سه پایگاه انتقال خون در رشت برای خونگیری فعال است

به گزارش وبلاگ پلاک 9، مدیر پزشکی انتقال خون گیلان گفت: سه پایگاه انتقال خون برای خونگیری از مردم نوع دوست برای تامین خون های مورد احتیاج بیماران در رشت فعال است.

سه پایگاه انتقال خون در رشت برای خونگیری فعال است

به گزارش وبلاگ پلاک 9 آنلاین، گیتی ایزدی پور عصر پنج شنبه 24 بهمن در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اضافه نمود: علاوه بر فعالیت پایگاه اداره کل انتقال خون استان در رشت، دو پایگاه دیگر شامل سامانه اهدای خون در شهرداری جنب مجتمع خاتم الانبیاء(ص) و اتوبوس ثابت خونگیری در فلکه گاز برای خونگیری فعال است.

وی گفت: اداره کل انتقال خون گیلان در روزهای عادی از ساعت هشت صبح تا 19 عصر و پنج شنبه ها از ساعت هشت صبح تا 18 و آدینه و روزهایتعطیل از ساعت هشت صبح تا 13 برای خونگیری فعال است.

مدیر پزشکی انتقال خون استان گیلان خاطر نشان کرد: سامانه اهدای خون در شهرداری جنب مجتمع خاتم الانبیا (ص) نیز از صبح ها از ساعت 9 تا 13 و عصرها از ساعت 16 تا 19 و اتوبوس ثابت خونگیری در فلکه گاز از ساعت 9 تا 13 برای خونگیری فعال است.

سالانه به طور میانگین افزون بر 200 هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان فراوری می گردد که این خون ها برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و غیره مصرف می گردد.

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات، آمار بالای جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

حداقل سن 18 سال تمام و حداکثر 60 سال (اهداکنندگان مستمر تا 65 سال)، حداقل وزن 50 کیلوگرم، فاصله اهداء خون هر هشت هفته یک بار مشروط به آن که تعداد دفعات آن در طول یک سال، از چهار بار بیشتر نگردد، همراه داشتن اصل کارت شناسایی (شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه و برای اهداکنندگان بار اول کارت ملی الزامی است) شرایط اهدای خون است.

منبع: همشهری آنلاین

به "سه پایگاه انتقال خون در رشت برای خونگیری فعال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه پایگاه انتقال خون در رشت برای خونگیری فعال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید