زمان رونمایی از خودروی مقرون به صرفه قیمت اعلام شد

به گزارش وبلاگ پلاک 9، تهران (پانا) - معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت با بیان اینکه خودروی مقرون به صرفه قیمت در بهمن ماه سال جاری رونمایی می گردد، گفت در جهان قیمت این خودرو کمتر از 6000 دلار است.

زمان رونمایی از خودروی مقرون به صرفه قیمت اعلام شد

به گزارش خانه ملت، منوچهر منطقی از برنامه ریزی این وزارتخانه برای فراوری خودروی مقرون به صرفه قیمت اطلاع داد و گفت: فراوری خودروی مقرون به صرفه قیمت تنها مسئله ایران نبوده و مربوط به تمام کشورها است زیرا خودروهای موجود برای همه جمعیت جهان مناسب نیست و تنها برای 2 میلیارد نفر مناسب است.

وی افزود: دو راستا موازی در صنعت خودروسازی جهان ایجاد شده؛ نخست راستای که برای دهک های درآمدی بالا ایجاد شده و دومین راستا فراوری خودرو برای دهک های درآمدی پایین.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت با بیان اینکه خودروی مالی باید به روز بوده، از نظر ظاهری جذابیت لازم را داشته و مقرون به صرفه قیمت باشد، افزود: روش نوآوری های مقتصدانه، روشی علمی برای فراوری خودروی مقرون به صرفه قیمت است به این معنا که در این روش ویژگی های لازم و مناسب برای یک خودرو حفظ می گردد اما هزینه ها افزایش نمی یابد.

منطقی با بیان اینکه مطالعات مربوط به فراوری خودروی مقرون به صرفه قیمت شروع و این موضوع با خودروسازان مطرح شده، ادامه داد: از آنجا که این مهم در نامه رئیس جمهوری و وزیر صمت نیز آمده، به صورت جدی پیگیر آن هستیم.

وی با بیان اینکه فراوری خودروی مقرون به صرفه قیمت در قالب خودرو برقی و معمولی در حال پیگیری است، توضیح داد: به نظر می رسد خودروی مقرون به صرفه قیمت در بهمن ماه سال جاری رونمایی گردد تا کارشناسان بتوانند نظرات خود را ارائه دهند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی اجرا شده نخستین عرضه خودروی مقرون به صرفه قیمت در شهریور 1402 انجام می گیرد، درباره قیمت خودروی مالی، شرح داد: در جهان کوشش می گردد که قیمت این خودرو کمتر از6000 دلار و در محدود 5400 تا 5800 باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در ایران نیز قیمت خودروی مقرون به صرفه قیمت 6000 دلار نرخ خواهد داشت؟ گفت: این امر وابسته به مشارکت سازنده ها است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "زمان رونمایی از خودروی مقرون به صرفه قیمت اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان رونمایی از خودروی مقرون به صرفه قیمت اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید