پیش بینی 5 میلیون زائر در اربعین 99

به گزارش وبلاگ پلاک 9، خبرنگاران/گیلان مدیر اجرایی ستاد اربعین کشور از پیش بینی پنج میلیون نفری زوار اربعین در سال آینده خبر داد و گفت: در اربعین امسال سه میلیون و 700 هزار نفر زائر ایرانی و 200 هزار زائر خارجی اربعین داشتیم.

پیش بینی 5 میلیون زائر در اربعین 99

امیر مرادی در ستاد اربعین استان گیلان، اربعین 98 را بی نظیر دانست و اظهار کرد: شاهد رضایتمندی زوار و پوشش خبری خوب صدا و سیما از مراسم اربعین بودیم.

وی با بیان اینکه در اربعین امسال کمبود اسکان و تغذیه و حمل و نقل نداشتیم، اضافه کرد: حدود سه میلیون و 700 هزار نفر زائر ایرانی و بیش از 200 هزار نفر زائر خارجی اربعین داشتیم. در واقع تردد هفت میلیون و 600 هزار نفری داشتیم که مدیریت این حجم از جمعیت اعم از پذیرایی و اسکان و حمل و نقل و برنامه های فرهنگی و زیارتی طی 10 روز همکاری و هماهنگی ویژه ای را می طلبید.

مدیر اجرایی ستاد اربعین کشور ضمن قدردانی از عملکرد سپاه جهت مدیریت تردد زوار خارجی اربعین، گفت: سال های گذشته فناوری در خدمت ستاد اربعین نبود، اما امسال کمیته فناوری را به ستاد اربعین اضافه و کلیه اطلاعات مربوط به دستگاه های خدمات رسان را از طریق GIS احصا کردیم.

مرادی با اشاره به ثبت نام سه میلیون و 500 هزار نفر از زوار اربعین در سامانه سماح، شرح داد: امسال اطلاعات جامع و کامل از زوار اعم از سن و جنس و شماره تلفن و موکب و ورود به عراق و تردد از مرز و... را ثبت کردیم تا خدمات رسانی بهتر و بیشتری داشته باشیم.

وی از تشکیل 14 کمیته در ستاد اربعین وزارت کشور خبر داد و تاکید کرد: علیرغم دو برابر شدن زوار اربعین نسبت به سال گذشته که یک میلیون و 800 هزار نفر بودند، لحظه به لحظه از طریق سامانه پیامکی از شرایط زوار و اسکانشان در مهران و نجف و کربلا مطلع بودیم تا بتوانیم شان مردم را حفظ شود و آسیب های گذشته تکرار نشود.

این مقام مسئول آذربایجان شرقی را استان اول و گیلان را دومین استان در ارزیابی شاخص های عملکرد ستاد اربعین دانست و گفت: گیلان در عرصه استقبال و بدرقه زوار خارجی حوزه قفقاز خوش درخشید.

مرادی از تهیه و توزیع 110 میلیون وعده غذایی در اربعین امسال خبر داد و متذکر شد: نقش مردم در پشتیبانی موکب ها بسیار پررنگ بود لذا در جریان مراسم اربعین و تردد زوار خارجی حدود 160 میلیارد تومان ارز وارد کشور شد.

وی از پیش بینی پنج میلیون نفری زوار اربعین 99 خبر داد و گفت: همکاری دولت عراق از طریق امضای تفاهم نامه لغو ویزا کمک شایانی به مدیریت خوب اربعین 98 کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پیش بینی 5 میلیون زائر در اربعین 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی 5 میلیون زائر در اربعین 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید