1700 لوح هخامنشی به موزه ملی ایران رسید

به گزارش وبلاگ پلاک 9، مدیر کل موزه ملی ایران اطلاع داد: 1783 گل نبشته هخامنشی با همراهی اسکورت ویژه از فرودگاه امام خمینی (ره) به موزه ملی ایران رسید و چهارشنبه دهم مهر، این آثار تاریخی بعد از 84 سال در موزه مادر ایران نمایش داده می شوند.

1700 لوح هخامنشی به موزه ملی ایران رسید

جبرئیل نوکنده با تبریک این موفقیت بزرگ در حوزه فرهنگی کشور اظهار داشت: شامگاه هشتم فروردین 1398، گل نبشته های باروی تخت جمشید پس از 84 سال به کشور برگردانده شد و با همراهی اسکورت ویژه به سلامت وارد موزه ملی ایران شد که با توجه به علاقه مندی دوستداران این آثار تاریخی، الواح هخامنشی رسیده به موزه ملی ایران، چهارشنبه دهم مهر در این موزه رونمائی می شوند.

وی با بیان اینکه 1783 گل نبشته ارسالی به همراه نمایندگان اعزامی از موسسه شرق شناسی دانشگاه شیکاگو آمریکا به وسیله مرز هوایی فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به ایران وارد شدند، اضافه نمود: پروفسور کریستوفر وودز رئیس موسسه شرق شناسی دانشگاه شیکاگو، شخصاً به تهران سفر کرد تا این امانت را به موزه ملی ایران تحویل دهد.

او با اشاره به اینکه این اسناد ارزشمند رمزگشای بخش مهمی از تاریخ مکتوب هخامنشیان در دوره داریوش اول محسوب می شوند، بیان نمود: این رویداد بزرگ مرهون کوشش های حقوقی و دیپلماسی فراوانی است که برای احقاق مواریث فرهنگی ایران اجرا شده است.

محموله 1783 گل نبشته هخامنشی با اعلام ناگهانی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بعد از 84 سال به ایران برگردانده شد و بدون حضور رسانه ها در فرودگاه امام خمینی (ره) تحویل مسئولان موزه ملی ایران شد، این آثار اکنون در موزه ملی ایران قرار گرفته اند.

منبع: دنیای سفر

به "1700 لوح هخامنشی به موزه ملی ایران رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "1700 لوح هخامنشی به موزه ملی ایران رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید