وزیر کشور: شرایط آب در مرکز نامناسب است

به گزارش وبلاگ پلاک 9، وزیر کشور گفت: یکی از مسائل شهر تهران با توجه به کاهش نزولات آسمانی، ذخیره پشت 5 سدی است که آب تهران را تامین می نماید که شرایط در این بخش خوب نیست و باید مراقبت کرد.

وزیر کشور: شرایط آب در مرکز نامناسب است

به گزارش تسنیم، احمد وحیدی در حاشیه سومین جلسه ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران در جمع وبلاگ پلاک 9 گفت: در جلسه ای که با حضور شهردار تهران و دیگر مسئولان برگزار گردید، مسائل مختلف شهر تهران مورد ارزیابی نهاده شد و در ادامه مصوبات جلسه قبل نیز آنالیز شد.

وزیر کشور اضافه نمود: در بخش ساختمان های ناایمن، اقدام های خوبی اجرا شده و قرارگاهی نیز در این بخش شکل گرفته و ارزیابی های خوبی برای سازه های ناپایدار در حال اجرا است و باید بیان کنم مسائلی که می تواند برای شهر تهران مشکل ایجاد کند در این جلسه آنالیز شد و مصوبات جلسات گذشته نیز پیشرفت خوبی داشت.

وی ادامه داد: سیل، زلزله، طوفان، سازه های ناایمن و اقدام های اجرا شده در این حوزه از جمله موضوعاتی بود که در جلسه مورد بحث و گفتگو نهاده شد.

وحیدی توضیح داد: در حوزه موضوعات فنی باید مطالعات بیشتری انجام گردد و در ادامه نیز موضوع آب بحث و آنالیز نهاده شد، زیرا یکی از مسائل شهر تهران با توجه به کاهش نزولات آسمانی، ذخیره پشت 5 سدی است که آب تهران را تامین می نماید که شرایط در این بخش خوب نیست و باید مراقبت کرد.

وزیر کشور اضافه نمود: در این شرایط ضروری است در الگوی مصرف مطابق دستورالعمل وزارت نیرو عمل کرد تا به لطف الهی شامل نزولات آسمانی باشیم و شهرداری تهران نیز در این بخش همکاری بسیار خوبی با سازمان آب منطقه ای داشته است تا بتوانند در تامین آب یاری نمایند، اما آنچه که تعیین است باید الگوی مصرف را اصلاح کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال جیره بندی آب در تهران وجود دارد یا خیر گفت: بهتر است این موضوع را همکاران ما در وزارت نیرو بحث نمایند و اطلاعات دقیق بدهند، اما آنچه که مهم است ما باید در مصرف آب مراقبت کنیم و صرفه جویی داشته باشیم.

وحیدی با اشاره به نقش دستگاه ها در کنترل آلودگی هوا اظهار کرد: راهکار های تعیینی در این بخش وجود دارد که یکی از آن ها توسعه حمل و نقل عمومی است که خوشبختانه با اقدام هایی که در شهرداری تهران اجرا شده است 200 دستگاه اتوبوس نو به ناوگان اضافه شد و کار توسعه و ساخت مترو نیز در حال اجرا است.

وزیر کشور ادامه داد: در بخش توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی باید حمایت کرد و در بخش دیگر یاری هایی از سوی وزارت نفت اجرا شده است تا خودرو های با کیفیت یورو 5 تردد نمایند و باید اعلام کنم تولیدات اجرا شده در این بخش نیز خوب است.

وی با تأکید بر لزوم کنترل واحد های آلاینده ادامه داد: پیش بینی شده است مجموعه هایی که باعث آلودگی هستند مورد آنالیز قرار بگیرند و با استفاده از فیلتر هایی که باعث کاهش آلودگی می گردد مقدار آلودگی را کنترل نمایند، اما باز تاکید می کنم مهم ترین اقدام در بخش کنترل آلودگی هوا توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و برقی کردن ناوگان است.

وحیدی گفت: آلودگی هوا تمام حوزه ها را شامل می گردد و باید در هر جایی که منشا آلودگی است، آنالیز لازم را داشته باشیم، زیرا در قانون دستگاه های مختلف وظیفه دارند و باید به آن عمل نمایند.

منبع: فرارو

به "وزیر کشور: شرایط آب در مرکز نامناسب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر کشور: شرایط آب در مرکز نامناسب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید