نشست مجمع نمایندگان گیلان با مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی

به گزارش وبلاگ پلاک 9، توسعه خدمات منطقه آزاد انزلی در سطح ملی و استانی و رفع کردن موانع سرمایه گذاری از موضوعاتی بود که در این نشست مطرح شد.

نشست مجمع نمایندگان گیلان با مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی

عیسی فرهادی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در نشست با مجمع نمایندگان گیلان گفت: در 6 ماه گذشته 4 جلسه ملی و استانی در مورد برطرف مسائل سرمایه گذاران، افزایش خدمات به فعالان مالی، تسریع در تکمیل راه آهن رشت به بندر کاسپین و اجرای طرح های توسعه محور برگزار گردید.

وی از نمایندگان استان خواست برای حذف مالیات بر ارزش اضافه نموده فعالان مالی در منطقه ها آزاد، اجرای لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد انزلی به خصوص پهنه های صنعتی و افزایش کشتی در دریای خزر کوشش نمایند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه سال جاری 186 میلیون دلار کالا از 2 بندر کاسپین و انزلی صادر شد که در مقایسه با پارسال 80 درصد افزایش دارد، اضافه نمود: بعلاوه سال جاری 164 واحد صنعتی در منطقه آزاد انزلی 300 میلیون دلار کالا فراوری کردند که 250 میلیون دلار در داخل کشور عرضه شد، 20 میلیون دلار صادر و 30 میلیون دلار هم در حوزه مسافری به فروش رسید.

سید کاظم دلخوش رییس مجمع نمایندگان گیلان هم با اشاره به کار کرد و سازمان منطقه آزاد انزلی در افزایش شاخص های مالی، گفت: مقرر شد نمایندگان گیلان در مورد معافیت مالیاتی سرمایه گذاران در منطقه ها آزاد، واردات خودرو های سنگین عمرانی و خدماتی، افزایش محدوده تردد خودرو های پلاک منطقه آزاد و کاهش مسائل کارکنان و سرمایه گذاران پیگیری های لازم را انجام دهند.

احمد دنیامالی نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: زنجیره تجارت در حوزه خزر باید اصلاح گردد تا علاوه بر تقویت شاخص مالی، احتیاج کشور هم تامین گردد و هم استانی ها و هم وطنان ما از مزیت های این منطقه آزاد تجاری و صنعتی بهره مند شوند.

فرخی نماینده مردم شریف لاهیجان و سیاهکل گفت: با توسعه فعالیت های مالی و صنعتی میتوان ظرفیت صادراتی کشور را افزایش و منطقه ها منطقه آزاد انزلی را به سکوی صادراتی شمال کشور تبدیل کرد.

محمدیاری نماینده مردم شریف تالش، رضوانشهر و ماسال هم خواهان افزایش محدوده تردد خودرو های پلاک منطقه آزاد انزلی و افزایش پهنای صنعتی تحت پوشش منطقه آزاد انزلی به منظور افزایش فرصت اشتغال در گیلان شد.

آقازاده نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی هم به لزوم تکمیل کریدور های تجاری متصل به این منطقه آزاد اشاره و اضافه نمود: اتصال راه آهن رشت به بندر کاسپین کریدور شمال - جنوب را برای رشد شاخص های مالی تکمیل خواهد نمود.

نجفی نماینده مردم شریف آستانه اشرفیه هم با اشاره به تشویق فعالان مالی برای صادرات محصولات کشاورزی، گفت: گیلان 230 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که در 30 درصد آن می توان کشت دوم انجام داد و با توجه به احتیاج کشور های همسایه به خصوص روسیه می توان صادرات محصولات کشاورزی گیلان به کشور های حاشیه خزر را افزایش داد.

وبلاگ پلاک 9 گیلان رشت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نشست مجمع نمایندگان گیلان با مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست مجمع نمایندگان گیلان با مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید