برای خرید در دوحه قطر کجا بریم؟

به گزارش وبلاگ پلاک 9، قطر از نظر عایدی سرانه ثروتمندترین کشور دنیا است و مرکز آن یعنی شهر دوحه نیز مملو از فروشگاه های متنوعی است که می توان در آن ها به خرید پرداخت. مراکز خرید فانتزی پر از برندهای برتر و مشهور، فروشگاه های کوچک فردی، گالری های هنری و بعلاوه بازارهای سنتی است. در ادامه همراه با ما باشید تا برترین مکان ها در دوحه قطر برای خرید را بشناسید.

برای خرید در دوحه قطر کجا بریم؟

1. مرکز خرید قطر

کشور قطر سرزمینی بسیار سوزان و شنی دارد ولی توانسته در مراکز خرید خودش از جمله مرکز خرید قطر یا مال آو قطر (Mall of Qatar) هوایی راحت و مطبوع ایجاد کند تا مردم و بازتماشامایندگان بتوانند به راحتی به گشت و گذار بپردازند و از فروشگاه های مختلف خرید نمایند و ساعت ها سرگرم شوند.

این مرکز خرید بسیار بزرگ دارای حدود 500 فروشگاه و حدود 100 غرفه غذا در محیط 5.4 میلیون فوت مربعی خودش است و به علاوه، یک سینمای 19 صفحه ای، چندین سالن بولینگ، منطقه ها بازی بچه ها و یک هتل پنج ستاره هیلتون نیز در آن به چشم می خورد. این فضای غول پیکر که از آن به او واحه (The Oasis) نیز یاد می نمایند، مکانی برای تفریح هایی همچون گروه های سیرک و پایکوبی نیز است.

2. پرل

اگر در پی خریدهای مجلل، لباس های مجلسی الی ساب یا کیف هرمس هستید، برترین جا پرل یا مروارید (The Pearl) است. با وجود اینکه در همه نقاط مختلف قطر گرما همواره احساس می گردد اما پرل از معدود جاهایی است که می توانید در بیرون و داخل آن قدم بزنید، از اسکله تفریحی و قایق های بزرگش تماشا کنید و بعلاوه اوقاتی را در اقامتگاه های مجلل و رستوران های سرآشپزهای مشهور بگذرانید. بستنی فروشی ها و کافه های زیادی نیز در اینجا وجود دارند که حس و حال جنوب فرانسه را برای شما تداعی می نمایند.

3. لولو هایپرمارکت

اگر می خواهید خود را در یک تجربه خرید منطقه ای غرق کنید، بهتر است به لولو هایپبرمارکت (Lulu Hypermarket) بروید. اینجا یک فروش بسیار بزرگ به شمار می رود که در آن، مردم محلی خرید مواد غذایی، لباس، خوراکی و همه چیز دیگر را انجام می دهند. شما در اینجا می توانید عبا یا سایر لباس های سنتی، تزئینات خوب برای دکوراسیون منزل خود و بعلاوه محصولات زیبایی و آرایشی را بخرید.

این هایپرمارکت بسیار شیک و تماشایی مکانی عالی برای گشت و گذار در میان فروشگاه ها و رستوران های غیر برند و نه چندان مشهور به شمار می رود و این در حالی است که انواع میوه های عجیب و غریب، محصولات گرفته شده از شتر همچون گوشت و شیر و بعلاوه شیرینی های بسیار خوشمزه را در آنجا می توان پیدا کرد.

4. ویلاجیو مال

اگر عاشق ونیز هستید، پس حتما باید از ویلاجیو مال (Villagio Mall) تماشا کنید. این مرکز خرید با گنبدهای شیشه ای، کف و دیوارهای مرمرین، قصرهای متعدد و کانال های آب مجذوب کننده تزئین شده و از جمله جاهایی است که حتما باید از آن تماشا کنید، حتی اگر قصد خرید را ندارید.

این مرکز خرید ترکیب بسیار خوبی از فوق لوس بودن و بعلاوه مُدهای خیابانی ارزان را ارائه می دهد. سالن های غذا و کافه های زیادی نیز در اینجا وجود دارند که می توان از آن ها تنقلات خرید و اوقات خوشی را سپری کرد.

5. دایسو

دایسو (Daiso) یک فروشگاه زنجیره ای ژاپنی است که به آرامی در حال توسعه در سراسر دنیا است و درون این فروشگاه ارزان و بزرگ، چیزهای بسیار زیادی برای خرید کردن وجود دارند. خرید لوازم ذخیره سازی، بشقاب ها، کاسه ها یا لوازم دیگر ممکن است علت شما برای سفر به دوحه نباشد اما هستند افرادی که به اقلام این فروشگاه احتیاج دارند. همه چیز از قیمت بسیار خوبی برخوردار هستند و حجم کوچکی دارند که به راحتی قابل حمل هستند.

6. سوق واقف

سوق واقف (Souq Waqif) برترین جا برای غرق شدن در فضای عربی قدیمی و خرید سوغاتی های عالی به شمار می رود. پارچه، لباس سنتی، قابلمه های بسیار بزرگ، ادویه و صنایع دستی را می توان در اینجا پیدا کرد. این بازار که پس از آتش سوزی در سال 2003 میلادی بازسازی شد، مملو از فروشگاه های دوست داشتنی است که در کنار آن ها کافه های کوچک و رستوران های سنتی به چشم می خورند. اینجا یکی از برترین مکان ها در دوحه برای گشت و گذار محسوب می گردد.

7. کاخ شانزلیزه

کاخ شانزلیزه (Shanzelize Palace) همچون یک جواهر کوچک پنهان است و تا سقف پر از دکورهای خانگی ایرانی، هندی و عربی است و چیزهای مجذوب کننده و جالبی از مهاجران سراسر دنیا را می توان در آنجا پیدا کرد. اینجا ممکن است کمی خاکی و آشفته باشد اما همه برترین فروشگاه های عتیقه فروشی، لذت بخش است.

8. راگمن

در فرهنگ عربی فرش جایگاه ویژه ای دارد و در فروشگاه راگمن (The Rugman) نه تنها می توانید برترین نمونه های خیره نماینده از این منطقه را مشاهده کنید بلکه می توانید با ساخت و سنت های پشت هر فرش نیز آشنا شوید و فرش مناسب خودتان را بخرید.

منبع: فوت و فن / tripsavvy

به "برای خرید در دوحه قطر کجا بریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای خرید در دوحه قطر کجا بریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید