تاج، برنده ساختگی!

به گزارش وبلاگ پلاک 9، مهدی تاج اصلا شباهتی به یک برنده ندارد؛ حتی اگر به زمین و زمان کنایه بزند و در ژست یک برنده فرو برود.

تاج، برنده ساختگی!

روزنامه همشهری نوشت: اینکه خیال مهدی تاج تا این مقدار نسبت به همه چیز راحت است، در نوع خودش عجیب به نظر می رسد اما اینکه رئیس فدراسیون فوتبال ایران انتظار دارد دیگران هم مساعد بودن شرایط را باور داشته باشند و خیال شان به همین مقدار راحت باشد، حیرت آور است. حتی رئیس فدراسیون فوتبال آرژانتین نیز بعد از قهرمانی تاریخی کشورش در دنیا با چنین اعتماد به نفسی روبه روی دوربین ها ظاهر نشده و چنین حرف های عجیبی را به زبان نیاورده است. مهدی تاج عملا برای دهن کجی به منتقدانش به تلویزیون رفته بود وبه محض روبه رو شدن با نخستین سؤال های انتقادی، با مشتی طعنه و کنایه پاسخ داد و عبارت هایی تحقیرآمیز را علیه دو مجری به کار برد.

مهدی تاج دقیقا به چه چیزی افتخار می نماید؟ اینکه جریمه ایران برای قرارداد ویلموتس از 9میلیون یورو به 6میلیون یورو کاهش پیدا نموده واقعا افتخارآمیز است؟ اینکه قرار است پول فیفا به جای یاری به رشد و توسعه فوتبال ایران صرف پرداخت به مرد بلژیکی گردد، افتخارآمیز است؟ افرادی که مهدی تاج را با وجود چنین قرارداد افتضاحی دوباره به فوتبال ایران برگرداندند، باید جوابگوی این شرایط باشند. چرا که بعید است خود تاج علاقه ای به جوابگویی از خودش نشان بدهد. او در آستانه جام دنیای 2022، سرمربی پیروز تیم ملی را بعد از چندین و چند نتیجه خوب برکنار کرد تا کارلوس کی روش را به جای او روی نیمکت قرار بدهد. هدف از چنین انتحاری نیز، نتیجه گرفتن در جام دنیای و صعود از گروه بود. ایران اما نه تنها از گروهش صعود نکرد، بلکه یک شکست خجالت آور را روبه روی انگلیس پشت سر گذاشت. ایران که بدترین باخت همه تاریخش را در جام دنیای سپری نموده بود، به آمریکا هم باخت تا دیگر عملا به 8آذر افتخار نکند. ایران نه تنها از گروهش رد نشد بلکه با دریافت 7گل از انگلیس و آمریکا، به بن بست رسید و جام بسیار بدی را پشت سر گذاشت. در چنین شرایطی اما مهدی تاج به بردن تیم ولز به عنوان یکی از ضعیف ترین تیم های جام افتخار می نماید. با چنین نگاهی، فوتبال ایران هرگز طعم پیشرفت را نخواهد چشید.

با این ادبیات خاص و این فرو رفتن در ژست یک برنده، انگار این مهدی تاج است که توانسته تیم ملی کشورش را قهرمان دنیا کند یا حداقل به دور حذفی برساند! یک نفر باید آقای رئیس را از این خواب طولانی جدا کند. او نه یک برنده است و نه یک مدیر پیروز به شمار میرود. اشاره به سابقه طولانی اش در کار مدیریت نیز با توجه به نتایج افتضاح اخیر، همه چیز را بدتر خواهد نمود. اگر او بعد از این سابقه عجیب، هنوز نمی تواند تصمیم های خوبی بگیرد، بهتر است از فوتبال جدا گردد و به فکر حوزه های دیگری برای مدیریت باشد. او براساس چه پشتوانه ای این چنین خودش را بی احتیاج از جواب دادن می داند؟ او بر چه اساسی این چنین راه خودش را از جوابگویی جدا می نماید؟ او اصلا شباهتی به یک برنده ندارد. حتی اگر به زمین و زمان کنایه بزند. حتی اگر در ژست یک برنده فرو برود. حتی اگر به همین سادگی از حقیقت فاصله بگیرد.

عربستان مثل ما باخت؟ واقعاً؟

روشن است که مهدی تاج تصمیم گرفته کارلوس کی روش را به عنوان سرمربی تیم ملی ایران حفظ کند. اگر هم او هنوز این موضوع را با قاطعیت تأیید نمی نماید، احتمالاً فقط به خاطر فضای حاکم بر افکار عمومی است وگرنه انتظار می رود کمی بعد که آب ها از آسیاب افتاد، تاج به طور رسمی خبر حفظ مربی پرتغالی را اعلام کند. رئیس فدراسیون فوتبال در آخرین مصاحبه تلویزیونی اش نشانه های آشکاری مبنی بر این علاقه بروز داده است. تاج در بخشی از سخنانش، عربستان را با ایران مقایسه کرد و گفت: خیلی تیم ها مثل قطر که میزبان مسابقات هم بود خوب نتیجه نگرفتند اما کادرفنی خود را تغییر ندادند. قطر و عربستان بعد از باخت سرمربی تیم شان را عوض نکردند. عربستان هم مثل ما باخت. ما هم به همین قهرمان دنیا یک بر صفر باختیم و ولز را بردیم. می خواهید کی روش را بکوبید؟ اظهارات تاج در خصوص مقایسه ایران و عربستان حیرت انگیز است. تیم ملی ایران بدترین شکست تاریخش را در برابر انگلستان تجربه کرد، درحالی که عربستان تنها باخت 3 سال اخیر آرژانتین را رقم زد. رئیس فدراسیون فوتبال در حالی هنوز پز شکست یک بر صفر 8 سال پیش به آرژانتین را می دهد که روشن نیست اگر به جای همتای عربستانی اش بود و آن کامبک جانانه را مقابل آلبی سلسته می زد، چه می گفت. به علاوه عربستان در سایر مسابقات این دوره هم نمایش خوبی داشت. حتی همان قطر که بد نتیجه گرفت، لااقل با سرمربی فعلی اش قهرمانی در آسیا را تجربه نموده است. ما اما به چه چیز کی روش دل خوش کنیم؟

منبع: فرارو

به "تاج، برنده ساختگی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاج، برنده ساختگی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید