76 واحد چاپی در استان آذربایجان غربی تعطیل شده اند

به گزارش وبلاگ پلاک 9، مسئول چاپ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در آذربایجان غربی با بیان اینکه 407 چاپخانه در سطح استان فعالیت می نمایند، گفت: از این تعداد 93 واحد چاپ افست، 225 چاپ دیجیتال، 40 کارگاه چاپ سیلک اسکرین و تامپو، 15 واحد لیتوگرافی، 15 واحد چاپ صنعتی و 15 کارگاه صحافی پوشش چاپ و سلفون کشی است که پیش بینی می گردد تا خاتمه امسال به 18 مورد برسد.

76 واحد چاپی در استان آذربایجان غربی تعطیل شده اند

اکبر کاظمی، ادامه داد: 1213 نفر به صورت مستقیم و بالای 2500 نفر به صورت غیرمستقیم در چاپخانه های آذربایجان غربی مشغول فعالیت هستند.

کاظمی اعلام کرد: متاسفانه 76 واحد از 407 چاپخانه استان به دلایل مختلف تعطیل شده اند و سال جاری 14 واحد مجوز فعالیت گرفته اند و از این تعداد 6 مورد پروانه دائما تاسیس دریافت کردند.

مسئول واحد چاپ ادراه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اعلام کرد: وجود صنایع کشاورزی و واحدهای فراوری، احتیاج به صنعت چاپ در زمینه های بسته بندی، تهیه جعبه، مقوا و تبلیغات را اجتناب ناپذیر نموده و این امتیاز بزرگی برای توسعه صنعت چاپ است و ما کوشش می کنیم بیشتر فعالیت چاپخانه ها استان را به این سمت سوق دهیم.

وی با بیان اینکه صنعت چاپ، صنعتی برای اشاعه فرهنگ است، یادآور شد: رونق این صنعت صورت نمی گیرد مگر این که همپای سایر پیشرفت ها رشد آن تسریع گردد و وارد عرصه رقابت شویم تا بتوانیم سهم چاپ را در رونق مالی ایران افزایش دهیم.

کاظمی ادامه داد: متقاضیان دریافت مجوز در صورت موفقیت در امتحانات کتبی واحراز صلاحیت فنی (علمی و عملی) به وسیله اتحادیه چاپخانه داران استان به اخذ مجوز تاسیس از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می پردازند.

مسئول واحد چاپ ادراه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اعلام کرد: ما حدود 10 سال است که نکوداشت صنعت چاپ را برگزار می کنیم ولی به علت شرایط کرونا سال قبل و سال جاری جشن نکوداشت صنعت چاپ به علت شرایط کرونا به صورت مجازی و بدون حضور اهالی چاپ استان برگزار گردید.

وی افزودک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در صورت عادی شدن شرایط استان به لحاظ شرایط کرونا سال جاری هم با همکاری اداره امور چاپ ونشر و اتحادیه چاپخانه داران استان جشن خانواده چاپ را برگزار می کند.

کاظمی با اشاره به اینکه چاپخانه های آذربایجان غربی یکی از برترین صنایع کشوری است، اعلام کرد: ادارات استانی فعالیت های چاپی خود را به چاپخانه های خارج از استان واگذار نکنند تا چرخه اقتصاد و اشتغال صنعتگران بومی به حرکت درآید.

مسئول واحد چاپ ادراه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اضافه نمود: 18 نفر دیگر در آذربایجان غربی متقاضیی تاسیس چاپخانه و واحدهای وابسته در بخش های مختلف چاپخانه افست، دیجیتال، چاپ سیلک اسکرین، فلکسو گراور و لیتوگرافی هستند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "76 واحد چاپی در استان آذربایجان غربی تعطیل شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "76 واحد چاپی در استان آذربایجان غربی تعطیل شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید