استفاده از ویژگی مزاحم نشوید در اندروید و آیفون برای اهداف دیگر

به گزارش وبلاگ پلاک 9، ویژگی مزاحم نشوید از قابلیت های خوبی است که می تواند در مواقع زیادی برای کاربران بسیار مفید و کارآمد باشد.

استفاده از ویژگی مزاحم نشوید در اندروید و آیفون برای اهداف دیگر

مزاحم نشوید یکی از برترین و کم استفاده ترین ویژگی ها در گوشی های هوشمند مدرن است. با فشار دادن یک دکمه، می توانید تماس ها و پیغامک های دریافتی را در حین رانندگی، در یک جلسه یا چرت زدن خاموش کنید؛ اما اگر بتوانید به طور اتوماتیک یک پیغام متنی برای تماس گیرنده ارسال نموده و به او اطلاع دهید که چه زمانی دوباره در دسترس هستید، بسیار بهتر خواهد بود.

متاسفانه، نه iOS و نه Android این ویژگی را ندارند، یا حداقل هیچ کدام همه کاره نیستند؛ iOS دارای ویژگی فوکوس رانندگی است که به طور اتوماتیک یک پیغام خاص را به مخاطب ارسال می نماید: شما در حال رانندگی هستید، اما نسخه اندروید گوگل هیچ ویژگی پاسخ اتوماتیک ندارد، اما راه هایی برای دور زدن این محدودیت ها وجود دارد.

در آیفون: از Driving Focus به عنوان یک راه چاره بهره ببرید

آیفون به برنامه های شخص ثالث اجازه نمی دهد از طرف شما پیغام های متنی ارسال نمایند، بنابراین نمی توانید به همان سطحی از اتوماتیکسازی که در اندروید می توانید، دست پیدا کنید. با این حال چند کار وجود دارد که می توانید برای آسان تر کردن فرآیند پاسخ اتوماتیک انجام دهید.

برترین راه چاره، ویژگی Driving Focus است. از آن جایی که می توانید در هر زمان از آن بهره ببرید، نه فقط در حین رانندگی؛ می توانید با هر نوع پیغام پاسخ اتوماتیک از آن بهره ببرید. کافی است به برنامه تنظیمات آیفون خود رفته و روی Focus ضربه بزنید و در پی گزینه Driving باشید، در صورت عدم مشاهده روی دکمه مثبت در بالا سمت راست ضربه زده و سپس از فهرستی که ظاهر می گردد، رانندگی را انتخاب کنید. اگر برای اولین بار است که آن را تنظیم می کنید، می توانید به آیفون خود اجازه دهید هنگامی که حرکتی شبیه رانندگی را تشخیص می دهد، Driving Focus را روشن کند. هنگامی که Driving Focus تنظیم شد، می توانید از منوی اصلی Focus روی Driving ضربه زده و از منوی بازشو تنظیم دستی را انتخاب کنید، سپس روی پاسخ اتوماتیک ضربه بزنید تا پیغام متنی خود را روی هر چیزی که در آن لحظه قابل اجراست، تنظیم کنید؛ مانند من در یک جلسه هستم، بعدا به شما پیغام می دهم یا خوابم، در صورت ضرورت با همسرم تماس بگیرید، حتی می توانید به جای همه کسانی که تماس می گیرند و پیغامک می فرستند، انتخاب کنید که به مخاطبان مورد علاقه یا مخاطبان اخیر خود پاسخ اتوماتیک بدهید. هر زمان که می خواهید این عملکرد را فعال کنید، سوئیچ را در بالای منوی اصلی Driving Focus قرار دهید.

از زمان تغییر نام تجاری Focus، اپل این ویژگی را به بخشی دائمی از مرکز کنترل تبدیل نموده است. این منوی میانبر مفید را با کشیدن انگشت از گوشه سمت راست بالای صفحه به پایین (اگر دکمه Home دارید از پایین به بالا) باز نموده و روی دکمه Focus ضربه بزنید. از آنجا Driving را انتخاب کنید تا ویژگی پاسخ اتوماتیک روشن و خاموش گردد. شما فقط باید پیغام را از تنظیمات به طور مرتب تغییر دهید که به نوعی خطرناک است.

اگر چیزی چند منظوره تر و کمی اتوماتیکتر می خواهید، می توانید از میانبر های نوشتاری آیفون در تنظیمات > عمومی > صفحه کلید > جایگزینی متن نیز بهره ببرید. فقط برای موقعیت های معمول پاسخ های آماده ایجاد کنید و میانبر هایی به آن ها اختصاص دهید؛ به عنوان مثال، من در یک جلسه هستم می تواند میانبر meet یا چیزی شبیه به آن را به راحتی به خاطر بسپارد، سپس وقتی شخصی برای شما پیغامک می فرستد، می توانید فقط.meet را روی صفحه کلید خود تایپ کنید تا به طور اتوماتیک پیغام طولانی تر من در جلسه هستم ارسال گردد. ایده آل نیست، اما میتوانید همزمان بیش از یک پیغام ایجاد کنید.

استفاده از این ویژگی ها به صورت پشت سر هم احتمالا برترین راه چاره است: رایج ترین پاسخ های خود را با جایگزینی متن ایجاد کنید، سپس هر زمان که احتیاج داشتید، ویژگی مزاحم نشوید را دوباره پر کنید.

در اندروید: از برنامه پاسخ اتوماتیک پیغامک بهره ببرید

ممکن است اندروید بسیاری از ویژگی های پاسخ اتوماتیک داخلی نداشته باشد که از نظر فنی به برنامه ها اجازه نمی دهد برای شما پیغام ارسال نمایند، اما برنامه های شخص ثالث مانند SMS Auto Reply راه هایی برای استفاده در سیستم یافته اند.

هنگامی که برای اولین بار برنامه را راه اندازی می کنید، روی دکمه Add/Edit ضربه بزنید تا یک قانون نو ایجاد کنید. نامی مانند در محل کار یا خواب بگذارید و پیغام خود را در کادر متنی بنویسیدف سپس می توانید برای تنظیم زمان، تاریخ یا روز های هفته که می خواهید آن قانون فعال باشد، به Set Time بروید. اگر بخواهید، حتی می توانید مخاطبان خاصی را در فهرست پاسخ ندهید قرار دهید، یا فهرستی از پیغام های شخصی سازی شده برای افراد خاص مانند همسرتان ایجاد کنید. هر کاری را که می خواهیم انجام نمی دهد یا نمی تواند به تماس های صوتی پاسخ دهد، اما بسیار قدرتمند است به ویژه در مقایسه با آنچه آیفون ارائه می دهد.

وقتی کارتان تمام شد، روی ذخیره ضربه بزنید؛ قانون خود را با یک سوئیچ در کنار آن مشاهده خواهید کرد. هنگامی که برای اولین بار آن را روشن می کنید، پیغامی را می بینید که به پاسخ اتوماتیک پیغامک اجازه می دهد به اعلان های شما دسترسی داشته باشد، برای تشخیص ارسال پیغام ها به مجوز ها احتیاج دارد و از میانبر پاسخ برای ارسال پاسخ استفاده می نماید؛ پس از آن، به پاسخ اتوماتیک پیغامک برگردید و دوباره قانون خود را روشن کنید؛ در مرحله بعدی از شما خواسته می گردد آن را از بهینه سازی باتری اندروید حذف کنید؛ شما را به صفحه درست می برد، اما باید روی Not Optimized در بالا ضربه زده و به همه برنامه ها بروید و پاسخ اتوماتیک SMS را برای چرخاندن انتخاب کنید. در بهینه سازی خاموش در نهایت هنگام بازگشت به برنامه، از شما خواسته می گردد که به SMS Auto Reply اجازه دسترسی به داده های تلفن همراه خود را بدهید تا بتواند در پس زمینه پیغام ارسال کند. این شما را به صفحه درست می برد، فقط کافی است سوئیچ کنار استفاده از داده های نامحدود را بچرخانید.

بیشتر بخوانید

منبع: popsci

وبلاگ پلاک 9 علمی پزشکی فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "استفاده از ویژگی مزاحم نشوید در اندروید و آیفون برای اهداف دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از ویژگی مزاحم نشوید در اندروید و آیفون برای اهداف دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید