16 ماده غذایی برای احساس بینایی بهتر

به گزارش وبلاگ پلاک 9، اگر احساس می کنید بینایی شما ضعیف شده است، این 26 ماده غذایی را بخورید.

16 ماده غذایی برای احساس بینایی بهتر

بدن شما به منظور حفاظت از بینایی خود، به ویتامین A نیاز دارد. این ویتامین مانع از خشکی، شب کوری، التهاب و سوزش چشم می گردد. ویتامین A بعلاوه در درمان مسائل خاص بهداشتی از جمله مسائل پوستی، مسائل مربوط به ایمنی و غیره مفید است. مصرف روزانه ویتامین A توصیه شده برای بزرگسالان IU5000 است.

غذاهای غنی از ویتامین A:

حال که متوجه شدیم ویتامین A تا چه اندازه می تواند برای ما و بینایی ما مفید باشد، بهتر است بدانیم کدام غذاها حاوی این ویتامین هستند تا آنها را به عنوان بخشی از رژیم غذایی روزانه خود قرار دهیم:

1- گوجه

گوجه سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است و کالری پایینی دارد. یک گوجه حدود 20 درصد اندازه ویتامین A روزانه شما را تامین می نماید. این سبزی بعلاوه سرشار از ویتامین C و لیکوپن است.

2- طالبی

طالبی غنی از ویتامین ها و مواد مغذی و بعلاوه کم کالری و کم چربی است که بسیار عالی می باشد. در حقیقت، یک طالبی 120 درصد ویتامین A پیشنهادی روزانه شما را تامین می نماید.

3- جگر گوسفند یا گاو

جگر حاوی ویتامین A و C است و غذای خوبی برای افرادی است که دچار کم خونی هستند. 100 گرم جگر گاو اندازه 300 درصد ویتامین A توصیه شده روزانه را تامین می نماید.

4- کاهو سالادی

کاهو سالادی حاوی میزان زیادی ویتامین A است. یک فنجان از این کاهو تنها 10 کالری دارد و همین امر باعث شده است که کاهو یک ترکیب سالم، خوشمزه و مغذی در سالاد باشد.

5- هلو

هلو غنی از آهن، منیزیم، پتاسیم، ویتامین C، کلسیم و فسفر است. یک هلو 10 درصد از مصرف روزانه ویتامین A را تامین می نماید.

6- فلفل قرمز

فلفل قرمز حاوی ویتامین A و C و بعلاوه غنی از لیپوکن است.

7- روغن ماهی

روغن ماهی به دو روش قابل مصرف است. به صورت مایع و به صورت کپسول. این روغن غنی از ویتامین A و D و بعلاوه اسید چرب امگا 3 است.

8- انبه

این میوه شیرین و آبدار بسیار مغذی است. یک فنجان انبه حدود 36 درصد ویتامین A روزانه ما را تامین می نماید

9- اسفناج

اسفناج، این سبزی فوق العاده غنی از ویتامین های A، C و K و بعلاوه آهن، منگنز و کلسیم است. یک فنجان اسفناج حدود 49 درصد اندازه ویتامین A روزانه را تامین می نماید.

10- بلغور جو دوسر

بسیاری از غلات و محصولات لبنی حاوی ویتامین های مهمی مانند ویتامین A و D هستند. یک فنجان بلغور جو دوسر 29% اندازه ویتامین A روزانه ما را تامین می نماید.

11- شیر

شیر غنی از ویتامین A، D ، پروتئین، کلسیم و منیزیم است. اندازه کالری در یک فنجان شیر حدود 146 است.

12- هویج

هویج نیز سرشار از ویتامین A است و تنها یک هویج 200 درصد میزان ویتامین A توصیه شده روزانه ما را تامین می نماید. هویج بعلاوه منبع غنی از منیزیم، فیبر، ویتامین C، K و B است. یک هویج میانه تنها 25 کاری دارد.

13- ریحان خشک شده

100 گرم ریحان خشک شده، حدود 15 درصد ویتامین A روزانه را تامین می نماید و حدود 251 کالری دارد.

14- کدوتنبل

کدوتنبل غنی از بتاکاروتن است که در بدن به ویتامین A تبدیل می گردد. یک فنجان کدوتنبل بیش از 400 درصد اندازه ویتامین A روزانه را تامین می نماید و دارای 82 کالری است. علاوه بر این، کدوتنبل غنی از فیبر، ویتامین C و پتاسیم می باشد.

15- کلم

این سبزی خوشمزه و غنی از مواد مغذی برای سلامتی شما بسیار مفید است. بطور مثال، یک فنجان کلم 200٪ ویتامین A توصیه شده روزانه را تامین می نماید، در حالی که اندازه کالری در هر فنجان تنها 34 است.

16- برگه زردآلو

میوه های خشک شده منبع شگفت انگیزی از مواد مغذی، انرژی و آنتی اکسیدان ها هستند. به عنوان مثال، برگه زردآلو دارای ویتامین A فراوانی است، یعنی یک فنجان از آن 94٪ میزان ویتامین A روزانه را تامین می نماید. اندازه کالری آن در هر فنجان 313 است.

منبع: فوت و فن / organichealthremedies.com

به "16 ماده غذایی برای احساس بینایی بهتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "16 ماده غذایی برای احساس بینایی بهتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید