18 خاصیت آب سیب زمینی برای پوست، مو و سلامتی که باور نخواهید کرد

به گزارش وبلاگ پلاک 9، آب سیب زمینی مانند خود سیب زمینی فواید زیادی دارد. منظور از آب سیب زمینی آب سیب زمینی خام است. آب سیب زمینی حاوی مواد مغذی مختلفی است که از جمله آن ها می توانیم ویتامین های B و C، پتاسیم، کلسیم، آهن، فسفر و مس را نام ببریم. از آنجایی که آب سیب زمینی بسیار مغذی است، فواید متعددی برای مو، پوست و بدن دارد. به همین علت است که در این مقاله از خبرنگاران مگ تصمیم گرفتیم شما را با 19 نمونه از خواص آب سیب زمینی برای سلامتی مو، بدن و پوست آشنا کنیم. تا خاتمه این مقاله ما را همراهی کنید.

18 خاصیت آب سیب زمینی برای پوست، مو و سلامتی که باور نخواهید کرد

خواص آب سیب زمینی برای سلامتی بدن

با مصرف آب سیب زمینی از خواص فراوان آن برای سلامتی بدن بهره مند می شوید. برخی از این فواید به وسیله تحقیقات علمی تأیید شده اند و برخی دیگر نه. در ادامه خواص آب سیب زمینی برای بدن را در اختیارتان قرار داده ایم.

1. سیستم ایمنی بدن را تقویت می نماید

سیب زمینی حاوی میزان قابل توجهی ویتامین C است. ویتامین C به عنوان آنتی اکسیدان عمل نموده و با سرماخوردگی و عفونت ها مبارزه می نماید و در تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است. به طور منظم یک لیوان آب سیب زمینی بنوشید و از این طریق با بیماری ها مبارزه نموده و سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید.

2. آرتریت را تسکین می دهد

آب سیب زمینی خواص ضدالتهابی دارد و به همین علت به تسکین بیشتر انواع دردهای مرتبط با تورم، التهاب و قرمزی یاری می نماید. باور بر این است که نوشیدن آب سیب زمینی آرتریت و درد مفصلی ناشی از آن را درمان می نماید. بعلاوه می توانید سیب زمینی له شده را به طور مستقیم روی مفاصل خود بمالید یا یک تکه سیب زمینی را روی مفصل خود قرار دهید و آن را با بانداژ بپوشانید تا دردتان برطرف گردد.

3. زخم ها را درمان می نماید

نشان داده شده که آب سیب زمینی به محافظت از دستگاه گوارش یاری می نماید. این نوشیدنی ممکن است در درمان زخم ها مفید باشد. می توانید برای پیشگیری از ابتلا به زخم معده هر روز یک لیوان آب سیب زمینی بنوشید. آب سیب زمینی بعلاوه به عنوان یک نوشیدنی پروبیوتیک ضدباکتریایی عمل می نماید.

4. کبد و کیسه صفرا را پاکسازی می نماید

پاکسازی کبد و کیسه صفرا یکی دیگر از خواص آب سیب زمینی به شمار می رود. در حقیقت مصرف آب سیب زمینی مقرون به صرفه ترین روش برای پاکسازی کبد و کیسه صفرا محسوب می گردد. ژاپنی ها از این نوشیدنی برای درمان هپاتیت استفاده می نمایند. به مدت 30 روز هر روز بلافاصله بعد از بیدار شدن و قبل از صبحانه خوردن یک لیوان آب سیب زمینی میل کنید.

5. سطح کلسترول خون را کاهش می دهد

سیب زمینی حاوی مواد مغذی ضروری از جمله فیبر و ویتامین A، ویتامین C و ویتامین ب کمپلکس است. این مواد مغذی در پایین آوردن سطح کلسترول خون در بدن اثرگذار هستند. نوشیدن آب سیب زمینی بدون صاف کردن آن (همراه با تکه های سیب زمینی) می تواند به شدت برای سلامتی بدن و کاهش سطح کلسترول خون مفید باشد.

6. میگرن را درمان می نماید

می توانید برای درمان میگرن از خواص آب سیب زمینی استفاده کنید. گفته می گردد که قرن هاست از آب سیب زمینی با این هدف استفاده می گردد. می توانید برای تسکین درد، استرس و حتی میگرن یک تکه سیب زمینی یا آب سیب زمینی را روی پیشانی و شقیقه خود بمالید. هیچ تحقیق علمی این خاصیت آب سیب زمینی را تأیید ننموده است، اما افراد در سراسر دنیا گزارش نموده اند که نتایج مثبتی در این زمینه گرفته اند .

7. یبوست را درمان می نماید

می توانیم بگوییم که تقریبا همه افراد در طول زندگی خود دست کم یک بار دچار یبوست شده اند. سیب زمینی حاوی میزان چشمگیری فیبر بوده که به شدت در درمان یبوست و پاکسازی دستگاه گوارش مفید است. مصرف آب سیب زمینی به همراه تکه های سیب زمینی به پاکسازی دستگاه گوارش و درمان یبوست یاری می نماید.

8. سرعت درمان جراحت ها را بهبود می بخشد

سرعت بخشیدن به فرآیند درمان جراحت ها را هم می توانیم در فهرست خواص آب سیب زمینی قرار دهیم. علت این موضوع این است که سیب زمینی غنی از ویتامین C است. ویتامین ذکر شده با عفونت ها مبارزه نموده و به بهبود جراحت ها یاری می نماید. اگر دچار جراحت شده اید، آب سیب زمینی بنوشید. این کار سرعت فرآیند بهبود جراحت ها و ریکاوری بافت ها را افزایش می دهد.

9. جریان خون را افزایش می دهد

آب سیب زمینی حاوی میزان زیادی نیاسین است. نیاسین یکی از ویتامین های تشکیل دهنده ب کمپلکس است و نه تنها به افزایش سطح انرژی بدن یاری می نماید، بلکه تضمین می نماید که اکسیژن و سایر مواد مغذی ضروری به قسمت های مختلف بدن برسند. شواهد عنوان می نمایند که این ماده مغذی ممکن است جریان خون را افزایش دهد و از این طریق به بدن در درست عمل کردن یاری کند. هرچند تحقیقات بیشتری باید در این زمینه انجام گردد.

10. احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

یک مطالعه در سال 2016 خواص ضدسرطانی انواع سیب زمینی را آنالیز کرد. این مطالعه به این نتیجه رسید که خوردن سیب زمینی به کاهش قابل توجه سرعت تقسیم سلول های سرطانی یاری می نماید. سیب زمینی حاوی ترکیبات شیمیایی است که خواص ضدتومور دارند. به همین علت نوشیدن آب سیب زمینی به طور منظم خطر ابتلا به سرطان را کم می نماید.

11. ممکن است سیاتیک را تسکین دهد

سیاتیک عارضه بسیار دردناکی است که متأسفانه افراد زیادی آن را تجربه می نمایند. روش های خانگی می توانند در درمان سیاتیک اثرگذار باشند. گفته می گردد که آب سیب زمینی یکی از اثرگذارترین ترکیبات برای درمان سیاتیک به شمار می رود. این ترکیب تحریک عصبی را کم نموده و به حرکت دادن پا یاری می نماید. نصف فنجان آب سیب زمینی را دست کم دو بار در روز مصرف کنید تا دردتان تسکین پیدا کند.

12. ممکن است نقرس را تسکین دهد

نقرس نوعی آرتریت است که در اثر التهاب و تورم در مفاصل به علت جمع شدن اسید اوریک زیاد رخ می دهد. آب سیب زمینی خواص ضدالتهابی دارد و اسید اوریک اضافی مفاصل را خنثی می نماید و مقدار آن را کاهش می دهد. این موضوع آب سیب زمینی را تبدیل به یکی از برترین گزینه های طبیعی برای درمان نقرس و درد مرتبط با آرتریت می نماید.

13. ممکن است از بیماری های قلبی و عروقی پیشگیری کند

آب سیب زمینی حاوی خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی است و از مسدود شدن شریان های قلب پیشگیری می نماید و از این طریق سلامت قلب را افزایش می دهد.

14. به کاهش وزن یاری می نماید

افرادی که قصد کاهش وزن دارند، هر کاری که از دستشان برمی آید را انجام می دهند تا از شر وزن اضافی خود خلاص شوند. افراد به اشتباه تصور می نمایند که مصرف سیب زمینی منجر به اضافه وزن می گردد. هرچند تحقیقات نشان داده اند که سیب زمینی در کاهش وزن مفید است. حتی می توانید به جای برخی از منابع کربوهیدرات که در رژیم غذاییتان وجود دارند، سیب زمینی مصرف کنید. آب سیب زمینی حاوی میزان زیادی ویتامین C است که سوخت وساز بدن را افزایش می دهد.

یک مطالعه دانشگاهی عنوان نمود که از سیب زمینی می توان برای لاغری استفاده کرد. البته حواستان باشد که سیب زمینی سرخ نموده نخورید، چون حاوی میزان زیادی چربی است و منجر به افزایش وزن می گردد. نوشیدن آب سیب زمینی بعد از غذا خوردن جلوی رشد هورمون گرسنگی (گرلین و لپتین) را می گیرد که این موضوع پیشگیری از پرخوری و در نتیجه کاهش وزن را در پی دارد.

خواص آب سیب زمینی برای پوست

در بالا به فواید آب سیب زمینی برای سلامتی بدن اشاره کردیم. حالا نوبت به خواص آن برای پوست می رسد. آب سیب زمینی آن قدر سالم است که می توانیم بگوییم هیچ سبزی دیگری به میزان آن خوب نیست. در ادامه خواص آب سیب زمینی برای پوست را نام برده ایم.

15. پوست را هیدراته می نماید

آب سیب زمینی حاوی میزان زیادی ویتامین C است. همان طور که به احتمال زیاد می دانید، ویتامین ذکر شده در هیدراته کردن پوست به شدت مفید است. برای اینکه پوستتان را به خوبی آبرسانی کنید، آب سیب زمینی را خوب با ماست ترکیب کنید و مخلوط به دست آمده را روی پوست خود بگذارید. اجازه دهید مخلوط به مدت 15 دقیقه روی پوستتان بماند. سپس صورت خود را بشویید. بعد از استفاده از این ترکیب متوجه خواهید شد که پوستتان روشن تر، سفت تر و مرطوب تر شده است.

16. پوست را شفاف و بدون لکه می نماید

همه ما آرزو داریم پوستی صاف و شفاف داشته باشیم و از شر لکه های روی پوستمان خلاص شویم. شستن صورت با آب سیب زمینی خنک ممکن است به برطرف کردن لکه های صورت یاری کند. قبل از به کار بردن آب سیب زمینی با این هدف حتما با پزشک مشورت کنید.

17 . خواص ضدپیری دارد

آب سیب زمینی می تواند به پیشگیری از پیری و کاهش چین وچروک و خطوط ظریف روی صورت یاری کند. برای بهره بردن از این خاصیت، آب سیب زمینی را با کشک ترکیب کنید و مخلوط ایجاد شده را روی صورتتان قرار دهید. استفاده منظم از این ترکیب چین وچروک را کاهش می دهد و آغاز بروز چین وچروک را به تأخیر می اندازد. می توانید هر روز با استفاده از پنبه آب سیب زمینی را روی صورتتان بمالید تا ظاهر چین وچروک کاهش پیدا کند و صورتتان درخشان گردد.

18. ممکن است اگزما را تسکین دهد

اگزما یک مشکل پوستی است که به خشکی پوست و علائم دیگر از جمله قرمزی، خارش و پوسته پوسته شدن پوست اشاره دارد. آب سیب زمینی یکی از برترین ترکیبات گیاهی برای درمان اگزما به شمار می رود. می توانید هر روز یک لیوان آب سیب زمینی بنوشید یا آن را به طور موضعی روی نواحی مدنظر پوست خود بمالید. هرچند هیچ تحقیق علمی وجود ندارد که این خاصیت آب سیب زمینی را ثابت کند.

خواص آب سیب زمینی برای مو

در ادامه به یکی از خواص آب سیب زمینی برای مو اشاره نموده ایم.

19. به افزایش سلامت موها یاری می نماید

آب سیب زمینی سلامت عمومی مو را بهبود می بخشد و عارضه هایی مانند شوره، خشکی و خارش کف سر را درمان می نماید. تمام کاری که باید بکنید این است که به آب دو عدد سیب زمینی خام یک قاشق غذاخوری عسل و یک زرده تخم مرغ اضافه کنید و مواد را خوب با هم ترکیب کنید. مخلوط به دست آمده را روی ریشه های موهای خود بمالید. یک ساعت صبر کنید. سپس موهایتان را طبق روال عادی با شامپو بشویید. بعد از چند بار استفاده نتایج شگفت انگیزی خواهید گرفت. این ماسک به رشد سریع تر موها، بعلاوه ضخیم تر و مستحکم تر کردن موها یاری می نماید.

عوارض جانبی آب سیب زمینی

توجه کنید که استفاده از آب سیب زمینی ممکن است منجر به برخی عوارض جانبی گردد که در ادامه آن ها را نام برده ایم.

  • اگر در مصرف آب سیب زمینی زیاده روی کنید، دچار ناراحتی معده، اسهال و استفراغ می شوید.
  • آب سیب زمینی حاوی میزان زیادی قند است. بنابراین افراد مبتلا به دیابت باید در مصرف آن احتیاط نمایند. اگر دچار دیابت هستید، حتما قبل از خوردن آب سیب زمینی با پزشک مشورت کنید تا مطمئن شوید خطری شما را تهدید نمی نماید.
  • زنان باردار و شیرده باید قبل از مصرف آب سیب زمینی با پزشک خود مشورت نمایند.

طرز درست کردن آب سیب زمینی

تهیه آب سیب زمینی بسیار آسان است. برای درست کردن این ترکیب معجزه آسا مراحل زیر را طی کنید.

  1. سیب زمینی ها را به طور کامل بشویید و جوانه ها و قسمت های سبز آن را دور بیندازید.
  2. پوست سیب زمینی را بگیرید و آن را رنده کنید.
  3. با دستان تمیز خود سیب زمینی رنده شده را خوب فشار دهید تا آب آن به طور کامل خارج گردد.
  4. بعلاوه می توانید سیب زمینی را خرد کنید و آن را در آب میوه گیری چند پالس بزنید. سپس مخلوط به دست آمده را از صافی رد کنید.
  5. آب سیب زمینی را بلافاصله نوش جان کنید. بعلاوه می توانید آن را در یخچال قرار دهید تا خنک گردد. سپس آن را میل کنید .

نحوه نگهداری آب سیب زمینی

میزان زیادی آب سیب زمینی درست نموده اید و حالا نمی دانید چطور آن را نگه دارید تا خراب نگردد؟ اولین نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که بیشتر از احتیاج خود آب سیب زمینی درست نکنید. آب سیب زمینی فقط زمانی که تا 20 دقیقه بعد از درست کردن تهیه گردد، مفیدترین است. با این حال اگر همچنان می خواهید آب سیب زمینی را نگه دارید، می توانید آن را در یک ظرف شیشه ای درب دار بریزید و به مدت 1 تا 2 روز در یخچال نگه دارید.

کلام آخر

برخی از افراد سیب زمینی را به عنوان یک سبزی چاق نماینده تلقی می نمایند. واقعیت این است که سیب زمینی به کاهش وزن یاری می نماید که البته این فقط یکی از خواص آب سیب زمینی است. در مقاله ای که امروز در وبلاگ پلاک 9 مگ برایتان تهیه کردیم، به آنالیز خواص آب سیب زمینی برای پوست، مو و بدن پرداختیم. از جمله خواص آب سیب زمینی می توانیم به افزایش سلامت موها، تسکین اگزما، برطرف کردن لکه های صورت، مبارزه با پیری پوست، پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی، کاهش وزن اشاره کنیم. باید آب سیب زمینی را به طور منظم مصرف کنید تا نتیجه بگیرید. البته خواص آب سیب زمینی نباید باعث شوند در مصرف آن زیاده روی کنید، چون این کار منجر به برخی عوارض جانبی می گردد.

این مطلب فقط جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت وبلاگ پلاک 9 مگ را بخوانید.

منبع: style craze

منبع: دیجیکالا مگ

به "18 خاصیت آب سیب زمینی برای پوست، مو و سلامتی که باور نخواهید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "18 خاصیت آب سیب زمینی برای پوست، مو و سلامتی که باور نخواهید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید