CX، 50؛ شاسی بلند سال آینده مزدا چه مشخصاتی دارد؟

به گزارش وبلاگ پلاک 9، مزدا میخواهد برادر بزرگ تر کراس اوور کوچک CX5 که پیش تر در منطقه ها آزاد ایران دیدیم، را تحت نام CX-50 وارد بازار کند. این شاسی بلند نسبت به نسل CX5 بزرگ تر است و از پیشرانه قدرتمندتری برخوردار است.

CX، 50؛ شاسی بلند سال آینده مزدا چه مشخصاتی دارد؟

به گزارش وبلاگ پلاک 9، نسل اول CX5 سال 2012 وارد بازار شد. اما با سه سال تاخیر نخستین شاسی بلند مزدا به ایران رسید، البته به سرعت هم محبوب شد. سال 97 هم خبری منتشر شد مبنی بر اینکه بهمن موتور قصد مونتاژ این کراس اوور کوچک در ایران را دارد. اما هیچ گاه این محصول در ایران مونتاژ نشد.

با این وجود مزدا در حال برنامه ریزی فراوری مدل بالاتر یعنی CX-50 است.

البته این بدان معنا نیست که مزدا قصد جایگزینی CX-50 کراس اوور سایز میانه با کامپکت کراس اوور کوچک CX5 را داشته باشد. بلکه این شرکت تنها در پی تنوع بخشی به سبد محصولات خود است.

هرچند برنامه ریزی کمپانی خودروساز ژاپنی برای فراوری این کراس اوور نسبتا بزرگ، در نخستین ماه سال میلادی 2022 است.

طبق این اخبار قرار است که مزدا CX-50 فقط در ایالات متحده و در کارخانه جدیدی که مزدا و تویوتا در هانتسویل، آلاباما در حال ساخت آن هستند، به فراوری برسد.

به نظر می رسد که مزاد موتورز ابتدا میخواهد بازار آمریکا را بسنجد و احتمالا در مرحله بعد CX-50 را به کارخانه های خود در هیروشیمای ژاپن، مالزی، روسیه و چین خواهد برد.

جزئیات فنی کراس اوور مزدا CX-50

کراس اوور مزدا CX-50 به پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی مجهز است. البته گزینه پیشرانه 2.5 لیتری توربوشارژ نیز برای این خودرو قابل انتخاب است. هر دوی این موتور ها به یک گیربکش شش سرعته اتوماتیک و چهار چرخ متحرک تجهیز شده اند.

البته مزدا می گوید یک مدل هیبریدی و نسخه های برقی تر CX-50 نیز در خط فراوری عرضه خواهند شد.

علاوه بر این سیستم چهار چرخ متحرک استاندارد i-Activ در مزدا CX-50 دارای ویژگی انتخاب حالت رانندگی است؛ یا چیزی که مزدا آن را Mi-Drive می نامد. با این سیستم راننده می تواند بسته به شرایط جاده آن را تنظیم نمایند.

مزدا بعلاوه حالت های رانندگی خاص مانند نرمال، اسپورت و آفرود را نیز به این کراس اوور افزوده است. اما می گوید که راننده می تواند از سوئیچ Mi-Drive برای بکسل کردن و ... نیز استفاده کند.

در خصوص طراحی نمای بیرونی CX-50 نیز مزدا زبان طراحی Kodo را حفظ نموده، اما در فضای بیرونی ویژگی جذابی به آن افزوده است.

در داخل کابین CX-50، چیدمان تعیین متمرکز بر راننده دست نخورده به جای مانده، اما با مواد و وسایل پیشرفته کامل شده است. بعلاوه جایگاه ها از زیبایی منحصربه فردی از نوع modern outdoor مجهز شده اند که در هیچ یک محصولات مزدا دیده نمی گردد.

قیمت احتمالی مزدا CX-50

با این حال مزدا هنوز اطلاعاتی درباره قیمت CX-50 منتشر ننموده است، اما فراوری این کراس اوور مقاوم در اوایل سال 2022 شروع می گردد و این خودرو احتمالا اواخر سال آینده به فروش خواهد رسید.

در حال حاضر CX5 برادر کوچکتر با قیمت پایه 25 هزار و 270 دلار تا 26 هزار و 670 دلار به فروش می رسد.

اما به نظر می رسد که برادر بزرگتر چیزی بیشتر از 35 هزار دلار قیمت داشته باشد.

تصاویر شاسی بلند مزدا CX-50

منبع: فرارو

به "CX، 50؛ شاسی بلند سال آینده مزدا چه مشخصاتی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "CX، 50؛ شاسی بلند سال آینده مزدا چه مشخصاتی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید