وقتی مردم را سرکار می گذارند اعتماد از بین می رود ، مدارس و دانشگاه ها یک ماه دیگر تعطیل شوند ، اقتصاد همچنان تعطیل است

به گزارش وبلاگ پلاک 9، نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از آنکه بحران کرونا فروکش کرد باید از مردم دلجویی کنیم و در تصمیم گیری ها صادقانه، با صراحت و شفاف با آنها سخن بگوییم.

وقتی مردم را سرکار می گذارند اعتماد از بین می رود ، مدارس و دانشگاه ها یک ماه دیگر تعطیل شوند ، اقتصاد همچنان تعطیل است

به گزارش وبلاگ پلاک 9 به نقل از ایلنا، معصومه آقاپور علیشاهی درباره اینکه طرح فاصله گذاری اجتماعی چقدر می تواند از شیوع کرونا جلوگیری کند، گفت: فاصله گذاری اجتماعی بسیار دیر صورت گرفت از همان 15 اسفند گفته شد که باید قرنطینه را انجام دهیم اما بیان نمودند خطری نیست، شرایط عادی است و همه چیز کنترل می گردد ولی بعدها با شیوع بیماری و فراگیری گسترده در کشور امروز شاهد فاصله گذاری اجتماعی هستیم.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: به قول یک ضرب المثل هر وقت ماهی را از آب بگیری تازه است، فاصله گذاری اجتماعی باعث می گردد این شدت صعودی که بیماری دارد، کاهش پیدا کند.

وی درباره اینکه گفته می گردد موج دوم بیماری کووید-19 پس از بازگشت مسافرانی که فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکردند شروع خواهد شد، بیان نمود: نگرانی درباره شیوع موج دوم بیماری کرونا پس از بازگشت مسافران وجود دارد. باید گفت سفرها قسمتی از پازل کروناست که می تواند باعث شیوع بیشترش گردد؛ اما این عدم رعایت پروتکل ها که جهانی است گستره دامنه اش را افزایش می دهد.

آقاپور با اشاره به این که اقتصاد کشور از 15 اسفند دچار نوسان و بعد هم تعطیل شد، ادامه داد: اقتصاد کشور با شیوع بیماری کرونا تعطیل شده، کسب و کارها و بخش خصوصی خوابیده است.

وی یادآور شد: اگر کرونا هم نبود 15 روز فروردین اقتصاد کشور تعطیل می شد حال با توجه به اینکه شرایط و شرایط اقتصاد هم نامعلوم است این سوال وجود دارد چگونه می خواهیم از امروز یعنی 16 فروردین اقتصادمان را سامان دهیم.

این عضو کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی گفت: با این شرایط بخش خصوصی، شرکت ها و کارخانه جات مخارج خود را از کجا بیاورند؟

وی ادامه داد: برای این سوال باید پاسخ داشته باشیم، معضل مالی شوخی بردار نیست باید برطرف گردد.

نماینده مردم شبستر درباره اقدامات اجرا شده بیان نمود: گفته شد که در بخش آموزش و پرورش، آموزش مجازی صورت می گیرد که تاثیر چندانی نداشت، دختر من که در خانه است از این آموزش ها استفاده می نماید و جواب آنچنانی نگرفته است.

وی تاکید نمود: در موج دوم بخش آموزش و پرورش و دانشگاه ها حداقل باید از 15 فروردین تا یک ماه دیگر تعطیل شوند تا موج دوم بیشتر گسترش نداشته باشد در غیر این صورت ادامه پیدا خواهد نمود.

نماینده مجلس دهم با بیان این که در این دوره ما باید نگرانی بیکاری ها را داشته باشیم، گفت: بزرگترین ضربه و آسیبی که کرونا به ما زد، بیکاری در برخی مشاغل است که اولین نمودش در فراوری تعیین شد.

وی ادامه داد: امروز مردم مشارکت می نمایند و در فراوری اقلام و مواد بهداشتی در کارخانه ها حاضر می شوند اما اگر همین فرایند تا 3 ماه دیگر ادامه پیدا کند، مشارکت مردم هم به حداقل می رسد.

آقاپور درباره لزوم ایجاد اعتماد در مردم توسط مسئولان گفت: به واسطه یک سری از اتفاقات اعتماد مردم که سرمایه اجتماعی ماست کاهش پیدا نموده؛ حتی در مورد همین بیماری کرونا ابتدا گفته شده بیماری وجود ندارد بعد گفتند در یک شهر شیوع پیدا نموده، سپس گفتند کنترل می گردد و مردم می توانند به راحتی سر کارشان بفرایند اما بعدا دوباره مطرح شد خطرناک است قرنطینه می کنیم تا کنترل گردد.

وی ادامه داد: ما به یک زمان 3 تا 5 ساله احتیاج داریم تا این سرمایه اجتماعی که آسیب دیده ترمیم گردد؛ اما در حال حاضر وقت این کار نیست چراکه در حال حاضر وسط بیماری خطرناک کرونا قرار داریم و باید اقدامات دیگر انجام دهیم.

این عضو کمیسیون مالی مجلس تاکید نمود: باید شفاف به مردم بگوییم امکانات و منابع محدود است و اگر مردم همکاری ننمایند، این منابع محدود به جایی نمی رسد و اگر بحران جدی تر گردد در این صورت نمی توانیم خدمات وسیعی را به ملت ارائه دهیم.

وی گفت: باید در کنار هم باشیم تا این بحران را راهنمایی کنیم و پس از آنکه بحران کرونا فروکش کرد باید از مردم دلجویی کنیم و در تصمیم گیری ها صادقانه با صراحت و شفاف با آنها سخن بگوییم.

منبع: همشهری آنلاین

به "وقتی مردم را سرکار می گذارند اعتماد از بین می رود ، مدارس و دانشگاه ها یک ماه دیگر تعطیل شوند ، اقتصاد همچنان تعطیل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی مردم را سرکار می گذارند اعتماد از بین می رود ، مدارس و دانشگاه ها یک ماه دیگر تعطیل شوند ، اقتصاد همچنان تعطیل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید