خبرنگاران بازماندگان قربانیان کرونا را تنها نگذاریم

به گزارش وبلاگ پلاک 9، خرم آباد - خبرنگاران - کرونا هم افرادی را که مبتلایش شده اند تنها می گذارد ، هم آنانی که به واسطه این بیماری از دست رفته اند را تنها به خاک می سپارد اما در این میان خانواده قربانیان بواسطه عدم برگزاری مراسم ختم عزیزانشان از همه تنهاتر هستند. .

خبرنگاران بازماندگان قربانیان کرونا را تنها نگذاریم

با شیوع ویروس کرونا در لرستان و افزایش روزبه روز فوتی ها، ماندن در خانه برای قطع انتقال این ویروس بهترین راه حل توصیه شده راه حلی که همچنان برخی ها بدون توجه به آن اقدام به کشت و گذار و در سطح معابر می نمایند و حتی از ابتدایی ترین تجهیزات بهداشتی هم استفاده نمی نمایند.

اکنون که این بیماری فراگیر در حال انتشار است ماندن در خانه آنقدر مهم و اساسی است که بسکمک از آیین های مذهبی از جمله نمازجمعه، اعتکاف، برگزاری نماز در مساجد و بسکمک از رسومات مردمی از جمله برگزاری مراسم ختم برای فوت شدگان لغو شده است.

لرستان یکی از استان های عشیره ای کشور است که برگزاری مراسم ختم برای بازماندگان از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

با شیوع کرونا این مراسم در لرستان در حاشیه قرار گرفته و بازماندگان نمی توانند مراسم فاتحه خوانی را برگزار نمایند.

این روزها افراد مبتلا شده به کرونا هم در انزوا قرار گرفته اند و افرادیکه که براثر این ویروس فوت می شوند تنهاتر از زمان حیاتشان به خاک سپرده می شوند.

بد نیست در این میان بازماندگان این عزیزان را دریابیم که اکنون در شرایط روحی نامناسب قرار دارند.

کرونا علاوه بر افراد مبتلا شده، مردگان را هم تنها گذاشته و بازماندگان مجبور به قرائت فاتحه از راه دور شده اند.

اکنون باید از راه دور فاتحه ای را نثار از دست رفتگان کرد

رضا قیاسوند از اقوام یکی از فوتی ویروس کرونا در خرم آباد می گوید: از روزی که متوجه شدیم آن مرحوم به کرونا مبتلا شده ناخواسته ارتباطمان با آن خانواده قطع شد.

او ادامه می دهد: تمامی بستگان آن مرحوم دوری نموده اند و تنها از طریق تلفن ابراز همدردی می نمایند، روز خاکسپاری هم هیچکدام بر مزار آن مرحوم حضور نداشته و مجبور شده ایم از راه دور فاتحه ای را قرائت کنیم.

وی گفت: خانواده مرحوم خرج برگزاری مراسم را صرف امور خیریه نموده اند و این اقدام پسندیده مورد اقبال عموم قرار گرفته است.

او معتقد است: اکنون زمان مناسب برای کنار خانواده مرحوم بودن است اما چه میشود کرد که نباید به آن خانواده هم نزدیک شد چون ممکن است ناقلِ کرونا باشند.

شمار مبتلایان به کرونا در لرستان به 210 نفر رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این استان تا ظهر امروز پنجشنبه 22 اسفند به 210 نفر رسیده است.

محمدرضا نیکبخت با بیان اینکه تعداد مبتلایان در استان نسبت به روز گذشته 25 نفر افزایش داشته افزود: تا به امروز 746 نمونه مشکوک به کرونا از استان به آزمایشگاه مرجع ارسال شده که از پاسخ 618 نمونه، 210 نفر مبتلای قطعی بوده اند.

وی گفت: همچنین یک نفر دیگر به جمع جان باختگان ویروس کرونا در لرستان اضافه نموده شد و این عدد به 12 رسید.

آیین پنجشنبه آخر سال در لرستان لغو شد

استاندار لرستان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ازدحام جمعیت در آیین پنجشنبه انتها سال، به منظور حفظ سلامت شهروندان از برگزاری این سنت دیرینه جلوگیری می شود.

سید موسی خادمی افزود: باید در این شرایط از تمام ظرفیت ها برای فرهنگ سازی مراسم پنج شنبه آخر سال استفاده شود تا شهروندان برای نجات جان خود و خانواده شأن اصراری برای برگزاری این آیین نداشته باشند.

وی گفت: در موضوع آئین های پنجشنبه این هفته و پنجشنبه آخر سال که منجر به ازدحام جمعیت و تشکیل کانون شیوع ویروس کرونا می شود اقدامات لازم در جهت فرهنگ سازی برای لغو آنها صورت پذیرد .

وی شرح داد: موضوع تامین مواد بهداشتی و ضدعفونی نماینده برای نیاز مردم و دستگاه های اداری نیزتوسط سازمان صنعت معدن و تجارت پیگیری و توزیع آن در اسرع وقت انجام شود و عملیات گندزدایی و ضدعفونی معابر و اماکن عمومی به صورت مستمر انجام شود.

استاندار لرستان بیان داشت:کارگاه های عمرانی فعال در سطح استان موارد بهداشتی را برای حفظ سلامت کارکنان خود در دستور کار قرار دهند چراکه مسئولیت این موضوع با مسئولان کارگاه ها است .

خادمی گفت: در مرحله ای هستیم که با کمک و همکمک مردم می توان کرونا را متوقف نمود بنابراین همکاری دستگاه های اجرایی و شهروندان در زمینه پیشگیری و جلوگیری از شیوع این ویروس، اقدام مهمی در راستای توقف آن است که انتظار می رود آحاد جامعه با رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از حضور در اجتماعات به این مهم کمک نمایند.

ممنوعیت ورود به پنج آرامستان شهر خرم آباد

شهردار خرم آباد گفت: ورود به پنج آرامستان این شهر پنجشنبه های هر هفته تا اطلاع بعدی ممنوع است.

محمد شریفی مقدم افزود: باتوجه به اینکه مسیرهای دسترسی به آرامستان ها پنجشنبه ها مسدود می شود بنابراین شهروندان از مراجعه به این مکان ها خودداری نمایند.

وی ادامه داد: این ممنوعیت تردد شامل آرامستانهای خضر، صالحین، شهدا، فلک الدین و سراب یاس بوده و تا زمان اعلام شرایط عادی ادامه خواهد داشت که از مردم تقاضا می شود نسبت به این امر توجه داشته باشند و از تجمع در ورودی این مکان ها و اصرار به ورود اجتناب نمایند.

وی شرح داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، هشدارهای وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و کارشناسان مبنی بر مخاطرات مراسم جمعی و گردهمایی ها، ورودی آرمستان های خرم آباد از پنجشنبه 22 اسفندماه مسدود می شود.

شهردار با تقدیر از برخی شهروندان داغدار که از برگزاری مراسم تشییع و ختم خودداری نموده اند ادامه داد: مهمترین عامل شکست کرونا و حفظ سلامت مردم توجه به توصیه متخصصان مبنی بر عدم تردد در بیرون از خانه و مکانهای پرجمعیت است.

وی گفت: چاپ هرگونه آگهی ترحیم مشتمل بر زمان، مکان خاکسپاری و یا مراسم عزاداری در استان لرستان ممنوع شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بازماندگان قربانیان کرونا را تنها نگذاریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بازماندگان قربانیان کرونا را تنها نگذاریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید