تجهیز 50 سوله برای قرنطینه افراد مشکوک به کرونا در تهران

به گزارش وبلاگ پلاک 9، فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در دیدار با نمایندگان سازمان بهداشت جهانی گزارشی از اقدامات پیشگیرانه در تهران و استفاده از ظرفیت های بین بخشی برای مقابله با کرونا ارائه داد.

تجهیز 50 سوله برای قرنطینه افراد مشکوک به کرونا در تهران

به گزارش وبلاگ پلاک 9 از مهر، علیرضا زالی روز پنج شنبه در ملاقات با دکتر کریستف هلمن نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران و دکتر ریچارد برنان مدیر برنامه های اورژانس منطقه مدیترانه شرقی و کارشناسان سازمان بهداشت جهانی، ضمن تشکر از این تیم به علت سفر به ایران در راستای مقابله با ویروس کرونا و اقدامات قابل تأمل در جهت پیشرفت نظام سلامت جهانی، گفت: در ایران نظام آموزشی و درمانی ادغام شده و این مهم از خانه های سلامت تا بیمارستان ها و دانشگاه ها قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: در کشور به دلیل کمبود اطلاعات و مطلعی های کافی در این زمینه با مسائل چالش برانگیز اقتصادی و اجتماعی مواجهیم، بنابراین نیاز است برنامه دقیقی طراحی شود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، ضمن اعلام مشارکت جامعه، دولت و دانشگاه های علوم پزشکی تهران و ایران با ستاد، عنوان کرد: تمامی مردم و دولت مداران را مطلع کردیم و آموزش های لازم در مورد ضدعفونی کردن و رعایت بهداشت فردی صورت گرفت.

زالی در مورد جمعیت ساکن و جمعیت سیار، کاهش 50 درصدی حمل و نقل، فعالیت 500 هزار تاکسی مجازی و وظایف هر سه دانشگاه علوم پزشکی کلانشهر تهران شرحاتی ارائه داد.

وی از ایجاد ظرفیت پذیرش بیمار برای گذراندن دوران نقاهت و قرنطینه افراد مشکوک خارج از بیمارستان به منظور کاهش فشاری کاری در بیمارستان ها خبر داد و اضافه کرد: به همین دلیل در حال تجهیز 50 سوله در نزدیکی مراکز هستیم.

به گفته زالی، بهترین راه مقابله، تشخیص، قرنطینه و اقدام زودهنگام است.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران، در مورد اقدامات جاری در مراکز برای اطرافیان بیمار مبتلا، عنوان کرد: اگر تست کرونای فردی مثبت باشد، افراد خانواده او ایزوله و قرنطینه می شوند. این استراتژی فعلی دانشگاه برای کاهش ریسک ابتلاء است.

زالی از ارسال روزانه اطلاعات و آمار مربوطه به وزارت بهداشت خبر داد و گفت: تیمی از دانشمندان، اپیدمیولوژیست ها و میکروب شناسان مسئول جمع آوری آمار و اطلاعات مرتبط با شیوع این بیماری به منظور آمادگی و انجام تجزیه و تحلیل ها هستند.

وی در این ملاقات از حمایت های سازمان بهداشت جهانی تشکر کرد و از گشودن دروازه های جدید برای اشتراک تجارب با این سازمان خبر داد.

ایجاد ظرفیت های جدید پذیرش بیماران پس از ترخیص از بیمارستان

زالی در حاشیه این ملاقات در جمع وبلاگ پلاک 9، ضمن اشاره به مباحثی که در این جلسه مطرح شد، عنوان کرد: در این ملاقات گزارشی از اقدامات پیشگیرانه و آموزشی که تا به امروز در سطح شهر تهران انجام شده ارائه شد. همچنین در مورد اقدامات دانشگاه در راستای افزایش ظرفیت اجتماعی، استفاده بهینه از دستگاه های اجرایی داخل استان و ایجاد همگرایی بین دستگاه های اجرایی استان تهران به منظور افزایش تلاش های جمعی برای طراحی برنامه مقابله با این ویروس موضوعاتی مطرح شد.

وی ادامه داد: گزارش ملاقات های روزهای اخیر با مدیران ارشد دستگاه های مختلف، گزارش اقدامات انجام شده توسط دستگاه های اجرایی از جمله شهرداری و تدوین برنامه راهبردی برای دستگاه های همکار از دیگر مباحثی بود که در این جلسه به آن پرداخته شد.

زالی از ایجاد محیط های جدید به منظور ارائه خدمات به بیماران ترخیصی از بیمارستان ها با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی خبر داد و اضافه کرد: حدود 10 مرکز از این مراکز فعال هستند و هدف ما گسترش آنهاست.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا نقش رسانه های اجتماعی را در افزایش سطح سواد سلامت مردم بی بدیل خواند و افزایش آموزش همگانی در قالب فضای مجازی را از برنامه های مستمر این ستاد دانست.

زالی در پایان، جداسازی هرچه سریع تر بیماران و انجام اقدامات درمانی مورد نیاز را راهبرد اصلی سازمان بهداشت جهانی گفت و گفت: تلاش می شود تمام برنامه های پیشگیری و درمانی بر اساس این استراتژی طراحی شود.

دکتر ریچارد برنان مدیر برنامه های اورژانس منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی در این مراسم کرونا را ویروس جدیدی دانست و سیستم بهداشت جهانی را دانش آموز آن خواند و گفت: قدرت بالای شیوع و گسترش این ویروس باعث شده حوزه بهداشت سرعت عمل بالایی داشته باشد، که البته مسائل اقتصادی و اجتماعی بسیاری نیز بر جای گذاشته است.

وی ادامه داد: ما اینجا هستیم تا تجارب خود را به خصوص در مورد چین و تلاش آنها برای ایجاد سیر نزولی در منحنی نمودار میزان شیوع کرونا، با شما در میان بگذاریم. البته از اقدامات بی نظیر شما درس های بسیاری آموختیم.

دکتر برنان با اشاره به اهمیت حفظ کیفیت ارائه خدمات درمانی، چه قبل از ابتلاء و چه بعد از درمان، شرح داد: مورد مهم دیگر حمایت از پرسنل بیمارستانی است که باید شامل تمام پرسنل بهداشتی به خصوص درمانگاه ها و مراکز بهداشتی دور افتاده شود.

مدیر برنامه های اورژانس منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی بیان نمود: نظام سلامت ایران 16 روز پیش از اولین مورد ابتلاء مطلع شد، اقدامات به عمل آمده و مدیریت شرایط در این مدت بسیار شگفت انگیز است.

دکتر برنان در حاشیه این ملاقات در جمع وبلاگ پلاک 9، اظهار کرد: ما با همکاری فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، برنامه های ایران در زمینه مقابله با ویروس کرونا را مرور کردیم و تجارب خود را در اختیارشان گذاشتیم.

وی ادامه داد: این ویروس به سرعت در حال گسترش است و با اقدامات همه جانبه می توان آن را کنترل کرد. البته دست یافتن به پیروزی ممکن است چند ماه طول بکشد.

مدیر برنامه های اورژانس منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی در پایان ضمن ابراز امیدواری از پیروزیت ایران در ریشه کنی ویروس کرونا، اقدامات نظام سلامت کشور را مطلوب خواند و گفت: دانش پا به پای این بیماری نوظهور پیش می رود و خوشبختانه تمام لوازم و علم مورد نیاز مبارزه با آن در دسترس است، فقط باید جوامع و دولت ها دست به دست هم دهند تا در این جهت پیروز شویم.

منبع: جام جم آنلاین

به "تجهیز 50 سوله برای قرنطینه افراد مشکوک به کرونا در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجهیز 50 سوله برای قرنطینه افراد مشکوک به کرونا در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید