هنر به ویژه نقاشی با هویت ایرانی عجین شده است

به گزارش وبلاگ پلاک 9، ایرنا/ براساس سخنان رئیس بنیاد ایران شناسی، هنر به ویژه نقاشی با هویت ایرانی عجین شده است.

هنر به ویژه نقاشی با هویت ایرانی عجین شده است

محمد حسین رجبی دوانی در بازدید از نمایشگاه نور هدی نور حسین است و بس استاد عبدالحمید قدیریان در فرهنگسرای نیاوران گفت: هنر نقاشی یکی از ظرفیت های بزرگ برای بیان ایده و ایجاد شور و شعور در بین مردم است. هنرمند اگر متعهد و به ارزش های اخلاقی و انسانی خود معتقد باشد، می تواند این ارزش ها را در قالب تصویر به نمایش درآورد و مانند واعظی توانا و تاثیرگذار فکر و فکر مردم را به حقیقت و معنویت رهنمون گردد.

وی اضافه نمود: این آثار حاصل همان نگاه و اعتقادی است که نقاش به مسائل معنوی و انسانی داشته و توانسته این مفاهیم را به خوبی در قالب تابلوها به تصویر بکشد.

رجبی دوانی گفت: توسعه چنین نمایشگاه هایی با این گونه تابلوهای باارزش و مرغوب برای هویت بخشی به جوانان که امروز در معرض بی هویت سازی قرار گرفته اند، می تواند موثر باشد.

وی تاکید نمود: ضروری است فرهنگ سازی کرد که جوانان آگاهی یابند هنر فقط در قالب چیزهایی که غربی ها عمدتا در فضای مجازی تبلیغ می نمایند و از ابزارهای هنر برای مقاصد ضد انسانی و ضد معنوی استخدام نموده اند، نیست.

رجبی دوانی گفت: مفاهیمی که از این طریق می گردد انتقال داد، باید برای جوانان و مردم ما به صورت فرهنگی دربیاید و این نمایشگاه ها به شکل یک فرهنگ خودش را در جامعه نشان دهند.

وی گفت: اگر ذائقه مردم و جوانان را تغییر داده و از این نمادهای غربی که در بعضی از جامعه جا باز نموده و اصل قرار گرفته اند به سوی نمادهای اصیل خود برویم، می فهمند که باید سراغ این چنین گنجینه های بزرگی آمد و چون پیغام و حرف برای گفتن دارد، باعث شناخت هویت اصیل خودشان می شوند و در معرض خطرات دشمن تحت تاثیر واقع نشوند.

در بازدیدی که رئیس بنیاد ایران شناسی از نمایشگاه استاد قدیریان داشت، این هنرمند نقاشی درباره آثار به نمایش درآمده توضیحاتی را ارائه کرد.

منبع: همگردی

به "هنر به ویژه نقاشی با هویت ایرانی عجین شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنر به ویژه نقاشی با هویت ایرانی عجین شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید