خبرنگاران عدم پرداخت پول توسط خودپردازهای خراسان رضوی قوت گرفت

به گزارش وبلاگ پلاک 9، مشهد- خبرنگاران- دبیر شورای هماهنگی بانکهای خراسان رضوی گفت: با توجه به حجم و مدت ماندگاری زیاد آلودگی در اسکناس طرح کاهش جا به جایی وجوه نقد در دستگاه های خودپرداز به احتمال زیاد در خراسان رضوی طی روزهای آینده انجام می گردد.

خبرنگاران عدم پرداخت پول توسط خودپردازهای خراسان رضوی قوت گرفت

حسن مونسان روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ پلاک 9 افزود: بر اساس بخشنامه ابلاغی بانک مرکزی به تمامی بانکهای کشور بر طبق مطالعات علمی صورت گرفته و مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، یکی از مراکز بسیار مستعد برای انتقال ویروس کرونا، نقل و انتقال فیزیکی وجوه نقد شامل اسکناس، ایران چک و مسکوکات است لذا به جهت حفظ سلامت جامعه و پیشگیری از انتقال بیماری دستورالعملی در این زمینه تعریف و ابلاغ شده است.

وی افزود: سال جاری پول نو در شعب بانکهای استان خراسان رضوی توزیع نمی گردد و همچنین از مبادلات نقدی در بانکها اجتناب و از دریافت و پرداخت هر گونه وجوه نقد به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خودداری می گردد.

دبیر شورای هماهنگی بانکهای خراسان رضوی گفت: این بخشنامه از روز چهارشنبه 21 اسفندماه جاری به بانکها ابلاغ شده است و در این راستا از دریافت و پرداخت وجوه نقد توسط باجه های بانکی خودداری می گردد لذا مردم باید از ابزارهای جایگزین الکترونیکی و سامانه های بانکی برای مبادلات خود استفاده نمایند.

مونسان افزود: در عین حال دستگاه های خود دریافت وجه نقد در بعضی شعب بانکها فعال است و مردم می توانند در موارد ضروری از آنها استفاده نمایند.

وی با بیان اینکه دست زدن به وجوه نقد بسیار برای فرد، خانواده و جامعه خطرناک است ادامه داد: توصیه می گردد مردم در بازار، مراکز تجاری و پمپ بنزین نیز از دست به دست کردن وجوه نقد خودداری نمایند.

دبیر شورای هماهنگی بانکهای خراسان رضوی بدون ذکر آمار گفت: تا به امروز چندین تن از کارکنان شبکه بانکی کشور به همین علت به بیماری کرونا مبتلا شده و فوت نموده اند و هم اکنون نیز چند تن از کارکنان بانکهای استان خراسان رضوی نیز بر اثر ابتلا به این ویروس در بیمارستان بستری شده اند اما خوشبختانه تا کنون از میان کارکنان بانکهای استان مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا نداشته ایم.

مونسان افزود: به همین دلیل به احتمال زیاد طی روزهای آینده از پرداخت وجه نقد توسط دستگاه های خودپرداز نیز جلوگیری گردد و انجام مبادلات صرفا به وسیله پرداخت الکترونیکی انجام گردد.

شعبه های 38 بانک و موسسه اقتصادی اعتباری در خراسان رضوی فعالیت دارند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران عدم پرداخت پول توسط خودپردازهای خراسان رضوی قوت گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عدم پرداخت پول توسط خودپردازهای خراسان رضوی قوت گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید