تماشای شفق قطبی در روسیه، تصویری که هرگز فراموش نخواهید کرد!

به گزارش وبلاگ پلاک 9، بسیاری از انسان ها آرزوی تماشا شفق قطبی را دارند ولی این شانس نصیب بسیاری از آنها نمی گردد. تماشای پایکوبییدن بی وقفه نورهای زیبا و خوش رنگ و لعاب که با شکل های گوناگون و خیره نماینده هر بیننده ای را مسحور می نمایند چیزی نیست که کسی بتواند از تماشاش صرف نظر کند.

تماشای شفق قطبی در روسیه، تصویری که هرگز فراموش نخواهید کرد!

یکی از دلایلی که باعث می گردد دیدن این پدیده مجذوب نماینده تبدیل به رویایی دور از دسترس برای بسیاری از افراد باشد این است که پدیده شفق قطبی در روسیه، ایسلند، گریلند، آلاسکا و تعداد انگشت شماری منطقه دیگر قابل مشاهده است. اغلب این مقصدهای گردشگری به اندازه ای از کشور ما دور هستند که سفر به آنها احتیاج به هزینه ای بسیار بالا دارد. مانعی که باعث می گردد بسیاری از کسانی که علاقه زیادی به دیدن پدیده سپیده قطبی دارند، از دیدن آن صرف نظر نمایند. البته برای کسانی که در ایران زندگی می نمایند، با توجه به نزدیک بودن کشورمان با روسیه، امکان دیدن شفق قطبی در این کشور پهناور با هزینه ای معقول و طی کردن فاصله ای نه چندان طولانی وجود دارد.

این پدیده جوی که درباره علت وجود آن نظریه های فراوانی وجود دارد، تنها در شمال دایره قطبی دیده می گردد. منطقه ای که بسیار سرد و دارای شب های طولانی است. اما این پدیده نادر، با شکل های گوناگون و تلفیق رنگ های قرمز و سبز و آبی آنقدر مجذوب نماینده است که این موانع قابل چشم پوشی هستند. شفق قطبی شمالی تنها در هشت کشور قابل مشاهده است. بین این هشت کشور، روسیه مرز طولانی تری با دایره قطبی دارد و این یعنی نقاط مختلفی در این کشور وجود دارند که می توان مشاهده این پدیده را در آنها تجربه کرد.

در این مقاله به معرفی برترین مکان ها برای مشاهده پدیده شفق قطبی در روسیه می پردازیم و شرح مختصری برای علاقمندان به مشاهده این جاذبه اعجاب انگیز کره زمین خواهیم داد. پس از خواندن این مقاله مجله گردشگری وبلاگ پلاک 9 ، اطلاعاتی از برترین جاهای کشور روسیه برای دیدن پدیده سپیده قطبی و نحوه رسیدن به آنها به دست خواهید آورد.

برترین نقاط برای دیدن شفق قطبی در روسیه

کشور پهناور روسیه یکی از مجذوب نمایندهترین مقاصد توریستی دنیا به شمار می رود. جاذبه های گردشگری مختلف این کشور به اندازه ای متنوع است که کمتر کسی را می توان یافت که روسیه را در فهرست سفرهای آینده اش نداشته باشد، حتی اگر پیش از این هم از این کشور دیدن نموده است.

مرز طولانی روسیه با قطب شمال که بیشترین اندازه در میان کشورهای دنیا است، آن را به مقصدی ایده آل برای کسانی تبدیل نموده که تمایل به دیدن جاذبه های قطبی دارند. خوشبختانه گزینه های متعددی برای دیدنی شفق قطبی در روسیه وجود دارد. به این ترتیب می توانید بسته به زمان سفر، هزینه اقامت و مسافت و بعلاوه بودجه تان، یکی از این نقاط متعدد را انتخاب نموده، پس از رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما، سفر فراموش نشدنی خود برای دیدن یکی از مجذوب نمایندهترین پدیده های طبیعت را شروع کنید.

مورمانسک در شبه جزیره کولا

این شهر دیدنی که در شمال غربی روسیه قرار گرفته است، یکی از مقصدهای اصلی برای کسانی است که تصمیم به دیدن سپیده قطبی دارند. با جمعیتی حدود 300 هزار نفر، اینجا برترین مقصد دیدن شفق قطبی برای کسانی است که تمایل چندانی به ماجراجویی ندارند و در پی مقصدی شهری با امکاناتی فوق العاده هستند.

در مورمانسک زیبا خبر چندانی از ماجراجویی و تجربه های عجیب و غریب نیست. در محیطی کاملا شهری به دیدنی این پدیده می پردازید در حالی که همه چیز از پیش آماده است و امکانات به طور کامل در دسترس شما است.

مورمانسک در منتهی الیه شمال غرب روسیه واقع شده است، جایی نزدیک به مرز فنلاند. این موقعیت مجذوب نماینده یعنی شما می توانید پس از دیدن این پدیده کم نظیر برنامه سفر خود را به سمت اسکاندیناوی زیبا و کشورهای فنلاند، نروژ، سوئد و حتی دانمارک ادامه دهید.

یکی از مهمترین مزایای شهر مورمانسک پوشش خوب آن از نظر حمل و نقل است. فرودگاه این شهر پروازهایی منظم از سمت مسکو و سنت پترزبورگ دارد، به این ترتیب در زمانی کمتر از دو ساعت می توانید از مرکز مجذوب نماینده روسیه به مورمانسک برسید. بعلاوه قطارهایی تندرو از سنت پترزبورگ به ایستگاه مورمانسک می آیند که گزینه ای مجذوب نماینده برای کسانی به شمار میرود که از دیدن چشم انداز ها در طول جهت لذت می برند.

آرکانگلسک

دیدنی پایکوبی آسمان در آرکانگلسک یکی از مجذوب نمایندهترین کارهای ممکن است. در حقیقت در این منطقه شما امکان این را دارید که انتخاب کنید آیا تمایل دارید در منطقه ای شهری به دیدنی شفق شمالی بنشینید یا تمایل شما این است که در بکرترین نقاط طبیعت این صحنه را تجربه کنید.

نکته مهم این است که در منطقه ها دور اقتاده تر طبیعت آرکانگلسک، تصویری که مشاهده خواهید کرد بسیار دیدنی تر و مجذوب نماینده تر است. بعلاوه تجربه یک سفر ماجراجویانه به دل طبیعت سرد و دیدنی روسیه برای رسیدن به یک دید خاص، قطعا برای کسانی که اهل ماجراجویی هستند مجذوب نماینده است.

از سوی دیگر ممکن است شما تمایل داشته باشید مانند مورمانسک به امکانات شهری دسترسی بهتری داشته باشید. در این صورت کافی است در منطقه ها شهری باقی بمانید و از دیدن چشم انداز پیش رو لذت ببرید.

آرکانگلسک فاصله ای دو ساعته با مسکو دارد. البته این در صورتی است که از هواپیما استفاده کنید. در صورتی که می خواهید از قطار به عنوان وسیله حمل و نقل استفاده کنید، باید در برنامه سفر خود سفری به طول 22 ساعت را در نظر بگیرید. این سفر هزینه ای کمتر از پرواز دارد و بدون شک مناظری که در جهت خواهید دید ارزش زمان از دست رفته را خواهد داشت.

ناریان مار

این منطقه دور افتاده که در سیبری واقع شده است، ممکن است در ابتدا شما را به تردید بیاندازد. این که آیا ریسک سفر به منطقه ای دور افتاده در قلب سیبری را که پشت کوه های اورال واقع شده است را بپذیرید یا خیر؟

شاید دانستن این نکته که ناریان مار یکی از مجذوب نمایندهترین نقاط دنیا برای دیدن شفق قطبی است بتواند به تصمیم گرفتن شما یاری کند. طبیعت خاص ای منطقه و چشم انداز های دیدنی آن در کنار تصویر فوق العاده شفق قطبی چیزی است که هیچ رقیبی برای آن قابل تصور نیست.

اگر ریسک را بپذیرید و به این سفر بروید، چشم انداز های دیدنی، حیات وحش بی نظیر و یک سفر تکرار نشدنی پاداش انتخاب شما خواهد بود. چیزی که کمتر کسی از دوستانتان تجربه خواهد نمود.

خبر خوب درباره ناریان مار این است که سفری از مسکو به این مقصد تنها در حدود 3 ساعت طول خواهد کشید. احتیاج به انتظار زیادی برای تجربه بی نظیرتان نخواهید داشت.

نوایا زملیا و چشم انداز شفق قطبی در روسیه

نوایا زملیای زیبا را برترین مکان برای دیدن شفق قطبی در روسیه می دانند. رصد پدیده کم نظیر شفق قطبی بر فراز دریای یخ زده قطب آنچنان رویایی است که هرکسی را به تحسین وادار می نماید.

این جزیره اسرارآمیز که در شمال شرقی روسیه قرار گرفته است، سکونتگاه ونه های خاصی از حیوانات نیز به شمار می آید. دیدن گوزن سرخ و روباه قطبی در کنار گونه های خاص دیگر، هر بیننده ای را مسحور خود خواهد نمود. شب قطب را در اینجا ببینید و شک نداشته باشید که هرگز از خاطرتان نخواهد رفت.

البته هنگام انتخاب این جزیره مجذوب نماینده به عنوان مقصد خود، در نظر داشته باشید که بازدید از این منطقه احتیاج به مجوز قانونی خاصی دارد که دریافت آن کار چندان راحتی نیست.

شبه جزیره تایمیر

این شبه جزیره جایی است که هرکسی قادر به انتخاب آن نیست. دمایی که به طور میانگین بین منفی 40 درجه تا منفی 60 درجه زیر صفر است و شبی به طول 285 شبانه روز، چیزی نیست که هر ماجراجویی تمایل به انتخاب آن داشته باشد. بی علت نیست که شبه جزیره تایمیر را لبه سرد می نامند.

البته در صورت انتخاب این شبه جزیره به عنوان مقصدتان، پاداش خوبی را در انتظار خود خواهید یافت. رنگ ها و طرح هایی که متفاوت از تمام دیگر منطقه ها دنیا هستند. نور بی نظیر سفید رنگ در شفق های قطبی شبه جزیره تایمیر قابل مشاهده است. چیزی که هر بیننده ای را جادو خواهد نمود.

برای رسیدن به شبه جزیره تایمیر، کافی است پروازی 4 ساعته از مسکو به فرودگاه شهر نوریلسک داشته باشید. برترین چشم انداز ها البته کمی دورتر هستند. از شهر نوریلسک باید سفری کوتاه با ماشین به یکی از روستاهای دیکسون، ایگارکا و یا خاتانگا داشته باشید و شگفتی را در یکی از این روستاها به دیدن بنشینید.

سالکارد برترین منطقه برای دیدنی شفق قطبی در روسیه

سالکارد شهری عجیب است که باید به دیدن آن رفت. اینجا تنها شهر واقعی در دنیا است که در شمال دایره قطبی قرار گرفته است. فرهنگ خاصی در این منطقه وجود دارد که تجربه کردن آن در هیچ جای دیگر دنیا ممکن نیست.

ساکنین این منطقه قومی خاص به نام سامویدها هستند. قبیله هایی شبیه به لاپ های اسکاندیناوی که کار اصلی آنها پرورش گوزن است. علاوه بر دیدنی شفق قطبی در سالکارد، دیدن فرهنگ و آداب و رسوم ساموید ها از دلایل مجذوب نمایندهی است که باعث می گردد بسیاری از افراد این شهر را برای سفر انتخاب نمایند.

برای سفر به سالکارد باید پروازی مستقیم از مسکو داشته باشید. این سفر 2 ساعت طول خواهد کشید. البته امکان سفر با قطار نیز برای شما وجود دارد. در این صورت باید برای سفری 45 ساعته برنامه ریز کنید. چیزی که ممکن است برای بسیاری از افراد خسته نماینده باشد.

در این مطلب از مجله گردشگری وبلاگ پلاک 9 به معرفی برترین نقاط برای مشاهده پدیده جوی شفق قطبی در روسیه پرداختیم. نقاطی که اغلب با پروازی چند ساعته در دسترس هستند. با توجه به قرار گرفتن تمام این نقاط در منطقه ها قطبی، تفاوت چندانی برای زمان سفر وجود ندارد. شما می توانید در بیشتر مواقع سال شفق قطبی را در هریک از این منطقه ها ببینید.

نکته مهم این است که پوشش گیاهی، نوع امکانات، گونه های حیات وحش و حتی شکل و رنگ شفق قطبی در هرکدام از این منطقه ها با دیگری فرق دارد. بهتر است پیش از انتخاب هر کدام از این نقاط تحقیقی کامل داشته باشید تا تجربه ای مجذوب نماینده را برای خود به وجود آورید.

منبع: الی گشت

به "تماشای شفق قطبی در روسیه، تصویری که هرگز فراموش نخواهید کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماشای شفق قطبی در روسیه، تصویری که هرگز فراموش نخواهید کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید