معرفی تعدادی از برترین کشورها برای مهاجرت کاری

به گزارش وبلاگ پلاک 9، برترین کشورها برای مهاجرت کاری

امروز می خواهیم برترین کشورها برای مهاجرت کاری را معرفی کنیم. زندگی در خارج از کشور می تواند یک فرصت منحصر به فرد برای بهبود مهارت های زبان و توسعه افق های زندگی و دید ما باشد. اما این روش نیز، می تواند یک راه عالی برای کسب عایدی برای گذران زندگی باشد. هر سال، HSBC هزاران مهاجر را در بیش از 190 کشور و سرزمین آنالیز می نماید تا برترین مکان ها را برای اتباع خارجی که در پی شغلی همگام با مهارت خود هستند، ارزیابی کند. این ارزیابی در سال 2018، سه جنبه اصلی را شامل می گردد: اقتصاد، تجربه و خانواده. اگر فقط به موضوع اقتصاد توجه کنیم، کشورهایی که در ادامه و این مطلب خبرنگاران معرفی می کنیم، می توانند در فهرست برترین کشورها برای پیشرفت در حرفه و کار شما در نظر گرفته شوند.

معرفی تعدادی از برترین کشورها برای مهاجرت کاری

ترکیه

کشور ترکیه در فهرست جهانی برترین کشورها برای مهاجرت کاری در رتبه 43 ام قرار گرفته است. با این حال این کشور برای ایرانیان نقطه شروعی برای کسب عایدی و مهاجرت های سالیانه شده است. موقعیت تاریخی و گردشگر پذیری این کشور، باعث ایجاد رونق و بیشتر شدن مشاغل کاری شده است که چون در همسایگی کشورمان ایران قرار گرفته است، (مخصوصا برای هموطنان ترک زبانمان) تبدیل به مقصدی عالی برای سفرهای کاری و مهاجرت های کاری شده است. اگر چه این روزها ترکیه با مسائل مالی دست و پنجه نرم می نماید و در کل میانگین عایدی در آن پایین تر از کشورهای غربی است اما چون هزینه های زندگی نیز پایین تر است، در نتیجه برای پس انداز مناسب است.

مصر

این کشور آفریقایی در این فهرست رتبه 42 ام و بالا تر از ترکیه را به خود اختصاص داده است. با این حال به علت اینکه عایدی و دستمزد مهاجرین در این کشور با دلار آمریکا پرداخت می گردد، مهاجرین عایدیی بالاتر از مردم عادی کشور مصر دریافت می نمایند. این موضوع مصر را به یکی از برترین کشورها برای مهاجرت کاری تبدیل نموده است.

آفریقای جنوبی

همانند کشور مصر و ترکیه، آنچه که برای مهاجرین خارجی در این کشور انتظار می رود، بهتر از مردم معمولی آن است. دریافت حقوق با پولی غیر از پول رایج در آفریقای جنوبی و بعلاوه هزینه های پایین زندگی به شما امکان پس انداز بیشتری می دهد. با این حال عایدی میانه در این کشور، کمتر از عایدی میانه در کشورهای غربی است. آفریقای جنوبی رتبه 41 را در فهرست برترین کشورها برای مهاجرت کاری به خود اختصاص داده است.

اسپانیا

هر چند کشور اسپانیا در فهرست برترین کشورها برای مهاجرت کاری قرار گرفته است اما در بین کشورهای اروپایی، پایین ترین رتبه را به خود اختصاص داده است. اسپانیا در رتبه 40 ام واقع شده و هر چند عایدی سالانه مهاجرت های کاری در آن بالاست اما به نسبت دیگر کشورهای اروپایی پایین تلقی می گردد. با این حال کشور اسپانیا از زیباترین و برترین کشورها برای زندگی و بازدید است.

تایلند و فیلیپین

اگر مهارت شغلی خاصی دارید، عایدی شما در کشور تایلند به عنوان یک مهاجر بالا خواهد بود. با این حال در این کشور برای کارگرانی که در رشته های غیر مرتبط با مهارت خود کار می نمایند یا مهارتی ندارند بسیار پایین تر از کشورهایی همانند آمریکا یا انگلیس در موقعیت های مشابه است. با این حال در بین کشورهای آسیایی این کشور فیلیپین است که با عنوان برترین کشورها برای مهاجرت کاری معروف است. کشور تایلند در این فهرست رتبه 35 و فیلیپین رتبه 35 را به خود اختصاص داده است.

مالزی

از کشورهای آسیای شرقی است که در بین ایرانیان نیز هواداران بسیاری دارد و به علت موقعیت های شغلی مناسبی که در رشته های مهندسی، معلمی، IT و رشته های بانکداری برای مهاجرین خارجی ارائه می دهد بسیار محبوب است. این کشور عایدیی بالاتر از میانه جهانی به افراد متخصص پرداخت می نماید که باعث شده رتبه 33 ام را در برآورد برترین کشورها برای مهاجرت کاری به خود اختصاص دهد.

مکزیک

بازار در حال ظهور مکزیک و رشد مالی این کشور، آن را تبدیل به انتخاب خوبی برای مهاجرین با تمام تخصص ها، از جمله معلمان، کارآفرینان و مدیران ارشد نموده است. اگر چه حقوق و عایدی در مکزیک پایین تر از کشورهای غربی است، اما هزینه زندگی نیز به همان نسبت پایین بوده و امکان پس انداز برای کارکنان در این کشور وجود دارد.

ژاپن

ژاپن همیشه از جمله کشورهایی بوده است که برای مهاجرین کاری عایدی های بالا را به همراه داشته است. چرا که زمانی نیز در ایران شاهد خیل بزرگ مهاجرین کاری به این کشور بودیم. با اینکه امروزه قوانین مهاجرت کاری به این کشور سخت تر شده است اما ژاپن همچنان در فهرست برترین کشورها برای مهاجرت کاری واقع شده است. در واقع طبیعت نوآورانه ژاپن با اقتصاد قوی آن باعث ایجاد کشوری پر قدرت در عرصه تجارت و تکنولوژی شده است. به همین دلیل، کشور ژاپن یک منبع پر عایدی برای مهاجرین محسوب می گردد.

کره جنوبی

به علت رشد مالی و سریع کره جنوبی در رشته هایی همانند صنایع ماشین و کالاهای الکترونیکی، این کشور در فهرست برترین کشورها برای مهاجرت کاری قرار گرفته و عایدی های بالا را برای هر شغلی دارا می باشد. در کل میانه عایدی ماهیانه در کره جنوبی چندین برابر عایدی ماهیانه در ایران محسوب می گردد.با این حال هزینه های زندگی نیز در این کشور بسیار بالاست.

ایرلند

این کشور اروپایی مقصدی عالی برای کسانی است که در رشته های IT، مالی و سلامت است. ایرلند در این رتبه بندی در جایگاه 28 قرار گرفته است و اگر چه عایدی مهاجرین کاری همانند عایدی ایرلندی هاست اما به شما امکان کار در شرکت های بزرگ با عایدی های بالا داده می گردد.

روسیه

اگر زبان روسی می دانید، حتما کشور روسیه می تواند مقصدی عالی در بین برترین کشورها برای مهاجرت کاری برای شما باشد. اگر چه روسیه یکی از بزرگترین صادرنماینده گاز در جهان است اما درخواست این کشور، برای مهاجرین کاری بسیار بیشتر از این مورد است. کشور روسیه هر ساله از میان معلمان زبان انگلیسی، دیپلمات ها و مدیران برتر دعوت به همکاری و کار می نماید. اگر چه هزینه های زندگی در روسیه به نسبت بالاست اما عایدی بالای شما این موضوع را جبران می نماید.

کشورهایی که در بالا نام برده شد، بیشتر کشورهایی بودند که برای ایرانیان مقصدی محبوب به حساب می آیند. اما اگر می خواهید با 10 کشور برتر این فهرست آشنا شوید، مطلب 10 کشور برتر برای مهاجرت کاری ما را در مجله بخوانید.

منبع: msn.com

منبع: الی گشت

به "معرفی تعدادی از برترین کشورها برای مهاجرت کاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تعدادی از برترین کشورها برای مهاجرت کاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید