فارس من، راهکار کاهش تقلب خاتمه نامه نویسی، پژوهش محور شدن دانشگاه هاست
به گزارش وبلاگ پلاک 9، معاون سابق پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: اگر نظام آموزشی را به نظام پژوهش محور ارتقاء دهیم و آموزش پژوهش محور را شکل و ارتباط دانشگاه ها را با جامعه تقویت کنیم، آمار تقلب در سرانجام نامه ها کاهش پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ پلاک 9، سامانه فارس من سامانه ای است که مخاطبان وبلاگ پلاک 9 می توانند از طریق آن مسائل خود در تمام حوزه ها را مطرح کنند تا وبلاگ پلاک 9 وبلاگ پلاک 9 این مسائل را پیگیری کرده و پاسخ آن را از مسؤولان دریافت کنند.
مخاطبان وبلاگ پلاک 9 موضوع اجرای شیوه آموزش محور تنها راه پیشگیری از تخلفات علمی سرانجام نامه ای را مطرح کرده و از وبلاگ پلاک 9 خواستار گفت وگو با مسؤولان شدند که وبلاگ پلاک 9 وبلاگ پلاک 9 برحسب وفای به عهد این موضوع را پیگیری کردند.
محمد مهدی مهدی نژادنوری معاون سابق پژوهش و فناوری وزارت علوم و عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ پلاک 9، گفت: شیوه آموزش محور شیوه عقب افتاده ای در کشور است.
دوره دکتری باید پژوهش محور و مبتنی بر نیاز های جامعه باشد
وی با بیان اینکه دوره دکتری باید پژوهش محور و مبتنی بر نیاز های جامعه باشد، یادآورشد: سازمان هایی که موضوعی را برای پژوهش در اختیار دانشجو قرار می دهند و برای انجام آن پژوهش هزینه پرداخت می کنند پژوهش تقلبی را نمی پذیرند بنابراین این بزرگ ترین امکان را برای اصلاح ایجاد می کند و بهترین ناظر است.
شیوه آموزش محور باعث می شود فرد به دنبال جعل و تقلب برود
معاون سابق پژوهش و فناوری وزارت علوم تاکید کرد: در شیوه آموزش محور چون فرد پژوهش های سنگینی ندارد و بیشتر فعالیت او دست مایه کار های دیگران و نظری است، باعث می شود فرد به دنبال جعل و تقلب برود.
نظام آموزشی پژوهش محور آمار تقلب در سرانجام نامه ها را کاهش می دهد
مهدی نژاد نوری خاطر نشان کرد: اگر نظام آموزشی را به نظام پژوهش محور ارتقاء دهیم و آموزش پژوهش محور را شکل دهیم و ارتباط دانشگاه ها را با جامعه تقویت کنیم، آمار تقلب در سرانجام نامه ها کاهش پیدا می کند.
منبع: خبرگزاری فارس