جان باختن 2 جوان بر اثر برخورد صاعقه در نیشابور

به گزارش وبلاگ پلاک 9، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی نیشابور گفت: طی 24 ساعت گذشته دو جوان 30 و 35 ساله بر اثر برخورد صاعقه در این شهرستان جان خود را از دست دادند.

جان باختن 2 جوان بر اثر برخورد صاعقه در نیشابور

مصطفی افشارنیک در گفت وگو با وبلاگ پلاک 9 اظهار کرد: یکی از جان باختگان که عصر روز گذشته فوت کرد، راکب موتورسیکلت در حومه شهر نیشابور و فرد دیگر که عصر امروز فوت کرد، در حال کشاورزی بود.

وی با اشاره به اینکه چند سال قبل یک مورد مشابه با این حادثه در نیشابور اتفاق افتاده، افزود: با توجه به هشدارهای هواشناسی و دانشکده علوم پزشکی در خصوص خطرات احتمالی جوی متاسفانه برخی افراد عمق حادثه را جدی نمی گیرند و شاهد چنین حوادث دلخراشی هستیم.

افشارنیک خاطرنشان کرد: زمان برخورد صاعقه با زمین چنانچه جسم رسانایی بین فرد با زمین قرار داشته باشد، خطر برق گرفتگی بسیار زیاد است و در هر دو مورد موتورسیکلت و بیل وسیله رسانا محسوب می شدند.

وی تاکید کرد: افراد باید در هنگام رعد و برق از قرار دریافت در مکان های مرتفع، ارتفاعات و همچنین کنار پنجره های فلزی، زیر درختان، در نزدیکی سیم های برق، لوله های فلزی و اجسام رسانایی که سبب انتقال برق می شوند؛ خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "جان باختن 2 جوان بر اثر برخورد صاعقه در نیشابور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جان باختن 2 جوان بر اثر برخورد صاعقه در نیشابور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید