از ضربه سخت ویروس منحوس کرونا به کاراته تا میزبانی تاق بستان برای بسکتبال

به گزارش وبلاگ پلاک 9، رئیس هیأت کاراته استان کرمانشاه با اشاره به ضربه سخت ویروس منحوس کرونا به این رشته ورزشی، گفت: برای اعاده به وضع سابق راه سخت و دشواری در راه کاراته کشور و به تبع آن استان واقع شده است.

از ضربه سخت ویروس منحوس کرونا به کاراته تا میزبانی تاق بستان برای بسکتبال

به گزارش خبرنگار ، سعید نصرالهی رئیس هیأت کاراته استان کرمانشاه گفت : شیوع ویروس منحوس کرونا ضربه مهلکی را بر قامت رشد و ترقی کاراته در استان وارد آورده است.

او گفت : تعطیلی مکرر باشگاه های کاراته، بیکاری مربیان و باشگاه های این رشته ورزشی و دوری ورزشکاران از میادین ورزشی شرایطی را فراهم آورده است که کاراته کرمانشاه ضربه سختی را از این ویروس منحوس متحمل شده است و برای مقابله با آن راه چاره های را باید طراحی و به کار بست.

رئیس هیأت کاراته استان کرمانشاه ادامه داد: احتیاج های اساسی کاراته در سطح هر شهرستان در قالب نرم افزاری و سخت افزاری ارزیابی و از مسئولان ورزش در دولت نو مطالبه می گردد.

او اضافه کرد: با توجه به تعداد ورزشکاران فعال و مدال آوری ملی و بین الملی که در سطح شهرستان ها مشاهده می گردد، احداث سالن های اختصاصی کاراته در سطح بسیاری از شهرستان ها یک احتیاج اساسی است و باید مقدمات این عمل اندیشیده شده و با همکاری اداره کل ورزش وجوانان عملیاتی گردد.

نصرالهی اضافه کرد: بسیاری از هیأت های شهرستان های تابع استان، خواهان برگزاری دوره های مربیگری و داوری کاراته در سطوح مختلف بودند، این مهم با ارزیابی و امکان سنجی لازم از طرف کمیته آموزش و کمیته داوران هیأت در راستای مانع زادیی از مرکز استان در دستور کار هیأت نهاده شده است.

این قهرمان اسبق کاراته کشور گفت: یکی از رشته های ورزشی که با کمترین آمار شیوع بیماری کرونا سریعا باشگاه ها و مسابقات آن تعطیل شد کاراته بود، این امربدون در نظر گرفتن معیشت و شرایط تمرین قهرمانان این رشته ورزشی اجرا شده و هم اکنون برای اعاده به وضع سابق راه سخت و دشواری را در راه کاراته کشور و به تبع آن استان قرار داده که باید با همکاری و مساعدت مسئولان ادارات مرتبط با ورزش آن را پیمود.

رئیس هیات بسکتبال کرمانشاه گفت: رقابت های منطقه ای بسکتبال 3 به 3 (بسکتبال خیابانی) در مجموعه فرهنگی تاریخی تاق بستان برگزار می گردد.

کرم احمدیان با اشاره به در پیش بودن رقابت های بسکتبال 3 به 3 قهرمانی کشور، اضافه کرد: باتوجه به ماهیت مهیج این رقابت ها کوشش شده تا جنبه گردشگری هم به آن داده گردد، براین اساس آن را در محوطه بنا های تاریخی برگزار می نمایند.

او ادامه داد: مرحله استانی این رقابت ها چندی پیش برگزار گردید و توانستیم تیم استان را برای حضور در مرحله منطقه ای آن انتخاب و آماده کنیم.

رئیس هیات بسکتبال کرمانشاه با بیان اینکه مرحله منطقه ای رقابت های بسکتبال 3 به 3 طی روز های هفتم و هشتم مرداد برگزار می گردد، گفت: باتوجه به موافقت فدراسیون، کرمانشاه میزبانی منطقه غرب کشور شامل استان های کرمانشاه، کردستان، لرستان، ایلام و همدان را خواهد داشت.

او ادامه داد: طبق توافقی که با مسئولان میراث فرهنگی استان داشته ایم، این رقابت ها را در مجموعه فرهنگی تاریخی تاق بستان برگزار خواهیم کرد.

احمدیان اضافه کرد: البته از آنجایی که درخواست میزبانی مرحله نهایی این رقابت ها را هم داده ایم، مقرر شده تا در صورت موافقت، این رقابت ها را با حضور 16 تیم در مجموعه جهانی بیستون برگزار کنیم.

او به اهمیت بسکتبال 3 به 3 در ورزش جهان پرداخت و گفت: باتوجه به المپیکی بودن این رشته در جهان توجه زیادی به آن می گردد و علاقمندان بسیاری دارد.

احمدیان بسکتبال 3 به 3 را یکی از راه های جذب جوانان به سمت بسکتبال دانست و اضافه کرد: این رشته مهارت های تکنیکی فردی را در بسکتبال بالا می برد و آن را به ماشینی فوق العاده برای پیشرفت بسکتبال تشبیه می نمایند .

رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی کرمانشاه گفت: با سرانجام عملیات احداث پیست موتورکراس دهکده المپیک کرمانشاه، این پیست آماده افتتاح است.

محمد جواد کرانی با اشاره به گذشت چهار سال از کلنگ زنی پیست موتورکراس کرمانشاه، اضافه کرد: سال 1396 بود که پروژه احداث پیست موتورکراس کرمانشاه در دستورکار نهاده شد.

او ادامه داد: هرچند این پروژه در آغاز کار شتاب خوبی داشت و حتی پیش بینی می شد یکسال بعد به افتتاح برسد، اما متاسفانه بنا به دلایلی از جمله مسائل اعتباری با کندی روبرو شد.

رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی کرمانشاه اضافه کرد: خوشبختانه با اعتباراتی که از پارسال به آن تزریق شد، این پروژه دوباره جان گرفت و اکنون در آستانه افتتاح است.

او گفت: پروژه پیست موتوکراس کرمانشاه در مساحت حدود 20 هزار متر مربع یکی از استانداردترین پیست های این رشته در کشور است که می تواند میزبانی مسابقات مختلف را داشته باشد.

این مسئول گفت: پروژه پیست موتورکراس کرمانشاه بزودی با حضور مسئولین ورزش استان افتتاح خواهد شد.

کرانی از استاندارسازی پیست آفرود دهکده المپیک هم خبرداد و گفت: این پیست حدودا سه کیلومتری که چندسال پیس افتتاح شد، دارای مسائلی بود که اخیرا آن را استاندارد سازی کردیم.

او ادامه داد: قهرمانان آفرود کرمانشاه این روزها در این پیست مشغول تمرین هستند تا خود را برای حضور مسابقات کشوری آماده نمایند.

این مسئول تیرماه را ماه طلایی موتورسواری و اتومبیلرانی کرمانشاه دانست و گفت: در این ماه علاوه بر آماده سازی پیست موتورکراس برای افتتاح و استانداردسازی پیست آفرود، اقدامات دیگری هم انجام شد، از جمله اینکه موافقت با صدور پلاک ورزشی برای موتورهای ریس را گرفتیم.

او اضافه کرد: سه نفر از مربیان کرمانشاهی توانستند مدرک بین المللی تورینگ و سافاری را در تهران بگیرند که افتخاری برای این رشته در کرمانشاه است.

کرانی اعزام آفرودرهای کرمانشاهی به مسابقات قهرمانی کشور را از دیگر برنامه های هیات برای روزهای آینده دانست .

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "از ضربه سخت ویروس منحوس کرونا به کاراته تا میزبانی تاق بستان برای بسکتبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از ضربه سخت ویروس منحوس کرونا به کاراته تا میزبانی تاق بستان برای بسکتبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید