موکت؛ ابزار دکوراتیوی که زیبایی منزلتان را چندین برابر می نماید!

به گزارش وبلاگ پلاک 9، موکت که واژه ای اصالتا فرانسوی است، نوعی کف پوش پر هوادار است که پیشینه ای به درازای تاریخ دارد. چشم هایتان را ببندید و به گذشته های دور که استفاده از فرش های پر زرق و برق امروزی چندان رایج نبود، بروید. بی شک حضور پر رنگ موکت ها در خانه های قدیمی را به یاد خواهید آورد.

موکت؛ ابزار دکوراتیوی که زیبایی منزلتان را چندین برابر می نماید!

امروزه شاهد آن هستیم که فرش­ها نسبت به گذشته هواداران بیشتری پیدا نموده و جای خود را در میان سایر اجزای دکوراسیون داخلی باز نموده­اند. البته این موضوع به هیچ عنوان نتوانسته است از اهمیت و کارایی موکت ها بکاهد. در حقیقت می توان گفت موکت هم نوعی فرش کرک دار و پشمی است. این کفپوش های پر هوادار غالبا از آکریلیک، پلی استر، پلی پروپیلن، پشم یا ترکیب این ها ساخته می شوند. کفپوش های نام برده علاوه بر این که گزینه ای ایده آل برای پوشش دهی کف هستند، عایقی مناسب در برابر حرارت و صدا محسوب می شوند.

استفاده از موکت تنها به پوشاندن کف راهرو و اتاق محدود نمی گردد. بی شک شما هم شاهد به کارگیری این نوع کفپوش های کاربردی در اتومبیل ها، قطارها، هواپیماها و مکان هایی از این قبیل بوده اید. حتی در مواردی دیده شده که کف صحنه تئاتر را با استفاده از این کفپوش­ها به طور کامل می­پوشانند و بدین ترتیب؛ زمینه راحتی کار را برای بازیگران فراهم می­سازند.

موکت

انواع

به احتمال فراوان بیشتر شما تجربه مراجعه به بازار و گشت و گذار در سایت های مختلف برای خرید این کفپوش با دوام را دارید. اگر چنین باشد، حتما متوجه شده اید که این نوع کفپوش ها در طرح ها، رنگ ها و مدل های مختلفی در بازار موجود هستند. بعضی از این کفپوش ها ساده هستند و بعضی دیگر طرح دارند. پس فرقی نمی کند ساده پسند هستید و یا از تماشا طرح ها و نقش های مختلف به وجد می آیید. در هر صورت می توانید کفپوش متناسب با سلیقه و هماهنگ با دکوراسیون محیط مورد نظرتان را به سادگی پیدا نموده و بخرید.

پرز بلند، کودک، کبریتی، چمن مصنوعی و… پر فروش ترین انواع موکت موجود در بازار هستند. نباید فراموش کنید که هر کفپوشی حتی اگر بسیار زیبا و دلربا هم باشد، مناسب استفاده در محیط مورد نظر شما نیست. پس ابتدا از هماهنگی کفپوش مورد نظر با دکوراسیون محیط اطمینان پیدا نموده و سپس اقدام به خرید نمایید.

پالاز

مزایا

شاید برایتان جالب باشد بدانید؛ موکت­ها همان فرش­هایی هستند که فراوری نمایندگان بافت الیاف آن­ها را حذف نموده و الیاف را به طور مستقیم بر روی کفپوش چسبانده اند. از مزایای این کفپوش ها هرچه برایتان بگوییم، کم گفته ایم.

اگر به آن دسته از افرادی تعلق دارید که تصور می کنید تنها مزیت موکت پوشاندن سطح می باشد، باید خدمتتان عرض کنیم که تصورتان کاملا اشتباه است! این کفپوش های کاربردی که هواداران بسیاری دارند و در منزل بیشتر ما یافت می شوند، از هدر رفتن انرژی گرمایی در فضاهای بزرگ جلوگیری به عمل می آورند. ماجرا به همین جا ختم نمی گردد! کفپوش های مذکور عایقی قوی برای جلوگیری از ورود و خروج سر و صدا محسوب می شوند. استفاده از این کفپوش های محبوب و با دوام زمینه ای را فراهم می سازد که کف منزل شما همواره نرم و راحت باشد. از سادگی تمیز کردن این کفپوش ها با جاروبرقی و راحتی شستشوی آن ها که دیگر نگوییم برایتان!

از آن جا که موکت ها در طرح ها و مدل های مختلفی فراوری و به بازار عرضه می شوند، می توان نتیجه گرفت که هر فردی با هر سلیقه ای با کمی سبک و سنگین کردن می تواند برترین گزینه برای فضای مورد نظرش را از میان گزینه های موجود انتخاب نموده و خریداری کند.

راستی اگر فضای مورد نظرتان کوچک است، پیشنهاد ما به شما خرید موکت های یک دست با پرزهای کوتاه می باشد. بدین ترتیب مساحت فضای مورد نظرتان بزرگتر از آنچه که هست، به نظر می رسد!

تاثیر بی نظیر موکت در زیبایی محیط

کاربردی بودن به کنار، اگر از تاثیر این کفپوش ها در زیبایی محیط می پرسید، باید خدمتتان عارض شویم که آن ها نقش به سزایی در زیبایی فضا ایفا می نمایند. البته شرط این تاثیرگذاری یک انتخاب درست و مناسب است. بدون شک استفاده از یک کفپوش دارای طرح های بچگانه در اتاق بزرگسالان نه تنها جالب نیست، بلکه می تواند تاثیر مخربی بر زیبایی سایر مولفه های موجود در دکوراسیون اتاق داشته باشد. پس تنها خرید موکت ملاک نیست. این که چه نوعی بخرید و آن را در چه فضایی مورد استفاده قرار دهید، از مهم ترین نکاتی است که توجه به آن ها در هنگام خرید بسیار حائز اهمیت است.

استفاده از یک موکت زیبا که هماهنگی چشم نوازی با دکوراسیون دارد، می تواند حس آرامش را برای محیط به ارمغان بیاورد. اگر می خواهید با یک تغییر اساسی حال و هوای خاصی به محل زندگیتان ببخشید، موکت گزینه ای ایده آل برای شما است. پس این دست و آن دست نکنید و همین الان با خرید موکت ارزان از موکت محمدی لذت یک خرید پیروز، مالی و به یادماندنی را به خودتان هدیه دهید!

قیمت موکت

قیمت موکت یکی از مهم ترین مولفه های اثرگذار بر تصمیم گیری برای خرید این ابزار دکوراتیو و پر کاربرد است. جالب و در عین حال ضروری است بدانید عوامل متعدد و متنوعی وجود دارند که دست به دست یکدیگر داده و قیمت این کفپوش پر هوادار را تحت تاثیر قرار می دهند. از جمله مهم ترین این مولفه ها می توان به ابعاد محیط مورد نظر، متراژ موکت، کیفیت متریال استفاده شده در فراوری، نوع، هزینه های جانبی و… اشاره کرد.

اگر قصد دارید با خرید این کفپوش های ماندگار زیبایی محیط مورد نظرتان را چندین برابر کنید، تمام مولفه های فوق الذکر را مد نظر قرار داده و پس از چرتکه انداختن و دو دو تا چهار تا کردن، برترین و ارزان ترین گزینه را برای خرید برگزینید. اگر در پی پالاز موکت یا موکت ارزان و در عین حال باکیفیت و زیبا هستید، حقیقتا پیشنهادی بهتر از موکت محمدی برایتان سراغ نداریم.

منبع: اتاق

به "موکت؛ ابزار دکوراتیوی که زیبایی منزلتان را چندین برابر می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موکت؛ ابزار دکوراتیوی که زیبایی منزلتان را چندین برابر می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید