5 میلیون دلار صنایع دستی از استان کرمانشاه صادر شد

به گزارش وبلاگ پلاک 9 به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، نخستین همایش تشکیل مجمع هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان کرمانشاه با حضور جمع زیادی از هنرمندان و صنعت گران این استان برگزار شد .

5 میلیون دلار صنایع دستی از استان کرمانشاه صادر شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در این مراسم با اعلام اینکه هدف از تشکیل مجمع هنرمندان و صنعت گران صنایع دستی استان سازماندهی و همگرایی بیشتر صنعتگران استان و مشارکت آن ها در پیشبرد اهداف توسعه صنایع دستی است، گفت: کرمانشاه جزو اولین استان هایی است که مجمع هنرمندان صنایع دستی را تشکیل می دهد .

علی فعله گری با بیان اینکه حدود 70 هزار نفر صنعتگر در استان داریم، تاکید کرد: این مجمع در پیش بردن اهداف ما در بخش صنایع دستی مفید واقع خواهد شد .

وی ادامه داد: حضور در نمایشگاه های مختلف و پیگیری و حمایت های قانونی و حقوقی مصوب در قانون برای پیشبرد اهداف صنعتگران در آینده مجمع شکل می گیرد .

فعله گری افزود: حضور فعال و نقش آفرینی صنعتگران در تصمیم گیری ها یکی از ویژگی های شاخص تشکیل مجمع خواهد بود که بی شک منجر به اتخاذ تصمیمات بهتر برای ساماندهی این حوزه خواهد شد.

فعله گری صنایع دستی استان کرمانشاه را دارای ظرفیتهای ممتاز مطرح نمود و گفت: توسعه صنایع دستی در استان کرمانشاه با توجه به تنوع بالای تولیدات صنایع دستی و درآمد زایی مناسب باید در استان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: با توجه به اشتغالزایی بسیار بالا و ارزان در این حوزه در صورت توجه بیشتر می تواند بخش مهمی ازمشکلات بیکاری را در استان کرمانشاه رفع کند.

فعله گری گفت: اختصاص تسهیلات ارزان قیمت به صنعتگران جزو ضروری ترین مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه شرایط فعلی صنایع دستی در استان را مناسب توصیف کرد و گفت: در بخش صادرات صنایع دستی، استان کرمانشاه در نه ماهه ابتدای سال جاری نزدیک به 5 میلیون دلار کالای صنایع دستی از طریق مرزهای استان صادر شده است.

فعله گری با اعلام اینکه بر اساساعلام اداره گمرک استان بیش از 82 تن کالای صنایع دستی از استان صادر شده است، گفت: به اعتقاد ما آمار واقعی صادرات صنایع دستی رقمی بسیار بیشتر از این مقدار است، زیرا بخش مهمی از تولیدات صنایع دستی استان به صورت چمدانی و خارج از ضوابط گمرکی صادر می شود.

وی تاکید کرد: در صورت سرمایه گذاری مناسب امکان افزایش صادرات کالاهای صنایع دستی استان در کوتاه مدت به 20 میلیون دلار وجود دارد.

فعله گری در انتها با اشاره به اینکه برنامه هایی برای مجمع هنرمندان صنایع دستی در آینده داریم، اظهار کرد: این مجمع؛ مجمع مردم نهاد است،در سازماندهی هنرمندان و سازماندهی رشته ها، در بازاریابی، تبلیغات و بانک اطلاعاتی صنعتگران برنامه های بسکمک در دست انجام داریم که با کمک و همفکری این مجمع می توان سرعت بیشتری به پیشبرد کارها داد .

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه نیز در ادامه این مراسم گفت: هنرمندان با تکیه بر توان خود وارد این کار شدند و باید خواسته های خود را اعلام کنند .

پروانه حیدری بیان داشت: هنرمندان و صنعت گران باید همراه و همگام با مسؤلان باشند. با تشکیل این مجمع می توانیم زمینه های بازار فروش خارج از کشور و حتی اروپا را پیدا کنیم .

وی افزود: با توجه به هم مرزی ایران با عراق می توانیم در زمینه فروش صنایع دستی پیشرفت های بسیار خوبی داشته باشیم .

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تاکید کرد: کرمانشاه در بحث صنایع دستی دارای پتانسیل و توانایی های زیادی است. در سالجاری در رشته های صنایع دستی بیش از 53 نشان ملی را دریافت کرده ایم و امیدواریم که این رقم در سال آینده به دوبرابر برسد .

در انتها این مراس انتخابات مجمع هنرمندان وصنعتگران صنایع دستی استان کرمانشاه برگزار شد که به ترتیب آقایان فیروز ناصری هرسینی، محمد ثمری، سعید ذوالنوری، علیرضا باوندپور و شاهرخ سلیمی با بیشترین آرا به عنوان اعضای اصلی و سید نظام الدین دلفانی و یداله محمدی به عنوان اعضای علل بدل مجمع هنرمندان استان انتخاب شدند. همچنین آقایان محمدرضا زندیان و پیمان شاه ملکی به عنوان بازرس انتخاب شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "5 میلیون دلار صنایع دستی از استان کرمانشاه صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 میلیون دلار صنایع دستی از استان کرمانشاه صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید