برپایی 100 تخت بیمارستان سیار در محوطه دو بیمارستان استان بوشهر

به گزارش وبلاگ پلاک 9، خبرنگاران/بوشهر دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از برپایی دو بیمارستان سیار با ظرفیت 100 تخت در منطقه ایمن مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج فارس بوشهر و بیمارستان شهید گنجی برازجان اطلاع داد.

برپایی 100 تخت بیمارستان سیار در محوطه دو بیمارستان استان بوشهر

دکتر سعید کشمیری در این خصوص اظهار کرد: برپایی این دو بیمارستان برای آمادگی بیشتر حوزه سلامت برای مقابله و کنترل ویروس کرونا در استان بوشهر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به آماده سازی بیمارستان سیار در منطقه ایمن مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج فارس بوشهر و بیمارستان شهید گنجی برازجان اضافه نمود: این دو بیمارستان سیار دارای بخش های اورژانس، بستری، اسکرینگ، رادیولوژی و آزمایشگاه است.

وی توضیح داد: مردم توجه داشته باشند تمام انرژی و توجه باید بر روی قطع زنجیره و عدم انتقال ویروس به یکدیگر باشد زیرا ایجاد تمرکز روی درمان و تغذیه زمان طلایی کنترل بیماری را از دست ما می گیرد.

کشمیری با بیان اینکه یک حرکت و همدلی ملی برای مبارزه و کنترل ویروس کرونا در بین مردم به وجود آمده است، اضافه نمود: مردم نباید ویروس کرونا را ساده بگیرند در عین حال که نباید وحشت نمایند زیرا اگر جدی نگیریم و فکر کنیم موضوع ساده ای است خسارت های جبران ناپذیر مادی و معنوی به بار خواهد آمد.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با بیان اینکه باید زنگ خطر ویروس کرونا برای هوشیاری به صدا دربیاید، اضافه نمود: تلخی این صحبت ها وقتی شیرین خواهد شد که بتوانیم با مدیریت از بحران ویروس کرونا با سلامت رد بشویم.

وی با بیان اینکه باید سطح سواد سلامت مردم را بیش از پیش افزایش بدهیم، اضافه نمود: مصرف خوراکی الکل نه تنها موجب پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس نمی گردد بلکه ممکن است فرد را به کام مرگ بکشاند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، دکتر کشمیری بیان نمود: دو نوع الکل مرسوم با نام های اتانول و متانول وجود دارد که الکل اتانول خاصیت ضدعفونی نمایندگی داشته و برای ضدعفونی سطوح و دست ها مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه الکل های موجود، دارای درصدی از الکل متانول یا مواد دیگر تلخ نماینده هستند، توضیح داد: الکل متانول قابل شرب نبوده و مصرف خوراکی آن به هر روشی می تواند موجب کوری غیرقابل برگشت و حتی مرگ گردد.

سعید کشمیری بیان نمود: متأسفانه افرادی با این دیدگاه که مصرف الکل باعث پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا ویروس می گردد اقدام به مصرف خوراکی الکل های حاوی متانول نموده اند که نه تنها مصونیتی برای افراد ایجاد ننموده بلکه عواقب جبران ناپذیری را برای فرد رقم خواهد زد.

این مسئول بیان نمود: مردم باید این بیماری را جدی بگیرند، ما می توانیم با رعایت نکات بهداشتی و توصیه ها، زنجیره انتقال ویروس را در استان شکسته و با کم کردن اجتماعات و در ماندن در خانه راه انتقال ویروس را ببندیم.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با بیان اینکه این ویروس درمان ندارد، گفت: فقط باید توصیه های بهداشتی را جدی بگیریم و همچنان توصیه اکید ما به مردم در خانه ماندن، عدم تردد، عدم سفر، شستن دست ها 20 بار در روز به مدت 20 ثانیه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "برپایی 100 تخت بیمارستان سیار در محوطه دو بیمارستان استان بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برپایی 100 تخت بیمارستان سیار در محوطه دو بیمارستان استان بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید