فورد Maverick مدل 2021 از مدل T سال 1909 مقرون به صرفه تر است؟

به گزارش وبلاگ پلاک 9، باور کردن اینکه فورد Maverick مدل 2021 از مدل T که در سال 1909 به فراوری می رسید مقرون به صرفه تر است کمی مشکل است. اما این موضوع واقعیت دارد. چگونه؟ با هم نگاهی به اعداد و ارقام بیاندازیم.

فورد Maverick مدل 2021 از مدل T سال 1909 مقرون به صرفه تر است؟

وبلاگ پلاک 9 - محمد فتح اللهی - مطلب را با این نکته آغاز کنیم که مدل T برای کمپانی فورد، خودرویی فوق العاده مهم و سرنوشت ساز بود. مدل T نخستین خودرویی بود که یک شهروند عادی می توانست با قیمت بسیار مناسبی آن را خریداری کند. کمپانی فورد زمانی که این خودرو را در خط فراوری خود حفظ نموده بود، می توانست با قیمت بسیار پایینی آن را به فروش برساند.

به همین علت خانواده هایی با عایدی میانه هم توانستند صاحب یک خودرو شوند. تا پیش از عرضه مدل T به بازار از سوی فورد، تنها خانواده های ثرونتمند بودند که می توانستند خودرویی جهت ترددهای خود در اختیار داشته باشند.

قیمت فورد مدل T

فورد مدل T که در سال 1909 به بازار عرضه شد

فورد زمانی که مدل T را در سال 1909 به بازار عرضه کرد، قیمت 850 دلاری را برای آن در نظر گرفت. آمارهای تورمی نشان می دهند که این پول در آن موقع، معادل رقمی فراتر از 25/000 دلار در دنیای امروز است. یعنی فورد Maverick اکنون خودرویی است که با قیمتی مقرون به صرفه تر از مدل T می تواند به دست مشتریان این برند برسد!

فورد Maverick

فورد Maverick قرار است با برچسب قیمتی 19/999 به فروش برسد. فورد برای حمل خودرو تا محل مورد نظر تحویل شما، رقمی معادل 1.495 دلار را از شما دریافت می نماید. با این حساب، قیمت کلی فورد Maverick به رقم 21/490 دلار خواهد رسید.

فورد Maverick

با این وجود، هنوز فورد Maverick نسبت به مدل T با اتیکت قیمتی پایین تری به فروش می رسد. اگر باور کردن اینکه Maverick مقرون به صرفه تر از مدل T است برای شما سخت است، بیایید یک مثال دیگر بزنیم. این خودرو از فورد Ranger که ده سال پیش معرفی شده بود هم مقرون به صرفه تر است!

چه نسخه ای از ماوریک را می توان خرید؟

با مبلغی که اسم شد، شما می توانید نسخه XL فورد Maverick را خریداری کند. در این مدل، بلوتوث، Apple CarPlay یا Android Auto در اختیار شما واقع شده است. ضمن اینکه از مانیتور 8 اینچی لمسی آن هم می توانید بهره مند شوید.

تمامی شیشه های این نسخه هم مجهز به بالابرهای برقی هستند. فورد برای این نسخه مقرون به صرفه قیمت موتور چهار سیلندر 2/5 لیتری در نظر گرفته است.

فورد Maverick

این موتور مجهز به سامانه هایبرید است و قدرت فراوری شده به وسیله گیربکس CVT به محور جلو منتقل می گردد. از همین رو، ماوریک می تواند مصرف سوختی معادل 6 لیتر در هر صد کیلومتر داشته باشد.

فورد Maverick

گران ترین مدل ماوریک

گران ترین مدل ماوریک برچسب قیمتی 42/000 دلاری دارد. در این مدل، دوربین های 360 درجه هیچ نقطه کوری برای راننده باقی نمی گذارند. در این مدل، سیستم دو دیفرانسیل هم از سوی فورد در نظر گرفته شده است. بعلاوه موتور 2 لیتری اکوبوست هم در این مدل به اسم پیشرانه قوی و کم استهلاک انتخاب شده است.

منبع: motor1

منبع: بیت ران

به "فورد Maverick مدل 2021 از مدل T سال 1909 مقرون به صرفه تر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فورد Maverick مدل 2021 از مدل T سال 1909 مقرون به صرفه تر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید