فارس من، راهکار کاهش تقلب خاتمه نامه نویسی، پژوهش محور شدن دانشگاه هاست

به گزارش وبلاگ پلاک 9، معاون سابق پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: اگر نظام آموزشی را به نظام پژوهش محور ارتقاء دهیم و آموزش پژوهش محور را شکل و ارتباط دانشگاه ها را با جامعه تقویت کنیم، آمار تقلب در سرانجام نامه ها کاهش پیدا می کند.

فارس من، راهکار کاهش تقلب خاتمه نامه نویسی، پژوهش محور شدن دانشگاه هاست

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ پلاک 9، سامانه فارس من سامانه ای است که مخاطبان وبلاگ پلاک 9 می توانند از طریق آن مسائل خود در تمام حوزه ها را مطرح کنند تا وبلاگ پلاک 9 وبلاگ پلاک 9 این مسائل را پیگیری کرده و پاسخ آن را از مسؤولان دریافت کنند.

مخاطبان وبلاگ پلاک 9 موضوع اجرای شیوه آموزش محور تنها راه پیشگیری از تخلفات علمی سرانجام نامه ای را مطرح کرده و از وبلاگ پلاک 9 خواستار گفت وگو با مسؤولان شدند که وبلاگ پلاک 9 وبلاگ پلاک 9 برحسب وفای به عهد این موضوع را پیگیری کردند.

محمد مهدی مهدی نژادنوری معاون سابق پژوهش و فناوری وزارت علوم و عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ پلاک 9، گفت: شیوه آموزش محور شیوه عقب افتاده ای در کشور است.

دوره دکتری باید پژوهش محور و مبتنی بر نیاز های جامعه باشد

وی با بیان اینکه دوره دکتری باید پژوهش محور و مبتنی بر نیاز های جامعه باشد، یادآورشد: سازمان هایی که موضوعی را برای پژوهش در اختیار دانشجو قرار می دهند و برای انجام آن پژوهش هزینه پرداخت می کنند پژوهش تقلبی را نمی پذیرند بنابراین این بزرگ ترین امکان را برای اصلاح ایجاد می کند و بهترین ناظر است.

شیوه آموزش محور باعث می شود فرد به دنبال جعل و تقلب برود

معاون سابق پژوهش و فناوری وزارت علوم تاکید کرد: در شیوه آموزش محور چون فرد پژوهش های سنگینی ندارد و بیشتر فعالیت او دست مایه کار های دیگران و نظری است، باعث می شود فرد به دنبال جعل و تقلب برود.

نظام آموزشی پژوهش محور آمار تقلب در سرانجام نامه ها را کاهش می دهد

مهدی نژاد نوری خاطر نشان کرد: اگر نظام آموزشی را به نظام پژوهش محور ارتقاء دهیم و آموزش پژوهش محور را شکل دهیم و ارتباط دانشگاه ها را با جامعه تقویت کنیم، آمار تقلب در سرانجام نامه ها کاهش پیدا می کند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "فارس من، راهکار کاهش تقلب خاتمه نامه نویسی، پژوهش محور شدن دانشگاه هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، راهکار کاهش تقلب خاتمه نامه نویسی، پژوهش محور شدن دانشگاه هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید