و راحت تر تراکنش را انجام دهد.

وی درخصوص برنامه به پرداخت برای اپلیکیشن سکه گفت: در این اپلیکیشن تبلیغات زیادی آغاز شده است و به زودی نسخه های تازهی از این اپلیکیشن را ملاحظه خواهیم کرد. کوشش ما بر این است که جامعه هدف سکه و به پرداخت من را تفکیک کنیم تا دارندگان کارت را به سمت سکه و پذیرندگان را به سمت به پرداخت من راهنمایی کنیم. مدیرعامل شرکت به پرداخت ملت توضیح داد: در امسال، از نظر سخت افزاری و نرم افزاری بهینه سازی هایی داشتیم که هر دو با پیروزیت انجام شد و در کارایی سامانه ها تاثیرگذار بود. این اقدامات هم باعث سرعت بخشیدن به تراکنش ها شد و هم باعث سرعت بخشیدن به کار اجرایی همکاران فنی شرکت. درواقع، کاهش بار مسئولیت های فنی همکاران باعث می شود که به فکر بهینه سازی های تازه باشند.

برنامه های به پرداخت ملت برای سال مالی پیش رو

مدیرعامل شرکت به پرداخت ملت درخصوص برنامه های این شرکت بیان کرد: برای سال مالی تازه همچنان توسعه در خاتمهه های فروشگاهی با رویکرد افزایش تراکنش به لحاظ مبلغ و تعداد، افزایش خاتمهه های اینترنتی با رویکرد مشارکت با فین تک ها و نوآوران در این بازار و طبیعتا استمرار رتبه نخست شرکت را در برنامه داریم. وی تاکید نمود: شخصی سازی سرویس ها در این بازار اجتناب ناپذیر است که باید این کار را با جدیت، با شرکت های فعال در این زمینه دنبال نموده و سرویس های شخصی سازی شده را ارائه کنیم. خلیلی با بیان این که توسعه شراکت های استراتژیک را هم با شرکت هایی که در این حوزه فعال هستند به خصوص در حوزه تجارت الکترونیک در برنامه داریم، افزود: درحال حاضر با شرکت هایی که در این بخش بازار قابل ملاحظه ای را در دست دارند مذاکراتی صورت گرفته است و امیدواریم 1402 این اقدامات به ثمر برسند.

وی بعلاوه بیان کرد: بیش از 6 ماه است که اصلاح فرآیند های شرکت را در دستور کار داشته ایم و به نظر می رسد تا خاتمه امسال بسیاری از فرآیند ها بازنگری جدی شود و بر اثر آن ها اصلاح در سامانه ها اتفاق بیفتد که یکی از اثرات آن برنامه به پرداخت من بوده است که هم برای همکاران، هم برای سرویس گیرندگان و در نهایت برای سهامداران مفید خواهد بود. مدیرعامل شرکت به پرداخت ملت ادامه داد: موضوع دیگری که در امسال آغاز کردیم و قرار است در دو سال آینده هم دنبال شود، ارتقای بلوغ سازمانی و تمرکز بر ارتقای بلوغ سازمانی همکاران شرکت است که در این خصوص دوره هایی برگزار شده و تا سال 1403 ادامه خواهد داشت و در خاتمه سال مالی آینده گزارش مفصلی در این زمینه ارائه خواهد شد.

افزایش سهم بازار به پرداخت به رغم کوچک شدن بازار

مدیرعامل به پرداخت درخصوص سهم بازار این شرکت بیان کرد: تعداد تراکنش شرکت به پرداخت با سهم 19.51 درصدی تا خاتمه آذرماه جایگاه اول را داشت و درخصوص مبلغ تراکنش با سهم 19.96 درصد پیروز شدیم رتبه نخست را کسب کنیم. بعلاوه به لحاظ تفکیک ابزارها، این شرکت در خاتمهه های اینترنتی 21.16 درصد، در فروشگاهی 18.51 درصد و در موبایلی 50.91 درصد سهم در اختیار داشته و در مبدا تراکنش در خاتمهه های اینترنتی 29.11 درصد، فروشگاهی 18.36 درصد و در خاتمهه های موبایلی 59.31 سهم داشته است. وی با بیان این که بیشترین سهم تعداد تراکنش در خاتمهه های موبایلی بوده و بیشترین رشد هم در همین بخش بوده است، اعلام نمود: از شاخص هایی که همیشه در به پرداخت حفظ شده، کارایی دستگاه ها و توزیع و نصب دستگاه های خاتمهه های فروشگاهی فیزیکی بوده است که نسبت به سرانه بازار شاهد حدود 1.77 برابر کارایی و بهینه بودن شرکت به پرداخت در بازار هستیم.

لازم به ذکر است؛ در این مجمع، ضمن استماع گزارش هیات مدیره و حسابرس مستقل، موسسه حسابرسی هوشیار ممیز به عنوان حسابرس مستقل شرکت و موسسه حسابرسی ایران مشهود به عنوان حسابرس علی البدل در نظر گرفته شد. بعلاوه روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه رسمی این شرکت انتخاب شد.

منبع: فرارو

به "به پرداخت ملت به ازای هر سهم 307 ریال سود تقسیم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به پرداخت ملت به ازای هر سهم 307 ریال سود تقسیم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید