مصرف اندازه نمک موجب افزایش ریسک بیماری قلبی نمی گردد

به گزارش وبلاگ پلاک 9، نمک ماده ای مهم برای تمامی غذاها در سراسر دنیاست که طعم خوبی به غذاها می دهد. اما غالبا مصرف نمک به خاطر اضافه وزن، افزایش ریسک فشارخون بالا، اسیدی شدن و غیره منع می گردد.

مصرف اندازه نمک موجب افزایش ریسک بیماری قلبی نمی گردد

مطالعه اخیر محققان دانشگاه اونتاریو کانادا نشان داده است نباید بیش از اندازه از مصرف نمک پرهیز کرد. میزان کم سدیم منجر به افزایش ریسک بیماری های قلبی و سکته نمی گردد.

این مطالعه با 94 هزار شرکت نماینده از سراسر جهان اجرا شده است. نتایج نشان داد در خصوص اکثر افرادی که نمک مصرف می کردند ریسک بیماری های قلبی افزایش نیافت، مگر در خصوص کسانی که بیش از 5 گرم نمک در روز مصرف می کردند.

پنج گرم نمک در روز معادل دو و نیم قاشق چایخوری نمک است. از اینرو افرادی که بیش از این مقدار نمک در روز مصرف می نمایند باید در انتظار بیماری قلبی باشند.

محققان تاکید می نمایند با افزایش مصرف روزانه میوه و سبزیجات، محصولات لبنی، سیب زمینی و سایر مواد خوراکی سرشار از پتاسیم می توان تاثیرات منفی نمک را کاهش داد.

اندرو منته، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: اگرچه سازمان بهداشت جهانی برای پیشگیری از بیماری های قلبی-عروقی، مصرف کمتر از 2 گرم نمک در روز را توصیه می نماید اما شواهد علمی نشان می دهد افرادی که این میزان نمک مصرف می نمایند در مقایسه با افرادی که نمک مصرف نمی نمایند از سلامت بهتری برخوردار هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مصرف اندازه نمک موجب افزایش ریسک بیماری قلبی نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف اندازه نمک موجب افزایش ریسک بیماری قلبی نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید