عکس های خاک و آتش نمایش داده می گردد

به گزارش وبلاگ پلاک 9، محمد زرین کلاه از موضوع نمایشگاه عکس خود با نام خاک و آتش در گفت و گو با خبرنگاران اطلاع داد و گفت: جدید ترین آثارم مربوط به آیین گل اقتصادی مردم لرستان در روز عاشورای حسینی است که محرم سال جاری در قالب عکسهای مستند به تصویر کشیده شده است و به صورت عکس پرفورمنس در نگارخانه وصال به نمایش گذاشته خواهد شد.

عکس های خاک و آتش نمایش داده می گردد

وی اضافه کرد گل اقتصادی آئینی است که مردم لُر در سوگواری های مختلف از جمله در مرگ افراد خانواده یا عزاداری های مذهبی انجام می دهند و از دیر باز به خاطر صحنه های خاص و متفاوتی که در بردارد نگاه عکاسان رو به سمت خودش جلب نموده و مخاطب نیز با عکس های خاص و متفاوتی روبرو خواهد شد.

زرین کلاه با قدردانی و تشکر از حامیان مادی و معنوی نمایشگاه گفت: با توجه به فرهنگی بودن امر و عدم درآمد اقتصادی این نمایشگاه و با توجه به هزینه های بالای عکاسی و چاپ، برگزاری نمایشگاه عکس در این قالب مستلزم حمایت ارگان های فرهنگی،هنری، اجتماعی اعم از خصوصی و دولتی می باشد تا این تصاویر که نمایانگر گوشه هایی از فرهنگ و رسوم ایرانیان است در معرض عموم قرار گیرد.

آثار محمد زرین کلاه پیش از این نیز در صد و چهارمین نمایشگاه عکس ساوتهمپتون انگلستان برنده جایزه scc certificate شده است و همچنین در جشنواره تیرگان تورنتو کانادا، نمایشگاه و کتاب جشنواره عکس حرکت(مرکز همایش های برج میلاد تهران سال 95)، چهاردهمین جشن تصویر سال (خانه هنرمندان ایران - اسفند 95)، سومین جایزه جهانی اربعین(فرهنگستان هنر تهران) راه یافته و در معرض عموم قرار گرفته است.

در کارنامه هنری زرین کلاه ، تندیس و لوح تقدیر بخش ویژه جشنواره ملی عکس رهسپار(شهرکرد 95)، لوح تقدیر، جایزه و دو عکس راه یافته به نمایشگاه در سومین جایزه جهانی اربعین، عنوان سومی جشنواره ملی عکس شفاف و هم اکنون دو عکس از او راه یافته به نمایشگاه و کاندیدای جایزه در پُرتال رسمی اربعین(طریقه الحسین) می باشد.

به گزارش وبلاگ پلاک 9، آیین افتتاحیه نمایشگاه خاک و آتش روز آدینه 19 آبان ساعت 17 در نگارخانه وصال در قالب پرفورمنس آرت برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "عکس های خاک و آتش نمایش داده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس های خاک و آتش نمایش داده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید