فرآیند قیمت گذاری و لیست کالا و خدمات پرمصرف اعلام شد

به گزارش وبلاگ پلاک 9، بنا بر مصوبه ستاد تنظیم بازار و به منظور حمایت از حقوق مردم و کنترل قیمت ها، کالاها و خدمات ویژه ای انتخاب شدند تا بر اساس نظر کارشناسی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و تصویب ستاد تنظیم بازار قیمت گذاری شوند.

فرآیند قیمت گذاری و لیست کالا و خدمات پرمصرف اعلام شد

این اقدام در راستای حمایت از مصرف نماینده و پی از تصویب در ستاد تنظیم بازار اجرایی شده است. طبق این مصوبه هر گونه تغییر قیمت اقلام منتخب از طرف دستگاه های قانونی قیمت گذاری، پس از ارائه مستندات و مدارک مربوط و انجام محاسبات کارشناسی به وسیله سازمان حمایت مصرف نمایندگان و تولیدنمایندگان و تصویب در ستاد تنظیم بازار، انجام می گردد.

اقلام منتخب به توضیح زیر است.

لبنیات پرمصرف (ماست ساده، شیرکم چرب، پنیر یواف)، شیرخام، حبوبات، گوشت مرغ، گوشت قرمز، تخم مرغ، قند و شکر، کودهای شیمیایی پایه، روغن خام و تصفیه شده خوراکی، دانه های روغنی، نهاده های دام و طیور(کنجاله، جو، ذرت)، گندم، آرد، نان، برنج، رب گوجه فرنگی، کنسرو، تن ماهی، دارو و مکمل های دام و طیور (متخب وزارت جهاد کشاورزی)، ماکارونی (رشته ای ساده) دارو و تجهیزات پزشکی (منتخب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی)، انواع خودرو (منتخب کمیته خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت)، انواع شوینده (منتخب وزارت صنعت، معدن و تجارت)، یخچال، یخچال و فریزر، تلویزیون، ماشین لباسشویی، کاغذ مطبوعات، چاپ و تحریر، روغن موتور، لاستیک خودرو، انواع پوشک و دستمال کاغذی، خدمات پزشکی، درمانی، تشخیصی و آزمایشگاهی، حمل ونقل بار و مسافر درون و برون شهری (اعم از هوایی، ریلی و جاده ای) و عوارض جاده ای و خدمات بندری.

ضوابط عمومی قیمت گذاری مصوب هیات معین و تثبیت قیمت ها در پورتال این سازمان درج شده و کلیه واحدهای مرتبط باید این ضوابط را در معین قیمت اقلام خود رعایت نمایند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "فرآیند قیمت گذاری و لیست کالا و خدمات پرمصرف اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرآیند قیمت گذاری و لیست کالا و خدمات پرمصرف اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید