نخستین خودرو برقی کشور به فراوری انبوه رسید

به گزارش وبلاگ پلاک 9، شرکت مدیران خودرو بعد از معرفی فیس لیفت آریزو 5 تازه که در سال 1400 با نام آریزو 5T تیپ IE فروش آن شروع شد، اکنون می خواهد نسخه دیگری از این خودرو را به بازار کشورمان بیاورد؛ نسخه ای که اگر به فراوری انبوه برسد، می تواند نقطه عطفی در تاریخ مدیران خودرو گردد.

نخستین خودرو برقی کشور به فراوری انبوه رسید

طبق گفته مسئولان این شرکت، هم اکنون خط فراوری این محصول راه اندازی شده است و اولین سری محصولات فراوریی از خط خارج شده و مورد تست قرار گرفته است. به زودی تعداد بیشتری خودروی آریزو 5 برقی از این خط خارج خواهد شد.

نکته جالب چری آریزو 5e را باید در موتور الکتریکی آن دانست. این پیشرانه برقی قدرتمندتر از پیشرانه بنزینی 1.5 لیتری تنفس طبیعیش است! باتری های این خودرو از نوع لیتیوم یونی با انرژی مصرفی 53.6 کیلووات ساعت است که با شارژ سریع می توان 80 درصد ظرفیت آن را تنها در 30 دقیقه شارژ کرد. البته با ولتاژ عادی باید برای شارژ مجدد باتری هایش بیشتر منتظر بمانید، چراکه حدود 7 تا 9 ساعت زمان می برد.

فراوری خودروهای برقی در کشور این روزها موردتوجه قرار گرفته و بعضی فراوریکنندگان بزرگ خودروی کشور، برنامه فراوری این گونه از خودروها را در سر دارند. به نظر میرسد شرکت مدیران خودرو در این امر پیش قدم بوده و با ارائه مدل برقی سدان محبوب خود (آریرو 5) اولین خط فراوری انبوه خودروهای برقی را راه اندازی و بهره برداری کرد.

درحالی که آریزو 5 بنزینی با موتور تنفس طبیعی قیمتش بیشتر از 86 هزار یوآن نیست، اما چری آریزو 5 برقی حدود 150 هزار یوآن یا 24 هزار دلار در بازار چین قیمت دارد که تقریباً هم قیمت گران ترین تیپ فونیکس تیگو 7 پرو است. پس از همین حالا خودتان را برای شنیدن قیمت نجومی آریزو 5 برقی آماده کنید.

شایان ذکر است که شرکت خودروسازی چری به عنوان شریک تجاری شرکت مدیران خودرو به لحاظ تکنولوژی و توانمندی فراوری خودروهای برقی در سطح بسیار بالایی واقع شده است. در سال 2021 در بازار پررقابت چین که تمام فراوریکنندگان چینی و خارجی سرمایه گذاری عظیمی بر روی خودروهای برقی انجام داده اند، چری توانست در جایگاه چهارم پرفروش ترین برند برقی قرار بگیرد.

آگهی های خرید و فروش آریزو 5

***

شما می توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ وبلاگ پلاک 9 مطالعه کنید

جدیدترین آگهی های چری آریزو 5
منبع: بلاگ دیوار

به "نخستین خودرو برقی کشور به فراوری انبوه رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین خودرو برقی کشور به فراوری انبوه رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید