ثبت شرکت 3 روزه می شود

به گزارش وبلاگ پلاک 9، فرهاد دژپسند در دومین نشست هم اندیشی کارآفرینان جوان با اشاره به اینکه به سمت تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار حرکت می کنیم، گفت: سرعتی که در جهت این برنامه طی کردیم خوب است ولی مطلوب نیست.

ثبت شرکت 3 روزه می شود

وزیر اقتصاد با اشاره به عزم وزارتخانه در راستا حمایت از بهبود محیط کسب و کار، اظهارداشت: تا اردیبهشت ماه سال آینده دوره ثبت شرکت ها در ایران 3 روز خواهد شد.

دژپسند ادامه داد: درباره استفاده از نظرات بخش خصوصی در صنعت ماینینگ دولت نشست هایی داشته و نظرخواهی نموده است.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: 52 درصد کل مجوزها مربوط به حوزه اصناف است و وزارت اقتصاد در تلاش است تا در زمینه مجوزها بهبود حاصل شود.

وزیر اقتصاد بیان داشت: وقتی بحث کارآفرینی مطرح می شود از ملزومات آن این است که سیاست گذار سخنان نخبگان و کارآفرینان را بشنود. امروز دومین جلسه با کارآفرینان برگزار شده است و سازمان اقتصادیاتی و بورس بزودی نشست هایی را برگزار خواهد کرد.

دژپسند افزود: از کارهای دیگر اجرا شده ارایه لایحه حمایت از سهامداران خرد به مجلس است و در سهولت کسب و کار تاثیرگذار خواهد بود و 20 رتبه در این بخش بهبود حاصل می شود.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: از دیگر موارد در بهبود محیط کسب و کار ایجاد مجتمع های دعاوی خاص برای فعالان اقتصادی است و دادگاه ویژه ای در این بخش ها ایجاد شد.

دژپسند با اشاره به اسنکه گواهی اعتبار نقل و انتقال اقتصادیاتی در دفاتر انجام پذیر شد و این گام بزرگی در سهولت کسب و کار است و گواهی ماده 186 از 15 روز به 3 روز کاهش یافته است.

وزیر اقتصاد گفت: بهبود محیط کسب و کار برای وزارت اقتصاد اهمیت دارد و در یکسال 44 جلسه برگزار شده است و برای هیات مقررات زدایی نیز 10 جلسه برگزار شده است.

وی افزود: در بحث اقتصادیات در یکسال اخیر به دنبال تسریع در تصویب اقتصادیات بر ارزش اضافه نموده بودیم و امیدواریم بزودی نهایی شود. همچنین به دنبال تصویب اصلاح اقتصادیات های مستقیم نیز بودیم.

وزیر اقتصاد شرح داد: در بحث اقتصادیات در عین تاکید بر عدم فشار به مودیان خوش حساب، از طریق ساماندهی معافیت ها و شناسایی پایه های اقتصادیاتی به دنبال افزایش درآمد دولت هستیم و در شرایط تلاش دشمن برای صفر شدن صادرات نفت ایران، درآمدهای اقتصادیاتی باید افزایش یابد و این امر اجتناب ناپذیر است.

وی گفت: در سیاست گذاری ها تلاش این است که با گسترش پایه های اقتصادیاتی و هوشمندسازی اقتصادیاتی، به دنبال حداقل سازی روابط چهره به چهره در بخش اقتصادیاتی هستیم.

دژپسند اظهارداشت: قرار است تا هفته دولت سال آینده گمرک الکترونیک و هوشمند به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به شرایط شدت بخشی به تحریم ها و جنگ اقتصادی تاکید کرد: ایران در زمان جنگ نیز نشان داد که تحریم ها تاثیرگذاری نداشته است و کارآفرینان در عبور از شرایط تحریمی به کشور کمک کنند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "ثبت شرکت 3 روزه می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت شرکت 3 روزه می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید