تشکیل کمیته های اضطرار دردی از ما دوا نمی کند

به گزارش وبلاگ پلاک 9، تهران (پانا) - رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهرداری متولی تعطیلی شهر نیست، گفت اینکه مدام گفته گردد وظیفه ما نیست و کمیته اضطرار تشکیل گردد دردی از ما دوا نمی کند. باید دید منشا و راهکار مساله چیست و آن را مطالبه کرد.

تشکیل کمیته های اضطرار دردی از ما دوا نمی کند

احمد صادقی در پنجاه و هفتمین جلسه شورا و پس از گزارش مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا در صحن شورا گفت: بعضی از بحران ها قابل پیش بینی نیستند و بعضی از آن ها قابل پیش بینی اند نظیر موضوع خشکسالی و تغییرات اقلیمی ناشی از دخالت انسان ها در طبیعت، که می توان از جمله به ساختن بعضی سدها، خشک کردن رودخانه ها یا تبدیل زمین های سرسبز به زمین های خشک که البته این ها بحران های بین المللی است و در سطح دنیا شهروندان را آزار می دهند.

صادقی اضافه کرد: مدل ها نشان می دهد ریزگردها در تهران تکرار می گردد و در سایه این تکرارها تشکیل کمیته های اضطراری به قول مدیر شرکت کنترل کیفیت هوا فقط برای برداشتن بار گناه از روی دوش نهادها و سازمان ها است.

این عضو شورا ادامه داد: در این میان ما انتظار نداریم شهرداری شهر را تعطیل کند چرا که متولی این امر نیست اما سوال ما از شهرداری این است که شهرداری یک اداره کل محیط زیست دارد و این اداره کل می تواند به عنوان مطالبه گر حداقل به شهروندان تهرانی بگوید چنین موضوعاتی را پیگیری نموده است. اما آیا یک مکاتبه وجود دارد که اداره کل محیط زیست با سازمان محیط زیست کشور انجام داده باشد، آیا مکاتبه ای است که این اداره کل در آن مطرح کند که با مشارکت مردم یا خود مجموعه یا به وسیله دیپلماسی محیط زیستی چنین بحران هایی را مورد رصد قرار داده و گزارش آن را به شورا ارائه دهد؟

وی اضافه کرد: بیان می گردد که این اتفاق باید در تابستان می افتاد (وجود گرد و غبار در هوای شهر) و ما در بهار غافلگیر شدیم اما معین است که این اتفاق دوباره در تابستان تکرار می گردد و اینکه مدام بگوییم وظیفه ما نیست و کمیته اضطرار تشکیل گردد دردی از ما دوا نمی کند. باید ببینیم منشا و راه چاره مساله چیست و آن را مطالبه کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا

به "تشکیل کمیته های اضطرار دردی از ما دوا نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل کمیته های اضطرار دردی از ما دوا نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید