راهنمای کامل حمل و نقل عمومی آنتالیا در سال 2022

به گزارش وبلاگ پلاک 9، سفر به آنتالیا یکی از محبوب ترین و هیجان انگیزترین گزینه های سفر خارجی برای ایرانیان است. آشنایی با حمل و نقل عمومی آنتالیا می تواند باعث داشتن سفری مقرون به صرفه به این مقصد باشد. کشور ترکیه دارای شباهت های فرهنگی و جغرافیایی زیادی با ایران است و یکی از مقاصد مسافرتی مورد علاقه ایرانی ها می باشد. در این میان مسافران بی شماری برای اقامت خود در کشور ترکیه، آنتالیا را انتخاب می نمایند که جزو توریستی ترین نقاط این کشور است. با توجه به مسائل مالی و کاهش ارزش پول ایران، ممکن است بعضی از مسافران در سفر خود به خارج از کشور دچار مسائل مالی شوند که با چند پیشنهاد ساده اما کاربردی می توان این مسائل را رفع نمود. یکی از راه های صرفه جویی در سفر، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و تاکسی می باشد که تاثیر زیادی در کاهش هزینه های سفر دارد. در این مقاله از خبرنگاران قصد داریم تا شما را با وسایل حمل و نقل عمومی آنتالیا بیشتر آشنا کنیم تا در سفر خود به این مقصد توریستی مجذوب کننده از آنها بهره ببرید و نهایت لذت را در مسافرت خود تجربه کنید. خبرنگاران ، برترین و معتبرترین وب سایت در زمینه خدمات گردشگری از جمله فروش بلیط هواپیما و رزرو هتل، شما را به خواندن این مطلب دعوت می نماید.

راهنمای کامل حمل و نقل عمومی آنتالیا در سال 2022

جهت مشاهده تور آنتالیا با پایین ترین نرخ روی تصویر زیر کلیک کنید:

برترین وسیله حمل و نقل عمومی آنتالیا کدام است؟

همانطور که می دانید؛ آنتالیا جزو پرمسافرترین شهرهای ساحلی ترکیه است که در فصل بهار و تابستان تعداد مسافران آن بیشتر هم می گردد. پارک های آبی، سواحل آرام و زیبا، برنامه ها و کارناوال های شبانه، پاساژها و مراکز خرید متعدد همگی از جذابیت ها و دلایل سفر به آنتالیا می باشند. تمامی افرادی که به این مقصد محبوب سفر می نمایند، با بازدید از مکان های توریستی و تفریحی این شهر نهایت لذت را تجربه خواهند کرد. اما باید بدانید که برای رفتن به این مقاصد با وسایل حمل و نقل عمومی آنتالیا روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه به شرح هر یک می پردازیم:

راهنمای استفاده از اتوبوس آنتالیا:

اتوبوس را می توان برترین وسیله حمل و نقل عمومی آنتالیا نام برد و برترین گزینه برای گشت و گذار در شهر به شمار می رود. شما با استفاده از اتوبوس می توانید به تمامی محله های آنتالیا و بسیاری از منطقه ها اطراف شهر سر بزنید. پایگاه اتوبوسرانی آنتالیا درست در مرکز شهر واقع شده است و همین موضوع کار را آسان نموده و باعث می گردد گردشگران به راحتی آن را پیدا نمایند. مسافران با استفاده از اتوبوس های آنتالیا به تمامی جاذبه های گردشگری آنتالیا دسترسی دارند. تمامی اتوبوس ها دارای شماره هستند که با شماره های مندرج در ایستگاه های اتوبوس مطابقت دارد. به عبارت دیگر اگر روی اتوبوسی عبارت A2 نوشته شده باشد، آن اتوبوس در تمامی ایستگاه هایی که علامت A2 دارند می ایستد.

حمل و نقل عمومی | مینی بوس یا ون آنتالیا:

از دیگر وسایل نقلیه عمومی موجود در آنتالیا که به راحتی یافت می شوند، مینی بوس ها هستند که در ایران آن ها را با نام ون می شناسیم. اگر برای گشت و گذار در شهر مینی بوس را انتخاب کنید، می توانید به مقدار زیادی با فرهنگ بومیان آنتالیا آشنا شوید، زیرا استفاده از مینی بوس در میان آنها رایج است و به خاطر قیمت های مقرون به صرفه رفت و آمد با این وسایل، هواداران زیادی در میانشان دارد. نکته جالبی که در رابطه با مینی بوس وجود دارد این است که به محض آنکه روی جایگاه بنشینید، هزینه از شما اخذ می گردد و مهم نیست که چه مدت زمانی داخل مینی بوس هستید و کدام جهت را انتخاب نموده اید. توصیه می گردد که اگر قصد استفاده از مینی بوس در آنتالیا را داشتید، حتما همراه خود پول نقد ترکیه (لیر) داشته باشید، زیرا نمی توانید هزینه مینی بوس را با کارت پرداخت کنید. بعلاوه اگر بخواهید هزینه را با دلار یا یورو پرداخت کنید، اغلب پول خرد ندارند و با مشکلاتی از این قبیل روبرو خواهید شد.

راهنمای استفاده از تراموا آنتالیا:

در آنتالیا سیستم تراموا وجود دارد اما فقط چند جهت را می توان با استفاده از آنها طی کرد. برای ترامواها وسایل نقلیه عمومی شبیه به مترو هستند با این تفاوت که روی زمین حرکت می نمایند. استفاده از تراموا برای گردشگران توصیه نمی گردد، زیرا امکان بازدید از محله های دیدنی با تراموا وجود ندارد و اگر هم بتوانید راه خود را پیدا کنید، آسان نخواهد بود. از سوی دیگر در نظر داشته باشید که رفت و آمد با تراموا گران است و جزو وسایل نقلیه مقرون به صرفه به شمار نمی رود. اگر بخواهیم دقیق تر بیان کنیم، تراموا در آنتالیا تنها 10 ایستگاه دارد که از آن بهره ببرید جهتها مستقیم هستند.

سیستم تراموا در آنتالیا حدود 7 سال قدمت دارد و بسیاری از بخش های آن نیز در سال 2016 کامل شد و یکی از برترین خطوط ترام در آنتالیا در سال 2009 میلادی افتتاح شد که 2 خط و 16 ایستگاه داشت و از شمال به مرکز شهر حرکت

می کرد.

با وجود این که سیستم ترام زیاد برای گشت و گذار در آنتالیا پیشنهاد نمی گردد اما ناگفته نماند که برای رسیدن به فرودگاه ترام وسیله خوبی است، زیرا مستقیم به فرودگاه می رود.

در نظر داشته باشید که ساعت کاری تراموا از 7:00 تا 21:00 می باشد. بعلاوه توجه داشته باشید که به هیچ عنوان

نمی توانید هزینه ترام را نقدی پرداخت کنید. هزینه بلیط ترام برای یک جهت 2 لیر می باشد.

تاکسی آنتالیا:

استفاده از تاکسی: اگر در سفرتان به آنتالیا خواستید که سریعا به مقصدی برسید، تاکسی برترین گزینه خواهد بود، زیرا این شهر دارای ترافیک زیادی نیست و اگر هتل شما در آنتالیا در اطراف شهر باشد به هیچ وجه با ترافیک روبرو نخواهید شد. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، تاکسی گران ترین وسیله نقلیه عمومی در آنتالیاست اما اگر چمدان های شما زیاد است و تورتان ترانسفر ندارد، بهتر است از تاکسی بهره ببرید. گفتنی است که که هزینه تاکسی در آنتالیا برای عموم بومیان آنتالیا نیز گران است.

اتوبوس دریایی آنتالیا به کمر:

و اما آخرین وسیله حمل و نقل عمومی آنتالیا که در این بخش به شما معرفی خواهیم کرد، اتوبوس دریایی است. اتوبوس دریایی هر روز از اسکله کاله ایچی در آنتالیا به کمر و بالعکس حرکت می نماید. اتوبوس های دریایی مانند کشتی های استانبول پرتردد نیستند و هر روز فقط دوبار مسافران را جابه جا می نمایند. ساعت حرکت آن ها نیز از آنتالیا به کمر 9 صبح و 16 بعدازظهر و ساعت حرکتشان از کمر به آنتالیا 10:30 صبح و 17:30 بعدازظهر می باشد.

قیمت بلیط این جهت 10 لیر است و مدت زمان سفر حدود 40 تا 45 دقیقه می باشد.

پرداخت هزینه وسایل حمل و نقل عمومی آنتالیا

نکته مهم در رابطه با استفاده از حمل و نقل عمومی آنتالیا این است که برای پرداخت هزینه وسایل نقلیه عمومی باید حتما کارت مخصوصی بهره ببرید که با نام آنتالیا کارت شناخته می گردد. این کارت را می توانید از ترمینال ها و سوپرمارکت های بزرگ تهیه کنید. امکان خرید این کارت به وسیله وبسایت antalyakart.com نیز وجود دارد اما اغلب ایرانیان به علت تحریم ها نمی توانند آن را آنلاین خریداری نمایند.

آنتالیا کارت در سه نوع فراوری می گردد که تمامی آن ها شبیه به هم هستند با این تفاوت که امکانات، قیمت و اندازه شارژ آنها با یکدیگر فرق دارد. آنتالیا کارت نوع یک مخصوص افرادی است که شامل تخفیف دانش آموزی، معلمی، بازنشستگی و کارکنان کادر فرودگاه ها می شوند و گردشگران نمی توانند آن را خریداری نمایند.

آنتالیا کارت نوع دو مخصوص افراد ناتوان یا کم توان است که شامل کسانی می گردد که سنشان از 65 بیشتر باشد یا معلولیت جسمانی داشته باشند. معلولیت ها نیز به دو دسته زیاد و کم تقسیم می شوند و قیمت کارت هایشان باهم فرق دارد.

آنتالیا کارت عمومی نیز آخرین نوع از این کارت می باشد که برای گردشگران مناسب است و بر اساس آخرین آمار، قیمت آن هفت ونیم لیر می باشد. در وسایل نقلیه عمومی آنتالیا هم مانند تهران و شهرهای بزرگ ایران، کارتخوان وجود دارد و می توانید با استفاده از آن ها هزینه همه وسایل نقلیه به جز تاکسی را پرداخت کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله از وبلاگ پلاک 9 سعی داشتیم تا وسایل حمل و نقل عمومی آنتالیا را به شما عزیزان معرفی کنیم و نکات مربوط به هریک را آنالیز کنیم تا در سفر خود به آنتالیا از آن ها بهره ببرید و یک تجربه به یادماندنی را از سفر خود رقم بزنید. وبلاگ پلاک 9 برگزار نماینده تورهای داخلی و خارجی مختلف و معتبرترین وب سایت ایرانی در زمینه خرید و فروش انواع بلیط و رزرو هتل در داخل و خارج کشور می باشد و لحظات خوشی را برایتان آرزومند است.

وسایل حمل و نقل عمومی آنتالیا کدام اند؟

وسایل نقلیه عمومی در آنتالیا شامل اتوبوس، اتوبوس دریایی، تاکسی، تراموا و مینی بوس می باشند.

مقرون به صرفه ترین وسیله نقلیه در آنتالیا کدام است؟

اتوبوس برترین وسیله نقلیه عمومی برای مسافران شهر آنتالیا می باشد، چراکه قیمت آن نسبت به وسایل نقلیه دیگر بسیار مقرون به صرفه تر است و دسترسی خوبی به اماکن تفریحی و دیدنی شهر دارد. علاوه بر آن، استفاده از اتوبوس و پیدا کردن ایستگاه های آن در شهر آنتالیا بسیار آسان است.

آنتالیا کارت چیست؟

آنتالیا کارت نوعی کارت مانند کارت مترو ایران است که برای پرداخت هزینه استفاده از وسایل نقلیه عمومی به جز تاکسی استفاده می گردد که قیمت آن برای مسافران حدود 7.5 لیر است.

منبع: الی گشت

به "راهنمای کامل حمل و نقل عمومی آنتالیا در سال 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای کامل حمل و نقل عمومی آنتالیا در سال 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید