آموزش نیروهای متخصص و جوان سبب توسعه مالی کشور می گردد

به گزارش وبلاگ پلاک 9، خبرنگاران/خراسان رضویمدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی گفت: استفاده از نیروهای جوان، خلاق و مبتکر با داشتن ایده های نو و آموزش آن ها سبب توسعه مالی و ایجاد رونق فراوری در کشور می گردد.

آموزش نیروهای متخصص و جوان سبب توسعه مالی کشور می گردد

به گزارش وبلاگ پلاک 9، میثم کرمانی در جلسه ای که امروز در فرمانداری تایباد با حضور فرماندار، معاون فرماندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تایباد برگزار گشت، اظهار کرد: در برهه کنونی که اقتصاد کشور احتیاجمند خودکفایی بیشتر است آموزش نیروهای متخصص و نیز تقویت بخش خصوصی امری ضروری به شمار می رود.

وی با اشاره به دغدغه های جدی شهرداران و نگرانی های آن ها برای بهبود وضعیت و رشد خدمات رسانی و کوشش در شهرهای تحت مدیریتشان اضافه نمود: باید از تمام ظرفیت های موجود در مناطق و نیز ایجاد ارتباط نزدیک با مردم برای حل مسائل در حوزه شهری بهره مند شد، سازمان همیاری شهرداری ها از بطن مردم به وجود آمده و به همین دلیل گام برمی دارد.

کرمانی گفت: باید با جدیت بیشتری در جهت استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در سطح استان از جمله توان همیارانه سازمان همیاری شهرداری ها، نگاه مشورتی و سیاستگذارانه شوراهای اسلامی در راستای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال استفاده کرد، اگر مدیران در تحقق این امر مهم با نیت خدایی گام بردارند اثر کار آن ها ماندگار خواهد شد.

در ادامه فرماندار شهرستان تایباد گفت: ظرفیت انسانی و منابع آب و خاک عناصر مهمی در این شهرستان مرزی هستند که باید برای استفاده بهینه از آن ها برنامه ریزی دقیق کرد.

محسن سیاح گفت: تایباد با داشتن خاک حاصلخیز و منابع آبی یکی از قطب های کشاورزی در استان به شمار می رود، امروز احتیاج است با بسترسازی مناسب از این ظرفیت برای رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در منطقه بهره مند شد.

وی با اشاره به کانون های گرد و غبار در این شهرستان اظهار کرد: با توجه به وزش بادهای شدید در این منطقه حرکت ریزگردها سبب انتقال خاک شده و به این صورت این منبع طبیعی با گذر زمان از بین خواهد رفت؛ با برنامه ریزی درست می توان خاک را مهار نموده و از آن برای کشاورزی استفاده کرد همچنین بارش های فصلی سبب جاری شدن سیلاب می شود و مرزی بودن این شهرستان عامل مهمی برای خروج آب های مهار نشده است که این مهم نیز باید با مدیریت درست برای استفاده در امر کشاورزی ذخیره شود.

نماینده عالی دولت در این شهرستان گفت: منطقه ویژه اقتصادی دوغارون پتانسیل مهمی برای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی به شمار می رود که باید با مدیریت درست و به کارگیری نیروهای متخصص، کارآمد، متعهد و بومی از این ظرفیت نهایت استفاده را کرد.

شهردار تایباد همچنین گفت: حمایت از کارآفرینی خرد و متوسط و نیز کاهش مصارف انرژی از مهم ترین اولویت های اقتصادی برای شهرها در حوزه پیشروی اقتصادی به شمار می رود که احتیاجمند فرهنگ سازی است.

ایوب سیدالحسینی توضیح داد: با توجه به رشد نرخ جمعیت شهری و روی آوردن مردم به زندگی در شهرها باید زیرساخت های لازم در شهرها توسعه یابد، برای رسیدن به اهداف در راستای توسعه شهری باید شهرداری و شورای اسلامی شهر در کنار مردم و همگام با آن ها باشند. مدیران اجرایی نیز با ایجاد ارتباط دوطرفه در تحقق این مهم نقش بسزایی دارند.

وی گفت: توسعه شهرنشینی و رشد روز افزون جمعیت شهری، شهرها را با مسائل عدیده اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی روبه رو نموده و برای اداره امور شهر احتیاج به یک سیستم مدیریت یکپارچه شهری است که بتوان با برنامه ریزی مدون و با همکاری تمامی نهادهای ذیربط در جهت برطرف احتیاجمندی های شهر گام برداشت.

شیراحمد جهانی، عضو شورای اسلامی شهر تایباد در ادامه اضافه نمود: شوراهای اسلامی به عنوان یکی از نهادهای تصمیم گیرنده و نظارت کننده بر امور شهری می تواند تاثیرگذاری مثبتی در توسعه حقوق شهروندی داشته باشند.

وی اظهار کرد: شهروندان، به عنوان رکن اصلی یک شهر و یکی از سه ضلع دولت، مدیریت شهری(شهرداری) و مردم، از حق و حقوقی در شهر برخوردار هستند. شهروندان به عنوان وارثان اصلی و زیست کنندگان شهر، هر روزه از امکانات و خدمات مختلف شهر بهره مند می شوند و چنانچه یک رابطه منطقی و موزون بین این سه عنصر برقرار نباشد، تعادل و توازن شهری و این جامعه انسانی به هم می خورد.

جهانی گفت: باید با کوشش و جدیت در جلب مشارکت مردم و بخش خصوصی و با استفاده از توانایی های اقتصادی و فکری آنان گام های مثبتی در زمینه اجرای طرح ها و پروژه های زیربنایی در توسعه عمران شهری ایفا کرد.

لازم به ذکر است مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان خراسان رضوی و هیئت همراه امروز در بازدید از مرز دوغارون و جلسه با فرماندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تایباد به آنالیز مسائل مربوط به حوزه شهری در این منطقه پرداختند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آموزش نیروهای متخصص و جوان سبب توسعه مالی کشور می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش نیروهای متخصص و جوان سبب توسعه مالی کشور می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید