فاطمی امین: برنامه وزارت صمت با 9 محور در حوزه خودرو منتشر خواهد شد، 50 درصد معادن فعال نیست

به گزارش وبلاگ پلاک 9، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اوایل هفته آینده برنامه وزارت صمت با 9 محور در حوزه خودرو منتشر خواهد شد که در آن راهبرد ها و سیاست های صنعت خودرو معین می گردد.

فاطمی امین: برنامه وزارت صمت با 9 محور در حوزه خودرو منتشر خواهد شد، 50 درصد معادن فعال نیست

به گزارش گروه اقتصادی وبلاگ پلاک 9، رضا فاطمی امین امروز در حاشیه نشست هم اندیشی با نهادهای سرمایه گذار در بخش صنعت، معدن و تجارت گفت: اوایل هفته آینده برنامه وزارت صمت با 9 محور در حوزه خودرو منتشر خواهد شد که در آن راهبردها و سیاست های صنعت خودرو تعیین می گردد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه نمود: قیمت گذاری خودرو نیز روش های مختلفی دارد که بعضی از محصولات مشمول قیمت گذاری نیستند.

فاطمی امین بعلاوه با اشاره به ساختار تازه وزارت صمت گفت: سال 90 وزارت صنعت و معدن و وزارت بازرگانی با هم ادغام شد اما این ادغام به عبارتی تجمیع بود. در آن سال که ادغام دو وزارتخانه صورت گرفت، عملاً واحدهای مشترک حذف شدند و تا همین اواخر نیز با ساختار وزارت صمت فراوری به عهده یک گروه و تنظیم بازار به عهده گروه دیگری بود و لذا یکپارچگی در این بخش ها وجود نداشت.

وی بیان کرد: در سه ماه گذشته کار ویژه ای تشکیل شد و با تعامل با سازمان مدیریت امور استخدامی در مورد ساختار تازه مباحثی مطرح شد و آنچه اخیراً عملیاتی شده است، دارای چند ویژگی مهم است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در مجموع می توان گفت وزارت صمت امروز متولد شده است و اولویت هایی در ساختار تازه لحاظ شده است. به عنوان مثال یکی از اولویت های ما در ساختار تازه وزارت صمت تأمین ماشین آلات و تجهیزات با ارزش اضافه نموده بالا است. بنابراین روی این موضوع تمرکز نموده ایم و در ساختار تازه معاونتی نیز برای آن ایجاد شده است.

فاطمی امین در رابطه با صادرات نیز بیان داشت: در حوزه صادرات موانع را شناسایی نموده ایم و اقدامات خوبی در سه ماه اخیر صورت گرفته که به گفته دست اندرکاران این حوزه موجب رونق صادرات شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به جلسه هم اندیشی در مورد سرمایه گذاری در بخش های صنعت، معدن و تجارت گفت: برای اینکه مردم در سرمایه گذاری های شرکت های بورسی مشارکت نمایند، باید اعتماد پیدا نمایند. بنابراین در این باره باید به دو نکته توجه گردد. نکته اول آنکه سرمایه گذاری که درباره آن پذیره نویسی می گردد یا سهام آن عرضه می گردد فرصت قابل توجهی باشد، به عبارتی بازدهی داشته و اقتصادی باشد، نکته دوم آن است آن کسانی که پذیره نویسی می نمایند و مردم را برای سرمایه گذاری جلب می نمایند، شرکت ها و بنگاه های معتبری باشند و این تضمین را بدهند که وقتی کار شروع شد تداوم خواهد یافت.

وی گفت: به عنوان مثال یکی از پروژه ها معدن مس جانجا است که در دو ماه گذشته مزایده آن برگزار گردید و در مرحله اول انتخاب از تعداد زیاد شرکت نمایندگان سه شرکت برنده شدند و در هفته گذشته مزایده این سه شرکت برگزار گردید.

فاطمی امین گفت: یکی از شرط های مزایده این است که 40 درصد از سهام این معدن به مردم واگذار گردد. لذا وقتی ما به عنوان سرمایه گذار به این شرکت ها نگاه می کنیم باید سودآور باشند.

وی اضافه نمود: در دی ماه و بهمن نیز در هر ماه سه بسته معدنی دیگر را برای مزایده ارائه خواهیم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حوزه سرمایه گذاری به دو علت باید به صورت ویژه توجه داشته باشیم که یکی ایجاد فرصت شغلی مناسب و دیگری جمع آوری نقدینگی سرگردان است. بعلاوه باید فرصت های سرمایه گذاری را در اختیار کسانی که قصد سرمایه گذاری دارند، قرار داد.

فاطمی امین گفت: یکی از بحث هایی که در اولویت ما در بحث های سرمایه گذاری قرار گرفته است توجه به آمایش سرزمین و بعلاوه تأمین اقتصادی پروژه ها است.

وی ادامه داد: 400 پروژه سرمایه گذاری مورد نظر وزارت صمت است که این 400 پروژه در اختیار تحلیلگران قرار خواهد گرفت تا اقتصادی بودن آن تعیین گردد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حدود 10 هزار معدن در کشور وجود دارد که 50 درصد آن فعال نیست. بنابراین به جای اینکه در پی واگذاری لیست وار این معادن باشیم دنبال آن هستیم تا بسته های معدنی را در قالب مزایده ارائه کنیم که به میزان کافی دارای مزیت باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فاطمی امین: برنامه وزارت صمت با 9 محور در حوزه خودرو منتشر خواهد شد، 50 درصد معادن فعال نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاطمی امین: برنامه وزارت صمت با 9 محور در حوزه خودرو منتشر خواهد شد، 50 درصد معادن فعال نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید