فعالیت 24 ساعته گرمخانه های تهران در روزهای سرد ، اسکان بعضی از معتادان در اتوبوس های سیار

به گزارش وبلاگ پلاک 9، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از فعالیت 24 ساعته گرمخانه های شهرداری تهران در روزهای سرد مرکز اطلاع داد و گفت: مجموعا گرمخانه های شهرداری تهران، توان پذیرش شبانه 2000 تا 2500 نفر از افراد بی خانمان و در راه مانده را دارند.

فعالیت 24 ساعته گرمخانه های تهران در روزهای سرد ، اسکان بعضی از معتادان در اتوبوس های سیار

به گزارش وبلاگ پلاک 9،احمد احمدی صدر در حاشیه بازدید شبانه از گرمخانه های سیار تهراندر مورد اقدامات این سازمان در شب های سرد و برفی مرکز با تاکید بر اینکه خدمات شهرداری تهران فقط به معتادان نیست، بلکه افراد بی خانمان، کارگران و افراد بی سرپناه و در راه مانده نیز از این خدمات بهره می برند، اضافه نمود: همزمان با کاهش دمای تهران در فصل پاییز، اقدامات این سازمان نیز برای ارائه خدمات بهتر به افراد بی خانمان شروع شد، بگونه ای که نسبت به سال قبل تعداد خودروهای گشت را به بیش از دو برابر رساندیم و نسبت به سال گذشته که تنها 15 دستگاه خودروی گشت فعال بودند، سال جاری به 40 خودروی گشت زنی رسیده است.

او با بیان اینکه گرمخانه های شهرداری تهران به صورت 24 ساعته آماده خدمات دهی رایگان به افراد بی خانمان هستند، ادامه داد: از آن جایی که معتادان متجاهر در این مدت جمع آوری و در 9 مرکز یاورشهر اسکان داده شده اند، حدود 30 تا 50 درصد به ظرفیت گرمخانه ها اضافه شده است، چراکه دیگر معتادان متجاهر به گرمخانه ها نمی آیند و در مراکز ماده 16 پذیرش می شوند.

احمدی صدر اظهار کرد: مجموعا گرمخانه های شهرداری تهران، توان پذیرش شبانه 2000 تا 2500 نفر از افراد بی خانمان و در راه مانده را دارند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه در میادین اصلی شهر که تجمع معتادان در آن زیاد است، اقدام به استقرار گرمخانه های سیار نموده ایم، اضافه نمود: از آنجایی که بعضی معتادان مایل به حضور در گرمخانه ها نیستند، سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی نسبت به استقرار چند دستگاه اتوبوس در میادین اقدام نموده تا این معتادها به جای گرمخانه در این اتوبوسها مستقر شوند. بخاری این اتوبوسها روشن است و به افرادی که به داخل اتوبوس پناه می آورند، پتو و یک وعده غذا داده می گردد.

او با تاکید بر اینکه این گرمخانه های سیار، اتوبوس هایی هستند که در خطوط اتوبوسرانی شهر تهران فعال نبوده و اساسا امکان تردد در خطوط را نیز ندارند، در پاسخ به این سوال که چرا بعضی معتادان به گرمخانه نمی آیند؟ اضافه نمود: بعضی معتادان مایل هستند که در نزدیکی پاتوق خود بمانند و از آنجایی که در هنگام پذیرش معتادان در گرمخانه، به آنها اجازه داده نمی گردد که وسایل خود را ببرند، پس بعضی معتادان ترجیح می دهند حتی به قیمت تحمل هوای سرد به گرمخانه نیایند که ما گرمخانه سیار را برای آنها فراهم نموده ایم.

منبع: همشهری آنلاین

به "فعالیت 24 ساعته گرمخانه های تهران در روزهای سرد ، اسکان بعضی از معتادان در اتوبوس های سیار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 24 ساعته گرمخانه های تهران در روزهای سرد ، اسکان بعضی از معتادان در اتوبوس های سیار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید