میدل ایست آی: مصر لغو حمایت های خود از حفتر را بررسی می کند

به گزارش وبلاگ پلاک 9، یک سایت انگلیسی در گزارشی از نارضایتی مسؤولان قاهره نسبت به شکست عملیات حمله به طرابلس خبر داد.

میدل ایست آی: مصر لغو حمایت های خود از حفتر را بررسی می کند

به گزرش وبلاگ پلاک 9، سایت میدل ایست ای انگلیس در گزارشی با عنوان سیسی لغو حمایت ها از حفتر را بررسی می کند به نقل از یک منبع الجزایری آگاه از درگیری های لیبی نوشت، مسؤولان مصری از شکست حمله خلیفه حفتر (فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی) به طرابلس ناراضی هستند و از اینکه فردی جایگزین حفتر شود، راضی خواهند شد.

این منبع آگاه نوشت، احتمالا مصر در حمایت های خود از حفتر تجدیدنظر می کند، منبع این اطلاعات یک دیپلمات مصری است که اعلام کرده (فرایند) رایزنی ها میان قاهره و این فرمانده لیبی تا حد زیادی وخیم شده است.

همچنین این منبع الجزایری گفت: قاهره تصمیم گرفته پفراینده حفتر را به مرکز اطلاعات نظامی منتقل کند و عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر به تازگی نشست از قبل معین شده خود با حفتر را لغو کرد.

وی اضافه کرد: این فروپاشی در روابط قاهره و حفتر، احتمالا این فرمانده بازنشسته تحت حمایت امارات و عربستان را مجبور می کند از دیگر کشورها از جمله روسیه و یونان درخواست حمایت کند.

او در ژانویه جاری با برخی مسؤولان یونان دیدار کرد. آنها حفتر را به امضای توافقنامه آتش بس در کنفرانس اخیر برلین تشویق کردند.

نخست وزیر یونان بر نیاز به یک راه حل سیاسی در لیبی تاکید و حفتر را به اتخاذ موضعگیری سازنده در برلین تشویق کرد.

حفتر در اظهاراتی خطاب به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، او را دوست عزیز خود خطاب و از تلاش های مسکو در برقراری صلح و ثبات تقدیر کرد.

میدل ایست آی در ادامه به گزارش روزنامه قطری العربی الجدید درباره گفت وگوی تلفنی پوتین با سیسی اشاره کرد و نوشت، پوتین در این تماس تلفنی بسیار کوتاه صحبت کرد.

یک منبع مصری به میدل ایست آی گفت، سیسی در پایان این گفت وگوی تلفنی، پاسخ مثبت روسیه را در اعمال فشار برای آتش بس در لیبی مطابق با توافق امضا شده خواستار شد.

به گفته این دیپلمات مصری، اتفاقات اخیر بخشی از علت اصلی محرومیت ارتش ملی لیبی از حمایت مصر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "میدل ایست آی: مصر لغو حمایت های خود از حفتر را بررسی می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میدل ایست آی: مصر لغو حمایت های خود از حفتر را بررسی می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید