نحوه انتخاب صندلی در هنگام خرید بلیط هواپیما

به گزارش وبلاگ پلاک 9، انتخاب صندلی در هنگام خرید بلیط هواپیما چگونه است؟ اگر اهل سفر هوایی باشید احتمالا می دانید که سفری راحت با هواپیما به انتخاب صندلی مناسب بستگی دارد. اما آیا می دانید که برترین صندلی در هواپیما کدام است؟ آیا از شرایط انتخاب صندلی در هنگام خرید بلیط هواپیما اطلاع دارید؟ انتخاب شما برای صندلی هواپیما کدام صندلی است؟ در این مطلب از خبرنگاران نحوه انتخاب صندلی در هنگام خرید بلیط هواپیما را شرح خواهیم داد، با ما همراه باشید.

نحوه انتخاب صندلی در هنگام خرید بلیط هواپیما

انتخاب صندلی در هنگام خرید بلیط هواپیما، یاری به سفری راحت

انتخاب صندلی در هنگام خرید بلیط هواپیما، یاری به سفری راحت و بدون دغدغه است. این موضوع به خصوص در سفرهایی که زمان طولانی تری دارند، اهمیت بیشتری دارد. اگر تجربه سفر با هواپیما را داشته باشید، قطعا می دانید که هر مسافر در هواپیما دارای یک صندلی تعیین است و تا انتها سفر باید روی همان صندلی بنشیند. بر خلاف دیگر وسایل حمل و نقل مانند قطار که علاوه بر صندلی دارای تخت و راهرویی برای راه رفتن است یا اتوبوس که هر چند ساعت یک بار برای استراحت مسافران در جایی توقف می نماید، در سفر با هواپیما مسافر باید کل مدت سفر در صندلی خود باقی بماند.

به همین علت انتخاب صندلی مناسب و راحت اهمیت زیادی دارد. روش های زیادی برای انتخاب صندلی هواپیما با نظر خود مسافر وجود دارد که راحت ترین آن انتخاب صندلی در هنگام خرید بلیط هواپیما است. قوانین و شرایط انتخاب صندلی در هنگام خرید بلیط در ایرلاین های مختلف فرق دارد. بعلاوه مسائلی مانند کلاس پروازی یا نوع بلیط نیز در امکان انتخاب صندلی تاثیرگذار هستند.

چطور صندلی هواپیما را هنگام خرید بلیط تعیین کنیم؟

سفر هوایی راهی برای زودتر رسیدن به مقصد است اما در کنار تمام مزایا یک ایراد بزرگ هم دارد و آن عدم امکان جابجا شدن حین پرواز است. به عبارت دیگر با خرید بلیط هواپیما شما صاحب یک صندلی در آن پرواز می شوید و تا انتها پرواز امکان نشستن روی همان صندلی را دارید. حال اگر این صندلی مناسب شرایط شما نباشد یا در جایی قرار داشته باشد که نشستن روی آن برای چند ساعت راحت نباشد، قطعا بعد از سفر دچار مشکلاتی مانند گرفتگی بدن، درد دست و پا یا کمر درد می شوید.

البته راهی وجود دارد که سفر هوایی را دلچسب و راحت کنید و آن، انتخاب صندلی هواپیما به طور شخصی و در هنگام خرید بلیط است اما چطور صندلی هواپیما را هنگام خرید بلیط تعیین کنیم؟ این سوالی است که احتمالا به فکر شما هم رسیده است. روش های زیر انتخاب صندلی در هنگام خرید بلیط هواپیما به طور شخصی را امکان پذیر می نمایند.

پرداخت هزینه صندلی بعد از خرید بلیط

یکی از روش هایی که با استفاده از آن می توان انتخاب صندلی در هنگام خرید بلیط هواپیما را به طور شخصی انجام داد، پرداخت هزینه صندلی بعد از خرید بلیط است. برخی از ایرلاین ها به مسافران خود این امکان را می دهند که بعد از تهیه بلیط، با پرداخت هزینه اضافه صندلی خود را انتخاب نمایند. البته این امکان در برخی ایرلاین های خارجی بدون پرداخت هزینه اضافه و صرفا با پرداخت هزینه بلیط هم وجود دارد.

انتخاب صندلی در زمان دریافت کارت پرواز

روش دیگری که با استفاده از آن می توان صندلی هواپیما را به طور شخصی انتخاب کرد، انتخاب صندلی در زمان دریافت کارت پرواز است. با خرید بلیط یک صندلی به نام شما در ایرلاین رزرو می گردد اما برای سوار شدن به هواپیمای مربوط به ایرلاین و دریافت مجوز عبور از گیت پرواز، احتیاج به مدرکی دیگر به نام کارت پرواز هم هست. کارت پرواز در واقع مجوز ورود به کابین هواپیما است که اطلاعاتی مانند نام، تعیینات، نوع بلیط و شماره صندلی روی آن درج شده است. برخی از ایرلاین ها امکان انتخاب صندلی به طور شخصی را در زمان دریافت کارت پرواز به مسافران خود می دهند.

رزرو بلیط به وسیله آژانس هواپیمایی

یکی دیگر از روش های انتخاب صندلی در هنگام خرید بلیط هواپیما، رزرو بلیط به وسیله آژانس هواپیمایی است. آژانس ها معمولا پیشنهادات زیادی برای مسافران با شرایط خاص دارند و اگر شرایط شما به گونه ای است که امکان استفاده از صندلی های عادی را ندارید، بهتر است خرید بلیط را به وسیله یک آژانس هواپیمایی معتبر انجام دهید.

تعیین کردن صندلی برای سفر هوایی در زمان رزرو بلیط هواپیما

تعیین کردن صندلی برای سفر هوایی در زمان رزرو بلیط هواپیما به قوانین ایرلاین هم بستگی دارد. برخی از شرکت های هواپیمایی این امکان را در زمان خرید بلیط در اختیار مسافران می گذارند اما در برخی شرکت ها انتخاب صندلی فرایند ای جداگانه دارد و بعد از خرید بلیط قابل انجام است.

در این میان ایرلاین هایی هم وجود دارند که به طور کل این ویژگی را ندارند و انتخاب صندلی در آن ها به شانس و زمان مراجعه برای دریافت کارت پرواز بستگی دارد. برای مثال در بیشتر ایرلاین های داخلی کشور امکان انتخاب صندلی در هنگام خرید بلیط هواپیما وجود ندارد اما در برخی شرکت ها مانند سپهران یا ایران ایرتور بعد از خرید بلیط می توان کارت پرواز را به صورت آنلاین دریافت کرد و در زمان دریافت، صندلی خود را به صورت شخصی انتخاب کرد. در برخی ایرلاین های خارجی اما امکان انتخاب صندلی در هنگام خرید بلیط هواپیما همزمان با خرید بلیط وجود دارد.

هزینه انتخاب صندلی در هنگام خرید بلیط هواپیما

همان طور که گفته شد، امکان انتخاب شخصی صندلی در برخی پروازها وجود دارد اما این کار در بیشتر آن ها رایگان نیست و تنها با پرداخت هزینه می توان صندلی هواپیما را به طور شخصی انتخاب کرد. هزینه انتخاب صندلی در هنگام خرید بلیط هواپیما به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از عوامل موثر در هزینه خرید صندلی هواپیما قبل از پرواز، سیاست های شرکت هواپیمایی است.

برخی شرکت ها هزینه این کار را روی بلیط خود اعمال می نمایند و در صورتی که مسافر صندلی های خاص مانند صندلی نزدیک بال یا صندلی نزدیک خروجی را انتخاب کند، هزینه بیشتری از او دریافت خواهند کرد اما برخی شرکت ها، حتی برای رزرو شخصی صندلی های معمولی هم هزینه ای جداگانه دریافت می نمایند. علاوه بر این نوع و کلاس پرواز هم در هزینه انتـخاب صندلی در هنـگام خرید بلیط هواپیـما تاثیرگذار است. هزینه رزرو شخصی صندلی در پروازهای اکونومی که این ویژگی را دارند، پایین تر از هزینه انتخاب صندلی در پروازهای بیزینس یا فرست کلاس است.

برترین صندلی هواپیما

یکی از نکاتی که به انتخاب صندلی در هنگام خرید بلیط هواپیما یاری می نماید، آشنایی با برترین صندلی ها در هواپیما است. این موضوع چند قانون کلی دارد، برای مثال صندلی های کنار پنجره به علت امکان مشاهده چشم انداز بیرون همواره برای مسافران مجذوب کننده تر هستند یا صندلی های جلویی به علت نزدیکی به در و امکان پیاده شدن زودتر از سایرین، هواداران بیشتری دارند اما گاهی اوقات برای انتخاب برترین صندلی هواپیما باید شرایط و شرایطی شخصی را هم در نظر گرفت. هر کدام از صندلی های هواپیما مناسب گروهی از مسافران با شرایطی تعیین است و با در نظر گرفتن آن می توان انتخـاب صندلی در هنـگام خرید بلیط هـواپیما را به برترین شکل انجام داد.

1. صندلی های میانی، مناسب افراد مضطرب

صندلی های میانی، مناسب افراد مضطرب است. افرادی که از سفر با هواپیما وحشت دارند و با کوچک ترین تکان این وسیله دچار اضطراب می شوند با حضور در میان مسافران می توانند این ترس و اضطراب را کاهش دهند. صندلی های میانی برای اینگونه افراد برترین انتخاب است و با رزرو آن ها می توانند دغدغه پرواز را به طور کامل کاهش دهند.

2. صندلی های مناسب خواب

اگر از جمله افرادی هستید که با بلند شدن هواپیما از روی زمین به خواب می روید، بهتر است صندلی های مناسب خواب را برای خود انتخاب کنید. صندلی های ردیف کناری و نزدیک پنجره برای شما انتخاب مناسب تری است زیرا که مسافر کنار شما امکان بلند شدن از صندلی و رفت و آمد بدون مزاحمت را خواهد داشت.

3. صندلی مناسب افراد قد بلند

در انتخاب صندلی در هنگام خرید بلیط هواپیما، به قد خود هم توجه کنید. صندلی مناسب افراد قد بلند با صندلی مناسب افرادی که قد نرمال و معمولی دارند، فرق دارد. اگر قد بلندی دارید، احتیاج به فضای بیشتری برای قرار دادن پاها خواهید داشت و اگر ایرلاین انتخابی شما صندلی های کوچکی داشته باشد قطعا سفر راحتی را تجربه نخواهید کرد. برای افراد قد بلند، صندلی های کنار راهرو به علت امکان بلند شدن یا جابجا کردن پاها انتخاب مناسب تری هستند.

4. صندلی مناسب خروج سریع

هر کجای هواپیما که نشسته باشید نهایتا 15-20 دقیقه بعد از نشستن هواپیما روی زمین، امکان خروج از آن را خواهید داشت اما اگر همین زمان کوتاه هم برای شما بسیار زیاد است و به هر علت قصد خروج سریع تر از هواپیما را دارید، بهتر است صندلی هایی را انتخاب کنید که این امکان را به شما می دهند. صندلی های ردیف جلو و صندلی های کنار راهرو صندلی مناسب خروج سریع هستند و اگر یکی از آن ها را انتخاب کنید، زودتر از سایر مسافران از هواپیما خارج خواهید شد.

5. صندلی مناسب سفر با بچه ها

سفر کردن با بچه ها کار چندان راحتی نیست. انرژی بالای بچه ها باعث می گردد که توانایی چند ساعت پشت سر هم نشستن در یک فضای کوچک را نداشته باشند، به همین علت افرادی که قصد سفر هوایی با بچه ها خود را دارند باید صندلی هایی را انتخاب نمایند که فضای کافی برای شیطنت بچه ها، بدون ایجاد مزاحمت برای سایر مسافران را داشته باشد. صندلی کنار پنجره، صندلی مناسب سفر با بچه ها است، زیرا می توانید کودک خود را با چشم انداز بیرون سرگرم کنید اما اگر فرزند شما نوزاد است و ممکن است حین پرواز احتیاج به راه رفتن برای آرام کردن او داشته باشید، بهتر است صندلی های کنار راهرو را انتخاب کنید.

6. صندلی مناسب سفرهای کاری

اگر برای سفر کاری از هواپیما استفاده می کنید، بد نیست بدانید که در بیشتر هواپیماها صندلی مناسب سفرهای کاری هم وجود دارد. این صندلی ها دارای پریز برق هستند تا مسافرانی که احتیاج به استفاده از لوازم برقی مانند لپ تاپ را دارند، به راحتی امکان شارژ کردن دستگاه های خود را داشته باشند.

نتیجه گیری انتخاب صندلی در هنگام خرید بلیط هواپیما

انتخاب صندلی در هنگام خرید بلیط هواپیما یکی از نکاتی است که در کنار آگاهی از قوانین خـرید بلیـط مانند کنسلی یا کلاس های پرواز باید از آن آگاه بود. اگر راحتی هنگام پرواز برای شما اهمیت دارد، بهتر است صندلی خود را در زمان خرید بلیط انتخاب کنید. در این مطلب از وبلاگ پلاک 9 در خصوص نحوه انتـخاب صندلی در هنـگام خرید بـلیط هواپیما صحبت کردیم و تمام نکاتی که برای انتخاب برترین صندلی اهمیت دارد را شرح دادیم. برای آشنایی با دیگر قوانین خرید بلیط هواپیما، سایر مطالب ما را دنبال کنید.

1. آیا انتخاب صندلی در هنگام خرید بلیط هواپیما امکان پذیر است؟

در حال حاضر برخی از ایرلاین های داخلی و بیشتر ایرلاین های خارجی امکان انتخاب صندلی در هنگام خرید بلیط هواپیما را به مسافران خود می دهند.

2. چه روش هایی برای انتخاب صندلی در هنگام خرید بلیط هواپیما وجود دارد؟

علاوه بر رزرو صندلی به وسیله سایت شرکت هواپیمایی، امکان انتخاب و خرید صندلی از برخی سایت های مخصوص این کار، آژانس های هواپیمایی و انتخاب در زمان دریافت کارت پرواز هم وجود دارد.

3. کدام ایرلاین ها در داخل کشور امکان انتخاب صندلی در هنگام خرید بلیط را دارند؟

ایرلاین سپهران و ایران ایرتور تنها شرکت های هواپیمایی در داخل کشور هستند که امکان رزرو صندلی به طور شخصی، بعد از خرید بلیط در آن ها وجود دارد.

4. چه نکاتی باید در هنگام انتخاب صندلی در نظر گرفته گردد؟

مدت زمان پرواز، شرایط و شرایط خاص و احتیاجها از مهم ترین نکاتی هستند که هنگام انتخاب صندلی هواپیما به طور شخصی باید به آن توجه کرد.

منبع: الی گشت

به "نحوه انتخاب صندلی در هنگام خرید بلیط هواپیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه انتخاب صندلی در هنگام خرید بلیط هواپیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید