نمای ساختمان ها در حرمخانه بازار جهانی تبریز همگون سازی می گردد

به گزارش وبلاگ پلاک 9، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارشات منتشر شده، نمای ساختمان ها در حرمخانه بازار جهانی تبریز همگون سازی می گردد.

نمای ساختمان ها در حرمخانه بازار جهانی تبریز همگون سازی می گردد

حسین اسمعیلی سنگری، مدیر پایگاه جهانی بازار تاریخی تبریز افزود: با توجه به اینکه رعایت ضوابط بافت تاریخی و بعلاوه بازار جهانی تبریز در عرصه و حریم این مجموعه تاریخی الزامی است، لذا همگون سازی نماهای ساختمانی از جمله اقداماتی است که با نظارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همکاری اصناف و کسبه بازار جهانی به صورت مستمر در حال پیگیری و اجراست.

وی افزود: در راستای این هدف نمای ساختمان هایی که پیش از ثبت جهانی بازار تاریخی تبریز در حریم بازار حرمخانه احداث شده اند، با نظارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حال همگون سازی هستند.

اسمعیلی گفت: تا به امروز نمای تعداد چهار ساختمان طبق ضوابط بافت تاریخی همگون سازی شده و اجرای این عملیات در باقی ساختمان ها نیز به همت اصناف و کسبه بازار در دستور کار قرار گرفته است .

وی بعلاوه از اتمام کف سازی تیمچه و دالان های شمالی امیر بازار تاریخی تبریز اطلاع داد و افزود: در راستای ساماندهی و بهسازی تیمچه های امیر بازار جهانی تبریز، کف سازی تیمچه شمالی که به همت اصناف و کسبه این تیمچه در حال اجرا بود به اتمام رسید.

اسمعیلی افزود: در ادامه برنامه های ساماندهی تیمچه های امیر بازار جهانی تبریز، نورپردازی تیمچه شمالی در دستور کار واقع شده است که پس از طی مراحل لازم این پروژه نیز با سرمایه گذاری اصناف و کسبه اجرا خواهد شد.

وی گفت: با توجه به اینکه بازار تاریخی تبریز میراثی همیشه پویا و زنده است، لذا حفاظت و بازسازی آن به صورت مستمر به همت اصناف و کسبه و بعلاوه نظارت اداره کل میراث فرهنگی استان در حال اجرا است که در این راستا عملیات ساماندهی تیمچه امیر جنوبی نیز انجام شد.

منبع: همگردی

به "نمای ساختمان ها در حرمخانه بازار جهانی تبریز همگون سازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمای ساختمان ها در حرمخانه بازار جهانی تبریز همگون سازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید