بحث اشتغال به پروژه ملی تبدیل گردد

به گزارش وبلاگ پلاک 9، وزیر علوم گفت: دانشگاه علامه باید پروژه های کلان را به مطالبه عمومی تبدیل کند در این میان باید کوشش کنیم بحث اشتغال را به پروژه ملی تبدیل کنیم.

بحث اشتغال به پروژه ملی تبدیل گردد

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ پلاک 9، محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم تودیع حسین سلیمی، رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبایی و معارفه عبدالله معتمدی، سرپرست تازه این دانشگاه که در سالن همایش های دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی برگزار گردید، گفت: خداوند را شاکریم که شاهد بروز دانشگاه هایی هستیم که هم از حیث منابع انسانی و هم از حیث منابع فکری پیشرفت های قابل توجهی داشته اند.

وی با بیان اینکه باید روسای تازه با روسای قبلی تا حد امکان ارتباط داشته باشند، اظهار کرد: باید سعی کنیم همدیگر را دوست داشته باشیم متاسفانه یکی از بلا هایی که جان جامعه دانشگاهی با آن درگیر است بحث حسد است که ما باید از آن دوری کنیم.

وی ادامه داد: دانشگاه علامه این پتانسیل را دارد که دست باقی دانشکده ها در دانشگاه های دیگر را بگیرد بنده تمام کوششم را می کنم تا طرح های بین دانشگاهی رونق پیدا نمایند به طوری که دانشگاه ها با تعامل یکدیگر موجب رشد شوند.

زلفی گل با اشاره به اینکه دانشگاه علامه در علوم انسانی مرجعیت دارد و می تواند در همین حوزه ارتقا یابد، اظهار کرد: انتظار ما این است که دانشگاه علامه تمامی ساختمان هایی که در سطح شهر دارد را تهاتر کند. هویت شهر تهران باید بر مبنای علم و فناوری باشد و ما از این شرایط به نفع دانشگاه ها استفاده می کنیم.

وزیر علوم گفت: از تمام سلایق در شورا ها بهره ببرید اگر این شرایط ایجاد گردد توفیق حاصل خواهد شد. مدیریت ها جابه جا می شوند، اما اهداف نباید جابه جا گردد باید برای علوم انسانی برنامه داشت.

وی گفت: یکی از کار هایی که هر استاد باید سرلوحه قرار دهد این است که به جامعه نیروی کارآمد تحویل دهد به همین منظور بحث نخبه پروری باید جزو برنامه های ما باشد.

زلفی گل اظهار کرد: از دانشگاه علامه انتظار داریم تا پروژه های کلان را در کشور ایجاد کند یکی از این پروژه ها بحث اشتغال است که دانشگاه علامه باید کوشش کند آن را به یک مطالبه عمومی تبدیل کند.

وی اضافه کرد: دانشگاه دو وظیفه اصلی دارد یکی اینکه به مرجعیت علمی برسد و دیگر آنکه در جهت برطرف احتیاج های جامعه حرکت کند ما باید کوشش کنیم بحث اشتغال را به پروژه ملی تبدیل کنیم تا جوانان به خارج از کشور مهاجرت ننمایند خروج نخبگان برای ما بسیار سنگین است.

وی با بیان اینکه دانشگاهیان باید یاری نمایند تا مدیران در جهت تحقیقات کاربردی حرکت نمایند، اظهار کرد: دانشگاه مغز جامعه است انجمن های علمی باید هر یک از یک تا 10 پروژه علمی را تعیین نمایند و برای ما ارسال نمایند تا ما با رایزنی به آن ها بودجه اختصاص دهیم.

وی در خاتمه اظهار داشت: بحث پویش، پایش و پالایش فرهنگی باید سرلوحه ما باشد و فرهنگ تازه ایجاد گردد تا نسل جوابگو در جامعه رشد یابد. ما از دانشگاه علامه انتظار داریم تا بحث فرهنگ دانشگاه و فرهنگ عمومی اصلاح گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بحث اشتغال به پروژه ملی تبدیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحث اشتغال به پروژه ملی تبدیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید