رشد 135 درصدی سرمایه گذاری داخلی در قزوین

به گزارش وبلاگ پلاک 9، خبرنگاران/قزوین معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار قزوین از رشد 135 درصدی سرمایه گذاری داخلی در قزوین طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

رشد 135 درصدی سرمایه گذاری داخلی در قزوین

به گزارش وبلاگ پلاک 9 ، منوچهر حبیبی در نشست شورای گفت وگوی بخش خصوصی و دولت استان قزوین اظهار کرد: اعداد و آمارهای اقتصادی استان در سال جاری حاکی از کاهش نرخ بیکاری و تورم، افزایش اشتغال زایی و رونق تولید است.

وی در ادامه، طراحی و ایجاد بازارچه های بین راهی برای فروش محصولات تولیدی استان را ضروری خواند و گفت: آزادراه ها و جاده های قزوین جزو مسیرهای مهم و پرتردد کشور به شمار می فرایند، بنابراین باید از این ظرفیت برای بازاریابی و فروش محصولات تولیدی استان استفاده کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار قزوین اضافه نمود: بسکمک از استان ها در زمینهٔ ایجاد بازارچه های بین راهی کارکرده اند، اما قزوین باوجود ظرفیت بالا و قابل توجه در این بخش از قافله عقب است.

وی گفت: باید با هماهنگی دستگاه های مسئول و با تخصیص اراضی متعلق به منابع ملی به منظور کاهش هزینه های ساخت و راه اندازی، در مکان های مناسب مسیرهای ارتباطی قزوین شاهد راه اندازی بازارچه برای نمایش و عرضه کالاهای مختلف تولیدی بومی باشیم.

حبیبی اضافه نمود: ایجاد چنین بازارچه هایی می تواند در راستای تحقق اقتصادی مقاومتی باشد و بخش مهمی از مشکل فروش و بازاریابی برخی محصولات بومی و تولیدی استان را مرتفع کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار قزوین در ادامه با اشاره به راه اندازی خوشه صنعتی کفش دانسفهان به منظور ساماندهی و کمک به کارگاه های تولید این محصول در این منطقه از سوی شرکت شهرک های صنعتی استان، تشریح کرد: اجرای خوشه صنعتی و کمک به کارگاه های فعال تولید کفش در این شهر با اعطای تسهیلات ارزان قیمت بانکی که در دستور کار دارد، می تواند در رونق اقتصادی این منطقه و افزایش اشتغال زایی در آن مؤثر باشد.

این مسئول در ادامه اجرای طرح جامع گردشگری استان قزوین را نیازمند مشارکت و همکاری دستگاه ها و نهادهای مختلف دانست و شرح داد: اجرای پروژه های مربوط به این طرح باید با توجه به سند آمایش استان صورت بگیرد.

حبیبی با اشاره به اختصاص 36 درصد از مجموع تسهیلات اعطایی بانک های استان در سال جاری به حوزه صنعت و 22 درصد به بخش کشاورزی، در پایان گفت: این مهم نشانگر عزم جدی برای رونق تولید با هدایت و برنامه ریزی دولت است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رشد 135 درصدی سرمایه گذاری داخلی در قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 135 درصدی سرمایه گذاری داخلی در قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید