کاظم دانشی: به ژانر جنایی علاقمندم و فیلم بعد از علفزار هم جنایی خواهد بود

به گزارش وبلاگ پلاک 9، تهران (پانا) - کاظم دانشی کارگردان جوان سینما با بیان اینکه علاقمندی اش به ژانر جنایی است، از ساخت فیلم بعدی اش با موضوعی جنایی اطلاع داد و گفت فیلم بعدی ام نیز با فضاسازی ملتهب، تلخ و پراسترس همانند علفزار خواهم ساخت.

کاظم دانشی: به ژانر جنایی علاقمندم و فیلم بعد از علفزار هم جنایی خواهد بود

کاظم دانشی کارگردان فیلم سینمایی علفزار که در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، در گفت وگو با خبرنگار سینمایی پانا درباره این فیلم بیان نمود: ایده اصلی من در ساخت این فیلم، پیشگیری از وقوع جرم است، یعنی به اعتقاد من رسالت فیلمساز در قبال جامعه و سینما این است که در خصوص مسائلی حرف بزند و سوژه هایی را جلو ببرد که بتواند دردی از جامعه دوا کند و مساله ای را مطرح کند. من خیلی دغدغه مند فیلم ساختم و از روی هیجان فیلم نساختم و اتفاقاً با شناخت خیلی زیاد به سراغ سوژه ام رفتم. اینکه سوژه ملتهب است و شاید جنجالی داشته باشد، به این علت است تا به امروز به صورت جدی در خصوص آن صحبت نشده است به دلایل مختلف از جمله حجب و حیایی که وجود دارد.

وی اضافه کرد: فیلم علفزار تمام تصور من از فیلم ساختن طی این سال ها است و دوست داشتم در خصوص سکوت نکردن و عدم ترس از آبرو فیلم ساختم.

دانشی درباره حضور بهرام رادان به عنوان تهیه کننده گفت: واقعیت این است که ما تعامل خوبی با هم داشتیم و آقای رادان خیلی تهیه کننده درجه یک و حرفه ای است و خیلی با رفاقت پیش رفتیم و در عین رفاقت، تعامل خوبی داشتیم. هیچوقت احساس نمی کردم که بهرام رادان در کاری دخالت می نماید و شرایط خیلی خوبی همراه با تعامل بر کارمان حکمفرما بود. در این زمینه، من به بهرام رادان خیلی مدیونم. صد درصد فیلم علفزار در بخش خصوصی و با هزینه شخصی فراوری شده است و آقای رادان و سرمایه گذار دیگری این کار را به انتها رساندند.

وی درباره انتخاب بازیگران و اینکه آیا پیشنهاد خودش بودند یا بهرام رادان، شرح داد: انتخاب بازیگران نیز یک انتخاب گروهی بود که شکل گرفت و بخشی انتخاب های من بودند و بخشی نیز پیشنهاد آقای رادان. مثلا پژمان جمشیدی پیشنهاد آقای رادان بود و من فکر کردم که می توان کار متفاوتی با حضور پژمان جمشیدی شکل دهیم.

این کارگردان جوان در خاتمه در پاسخ به اینکه آیا این التهابی که در موضوع علفزار است، در فیلم بعدی اش نیز ادامه پیدا می نماید یا خیر و اینکه آیا در فیلم بعدی اش با همین فضاسازی و مبتنی بر ساختاری که در علفزار بود این کار رو انجام خواهد داد، گفت: قطعاً علاقمندی من به فیلم های جنایی خواهد بود چون به ژانر جنایی علاقه دارم و قطعاً فیلم های بعدی ام نیز با توجه به اینکه یکی از ویژگی های ژانر جنایی، التهاب و تلخی است، فیلم های بعدی ام نیز با همین فضاسازی و التهاب وتنش ادامه پیدا خواهد نمود و به امید خدا، همینطور قوی پیش خواهم رفت.

منبع: خبرگزاری پانا

به "کاظم دانشی: به ژانر جنایی علاقمندم و فیلم بعد از علفزار هم جنایی خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاظم دانشی: به ژانر جنایی علاقمندم و فیلم بعد از علفزار هم جنایی خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید