خبرنگاران خراسانی ها روزانه یک هزار تماس با مرکز مشاوره تلفنی ویژه کرونا دارند

به گزارش وبلاگ پلاک 9، مشهد- خبرنگاران- مسوول مرکز مشاوره تلفنی ویژه کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مردم خراسان رضوی روزانه بیش از یک هزار تماس با این مرکز برقرار می نمایند.

خبرنگاران خراسانی ها روزانه یک هزار تماس با مرکز مشاوره تلفنی ویژه کرونا دارند

دکتر زهرا اباصلتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ پلاک 9 اضافه کرد: به منظور جوابگویی به پرسش ها و ابهامات شهروندان در زمینه ویروس کرونا، سامانه تلفنی 191 و همچنین شماره 31449449 در دانشگاه علوم پزشکی مشهد راه اندازی شده که به صورت شبانه روزی فعالیت می نماید.

وی ادامه داد: کارشناسان پزشکی متشکل از پزشک، پرستار، روانشناس و دانشجوی پرستاری هر روز در قالب سه نوبت کاری جوابگوی تماس های مردم در ارتباط با بیماری کرونا هستند.

وی با اشاره به کاهش تماس های مردمی در روزهای اخیر نسبت به روزهای ابتدایی همگام با افزایش آگاهی آنان در زمینه کرونا گفت: در روزهای نخست بیشتر پرسش ها پیرامون نگرانی از داشتن علائم کرونا، طریقه استفاده از مواد ضد عفونی کننده و لزوم استفاده از ماسک بود که اکنون پرسشها تخصصی تر شده و شیوه های درمان و قرنطینه و تشخیص الکل طبی از نوع صنعتی آن را در بر می گیرد.

دکتر اباصلتی اضطراب و استرس را یکی از مسائل مردم در پیشگیری از بیماری کرونا عنوان نمود و اضافه کرد: در این راستا افرادی که استرس فراوان دارند اگر اضطراب آنها با مشاوره پزشکی رفع نشد به رواشناس ارجاع داده شده و به صورت تلفنی مورد مشاوره روانشناسی قرار می گیرند.

وی ادامه داد: از شهروندان تقاضا می گردد برای جوابگویی به پرسش های خود تلفن اورژانس 115 ویژه امدادرسانی به سوانح و فوریت های پزشکی را اشغال نکنند.

هم اکنون حدود پنج میلیون نفر از جمعیت 6 میلیون و 400 هزار نفری استان خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و مابقی توسط دانشکده و دانشگاه های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت حیدریه، تربت جام و نیشابور خدمات رسانی می شوند.

براساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موارد ابتلا به ویروس کرونا در استان خراسان رضوی 256 نفر است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران خراسانی ها روزانه یک هزار تماس با مرکز مشاوره تلفنی ویژه کرونا دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خراسانی ها روزانه یک هزار تماس با مرکز مشاوره تلفنی ویژه کرونا دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید