غلامی: خانواده آموزش عالی تمام توان و همت خود را برای مهار ویروس کرونا به کار گیرد

به گزارش وبلاگ پلاک 9، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری طی یادداشتی از اعضای خانواده آموزش عالی کشور درخواست کرد برای مهار ویروس کرونا حل مشکل فعلی کشور تمام توان و همت خود را به کار گیرند.

غلامی: خانواده آموزش عالی تمام توان و همت خود را برای مهار ویروس کرونا به کار گیرد

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ پلاک 9، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در یادداشت صفحه اول امروز (پنج شنبه،22اسفند98) روزنامه ایران با عنوان نهاد علم و اپیدمی ویروس کووید-19، بر ضرورت ورود تمامی دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی کشور با حداکثر توان در راستای مهار این ویروس تاکید نمود.

در یادداشت منصور غلامی آمده است:

بر کسی پوشیده نیست که ایام سخت و سهمگینی را سپری می کنیم و بخش های زیادی از دنیا، از جمله کشور عزیزمان، درگیر اپیدمی کرونا شده و هموطنان عظیموارمان را در معرض رنج ها و مصائب فراوان قرار داده است. بی شک، در این برهه، بیش از هر زمان دیگری احتیاجمند همدلی، مسئولیت پذیری و همبستگی برای مقابله با اثرات ناگوار شیوع این اپیدمی هستیم و مشارکت و توجه افراد جامعه ضرورت بسیاری دارد. پرپیداست که این توجه و مسئولیت پذیری برای جامعۀ فرهیختۀ کشور و خانوادۀ عظیم نظام آموزش عالی کشور ضرورتی بنیادی و مورد انتظار و مطالبه از سوی جامعه به شمار می رود.

از این رو، شایسته است تا نهاد علم و فناوری کشور در عرصه های عمومی و تخصصی با بالاترین سطح مسئولیت پذیری و نقش آفرینی ورود و حضور خود را نشان دهد، امری که به گواهی تاریخ پرافتخار و نهاد دانشگاه همیشه مورد اهتمام اندیشمندان و صاحبان خرد بوده است. امروزه مسئولیت پذیری اجتماعی متوجه تمامی بخش های جامعه به ویژه اقشار فرهیخته، اعضای محترم هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان خدوم مؤسسات آموزشی و پژوهشی است.

کمّ ّوکیف مسئله ای که امروز کشور با آن روبرو است به گونه ای است که فردفرد مردم و تمامی نهاد ها و سازمان های کشور در برابر آن مسئولیت دارند و نمی توان فقط به مجموعه های محدود اتکا کرد بلکه، به حضور و مشارکت مؤثر و عالمانه برای عبوری کم مخاطره از این بحران احتیاج داریم. وظیفۀ خود می دانم و از همۀ همکاران و دانش آموختگان دانشگاهی می خواهم تا به عنوان عضوی از خانوادۀ آموزش عالی کشور تمامی توان و همت خود را جهت مهار این بلای خانمان سوز مصروف دارند.

ضروری است تا تمامی دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی، اعم از مجموعه هایی که به لحاظ فنی و بالینی توان و امکانات تخصصی کار را در اختیار دارند، و مجموعه ها و مؤسساتی که دانش و توانایی لازم را نسبت به آثار و پیامد های پیدا و پنهان موضوع، در کوتاه مدت و بلندمدت در ساحت های روانی، اجتماعی، مالی، فرهنگی و محیطی در اختیار دارند بدون فوت وقت و با تمام توان و امکانات خود ورود نمایند و هماهنگی و همکاری با مجموعه های ذی ربط را به بالاترین سطح ممکن ارتقا دهند. اما عرصۀ وسیع تر و مؤثر نقش آفرینی اصحاب خرد و دانش در حوزۀ عمومی است. خانوادۀ نظام آموزش عالی کشور به ویژه استادان محترم و دانشجویان گرامی بنابر مرجعیت، ضریب نفوذ، و نیز برخوردار بودن از دانش و قابلیت های حرفه ای توان بالایی در مطلع ساختن اقشار جامعه، خانواده ها و اطرافیان خود دارند.

در نتیجه، شایسته است در حوزۀ عمومی و زندگی اجتماعی نسبت به فراوری و ترویج مطلعی و مراقبت های بهداشتی و درمانی در مقیاس های فردی و محیطی، با هدف اصلاح نگرش ها و تغییر رفتارها، کوشش وافری داشته باشند و به ارائه و استفاده از راه حل های روشن و اثربخش با هدف ایجاد انگیزه، کاهش تنش های روانی، تقویت امید، همگرایی و همبستگی ملّی و همراهی با اقشار آسیب پذیر بپردازند و در این راه نهایت اهتمام را به کار گیرند.

امیدواریم که خانوادۀ عظیم آموزش عالی با تمام توان خود در حل و تعدیل مسئله ای که کشور با آن روبرو شده است بکوشند. چارۀ کار را در مسئولیت پذیری اجتماعی، همدلی، همکاری و توجه به احوال اجتماعی، روانی و معیشتی اطرافیان می دانیم، زیرا راه غلبه بر مسائل و بحران ها از خودگذشتگی، حفظ همبستگی، مهربانی و دوستی در جامعه است. به لطف الهی و صبر و بردباری و کوشش مطلعانۀ نخبگان و همراهی افراد جامعه این روز های تلخ سپری خواهند شد و شاهد روز های خوش و توأم با بهروزی و سلامتی برای همۀ عزیزان کشورمان خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "غلامی: خانواده آموزش عالی تمام توان و همت خود را برای مهار ویروس کرونا به کار گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غلامی: خانواده آموزش عالی تمام توان و همت خود را برای مهار ویروس کرونا به کار گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید