77 رشته کاردانش و فنی و حرفه ای به روزرسانی شدند

به گزارش وبلاگ پلاک 9، تهران (پانا) - مدیرکل دفتر کاردانش و فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش ضمن تشریح جزئیات تدوین برنامه های درسی شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش، اسامی رشته های تازه این دو شاخه را گفت.

77 رشته کاردانش و فنی و حرفه ای به روزرسانی شدند

سیدمصطفی آذرکیش در گفت وگو با پانا درباره جزئیات تدوین برنامه های درسی شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش اظهار کرد: یکی از سیاست های اصلی ما این است که در تعامل و مشارکت با بحث های اجرایی و بازار کار بتوانیم آموزش ها را به نیازها نزدیک کنیم براین اساس رشته های تازهی امسال به این دو شاخه اضافه شدند.

وی با اعلام اسامی رشته های تازه اضافه کرد: محیط بانی، حمل و نقل ریلی، خدمات فروشگاهی، بهداشت عشایر و روستا، بازیافت مواد و انرژی به دو شاخه کاردانش و فنی و حرفه ای اضافه شدند.

آذرکیش با بیان اینکه امسال بیش از 77 رشته کاردانش و فنی و حرفه ای به روزرسانی شده اند ادامه داد: جهت گیری ما در سال آینده توسعه مدارس وابسته است که در برخی از دستگاه ها تعداد این مدارس تقریبا به بیش از 5 برابر رسید؛ به طور مثال در بخش وزارت جهاد کشاورزی 8 مدرسه داشتیم که به 40 مدرسه، در بخش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از 33 مدرسه به 49 مدرسه رسیدیم و در بخش وزارت راه و شهرسازی 6 رشته محل برای اولین بار ایجاد کردیم.

مدیرکل دفتر کاردانش و فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش بیان نمود: اخیرا همایش و سمینار نقش آموزش هنرستانی در توسعه منطقه ها ویژه را برگزار کردیم تا بتوانیم هنرستان های وابسته و جوار کارخانه را توسعه دهیم.

وی مطرح نمود: در سال آینده استمرار فعالیت های کیفیت بخشی را در قالب مسابقات و جشنواره ها خواهیم داشت، همچنین مسابقات مهارت را نیز برگزار می کنیم که 31 تیم هنرجوی کشوری در حال رقابت در این مسابقات هستند. به زودی شیوه نامه برگزاری جشنواره الگوی برتر تدریس در قالب برنامه های کیفیت بخشی به استان ها ابلاغ می شود.

آذرکیش با اعلام اینکه بسکمک از برگزیدگان نشان طلا و نقره مهارت، از فارغ التحصیلان هنرستانی هستند اضافه کرد: افزایش 1.6 درصدی توسعه کمی را امسال داشتیم این موضوع شامل بالغ بر 65 هزار هنرجو می شود که امسال وارد هنرستان ها شدند. این امر از استقبال خوب خانواده ها از هنرستان ها خبر می دهد.

مدیرکل دفتر کاردانش و فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر توسعه هنرستان ها به ویژه با کمک جامعه خیرین مدرسه ساز گفت: امسال شعار مجمع خیرین مدرسه ساز، ساخت و تجهیز هنرستان ها و افزایش مهارت آموزی هنرجویان است. در بودجه سال 1401 نیز تلاش بر این است که شرایط بهتری برای تجهیز و به روزآوری تجهیزات هنرستان ها داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری پانا

به "77 رشته کاردانش و فنی و حرفه ای به روزرسانی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "77 رشته کاردانش و فنی و حرفه ای به روزرسانی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید